ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

روزه‌داری!؟

۱۸ شهریور ۱۳۸۹
یه ماهو گذروندیم به شمردن ساعت‌ها و این که چی‌بخوریم گشنمون نشه، چی بخوریم ضعف نکنیم، چی بخوریم تشنمون نشه! فردا هم می‌خوایم عید بگیریم لابد!



۸۹/۰۶/۱۸
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۲۶)

ماه گرانمایه در این صرف شد
تا چه خورم شام و چه نوشم سحر
ای شکم خیره برو کیف کن
تا رمضانِ سرِ سال دگر

۱۸ شهریور ۸۹ ، ۲۰:۳۸ مهدی حاجی زکی
فطر آمده خوردنی فراوان بخورید
پیتزا و کباب و مرغ بریان بخورید
دزدانه اگر در رمضان می خوردید
شوال رسیده ، پس نمایان بخورید

عیدش مهمه بقیه اش طوری نیست هر چی شد!!!


رباعی های آقای سرخوش و آقا مهدی هم بدل نشست بخصوص هر دو بیت آخراشون.
و بقول اون لره
مو کو روزه نیگیروم
نوما هم که نیخونوم
پس اگه سحری و افطار هم نخوروم که کافروم!!
حالا من اضافه میکنم:
اگه عید هم نگیروم که کافروم!!

درود
هر روز عیده منتها بعضی ها دوست دارند یازده ماه و بیست و هشت روز عزادار باشند و توی سر و کله خوشون بزنند و یک روز رو ... خودشون شاد باشند...متاسفانه تمام شادی های ما را منحصر به چنین روزهایی کردند.

پاسخ:
البته عملا این‌طور نیست و مردم از هر مجالی برای شادی استفاده می‌کنند. مردم معمولا تعطیلی را می‌خواهند و زیاد به دلیلش کاری ندارند.
سلام
به علت استقبال بی نظیر شما روزه داران عزیز عید فطر به تعویق افتاد

و ماه رمضان یک ماه تمدید شد !

شب عید فطر حاجی میره رو پشتبام که ماه رو ببینه شلوارش پاره بوده از پایین داد می زنند

حاجی ما دیدیم میگه هر کی دیده بخوره ما که هنوز ندییدم





پاسخ:
به نظرم خوب است دوستی که این جک را نوشته، وبلاگی تخصصی درباره‌ی جک و لطیفه راه‌اندازی کند و این قسمت از فرهنگ شفاهی را حفظ کند. چنین بخشهایی از فرهنگ برای مردم‌شناسی بسیار مفیدند.
یه بنده خدایی که معلوم نیست به چه ملیتی تعلق داشته با خدا درد و دل می کرده که: خدایا توکه پول نداشتی مجبوری بودی مهمونی بگیری؟ مُردیم از گشنگی!!!! من باب مزاح بود. عیدتون مبارک. طاعاتتون قبول درگاه حق

سلام
رباعی بگم میگند اسکی رفته.
واسه همین سر صبحی به خودم فشار نمیارم.
عیدتون میارک
همین
شادزی

۱۹ شهریور ۸۹ ، ۱۱:۱۹ عبدالحمید حقی
سلام

عیدتون مبارک

با صدای زنده یاد مسود فراز (اولین محلی خوان خوانساری) به روزم

پاسخ:
مثل همیشه استفاده می‌کنیم.
میگند فطریه به گردن پدر خانوادست شما هم که پدر وبلاگ نویسا هستید ...
یادم تو همایش ی 80نفری بودیم به حساب هر یک کیلو گندم فکر کنم ی
صدو خورده ای هزار تومن باید پیاده بشید .من که میگم بی خیال بابا بودن ...

پاسخ:
بذارید من همون بچه‌ی آخری باشم. قول می‌دم همیشه تو هال بخوابم و هرکس هم در زد من وا کنم. نونم می‌گیرم. دیگه بسه؟
ماه رمضان امسال هم سپری شد .
باشد که خداوند طاعات و عبادات دست و پا شکسته ما را قبول فرماید .
الهی امین
ولی برای 11 ماه دیگر چه برنامه ای داریم آیا با رفتن ماه رمضان برمی گردیم سر خونه اول و دوباره بعد از این مدت در ماه رمضان از خداوند استغفار می طلبیم یا اینکه نظری در کردار خود می کنیم و راه جدیدی در پیش می گیریم .
خداوندا لحظه ای ما را به خودمان واگذار نکن .
باشد که از این ماه مبارک درسی گرفته و دست رحمتت بر سر ما کشیده شود .
الهی آمین
یا غفارالذنوب

پاسخ:
تو کامنت‌دونی ما پست می‌ذاری کرایه هم نمی‌دی؟ خوبه والا!
خداوندا بعد از این ماه پر فیض به زندگی و خانواده و کسب وکارما برکت ببخشا .
وبلاگ www.mkasbvakar.blogfa.com
را حتما بازدید نمائید .منتظر نظرات سازنده شما می باشم .

پاسخ:
با وبلاگ تخصصی اساسا موافقم. اجازه بده مدتی بخوانم بعد نظر بدهم.
عید رمضان بر همگی مبارک
درجواب به نظر مسخره آقای حمید (( گلبرگ خوانسار ))
البته برای خودشان هم نوشته ام .
خطاب به ایشان :
با سلام
من بطور اتفاقی در وبلاگ کمش نظر مسخره شما را در مورد رویت هلال ماه متاسفانه مرور کردم .
بایستی به عرض شما برسانم که واقعا" برای شما متاسفم که رویت ماه را با ...حاج آقا مقایسه می کنید .
من نه شما را دیده و نه می شناسم فقط باید بگویم برایتان متاسف .
واقعا "شرم اور است که ماه خدا را با با حرف های چرت مقایسه می کنید .
نظری به فرهنگ خانوادگی خود بیندازید .

پاسخ:
دوست عزیز غریبه‌ همان‌طور که ذیل آن نظر هم گفتم، این جک‌ها قسمتی از فرهنگ شفاهی ماست و تقریبا بین همه رایج است. من کسی را نمی‌شناسم که چنین جوک‌هایی(و حتی خیلی بدتر از این‌ها) را نگوید و نشنود. اگر قرار است فرهنگ خانوادگی کسی را با چنین مسایلی کشف کنید نگاهی به Inbox موبایل‌تان بیاندازید.
سلام دوست غریبه متنی را که را نوشته در مورد گلبرگ متن حاج اقا نوشته بنده نیست اون بی شعوری که نوشته وب سایتشو ننوشته من ترسی ندارم
هر مطلبی که بنویسم وب سایتم را می نویسم دوست غریبه یا اشنا اول اطمینان حاصل کنید بعدا تهمت ببندید اره گلم..........
در ضمن ما شعورش را داریم از این مطلبها نمی نویسم
شاید این مریضی مختص شما باشد ویا نوشته شما باشد نکنید این کارها زشته .
متوجه شدید .اشنا

پاسخ:
می‌شه دیگه دعوا بسه لطفا!؟
سلام
با مطلبی بدون شرح به روزم ...
آره دیگه عید میگیریییم:دی حسابی درد نیازمندا رو با افطاریای رنگیمون فهمیدیم:(

پاسخ:
دقیقا
سلام
جمیعاَ خسته نباشید. از اینکه با ما همسفر بودید خوشحال باشید.

پاسخ:
ببخشید!؟
در سال 1950 در ایران متولد شده ام(خوانسار). از سال 1983 در آلمان زندگی می کنم. از سال 1986 تا 1993 در رشته علوم اجتماعی در دانشگاه هانوفر تحصیل کرده ام....
سلام

با قرآن ناطق به روزم ...
تنها کاری که میشه فعلا انجام داد ...
عید سعید فطر اصلا برای شمل روزه خواران نیست
شما فقط منتظر عید نوروز باشید
.
.
.
شوخی کردم عیدتون مبارک

پاسخ:
دقت کردی توی همه‌ی نظراتت تهاجمی برخورد می‌کنی؟ یه کم آرامش داشته باش عزیز.
ای کاش تو این یه ماه یک بار هم به این فکر می کردیم که چه کار کنیم که کمتر دروغ بگیم.
کمتر غیبت کنیم . کمتر گناه کنیم .
حتی اگه شده برای یه روز
۲۴ شهریور ۸۹ ، ۱۳:۲۶ عبد الحمید حقی
سلام امشب میخواهم اگر خدا بخواهد به وعده ام وفا کنم
یاد بیت
عمر گرانمایه در این صرف شد
تا چه خورم صیف و چه پوشم شتا

همین دو خط هوایم رو بارونی کرد، عید گذشته شده مبارک

پاسخ:
قربون اون دل نازکت.
جناب کمش اینکه فرمودید ما از هر فرصتی برای حال کردن استفاده میکنیم یاد این افتادم که ما خانوادگی عاشورا تاسوعا جمع میشیم منزل پدربزرگ که مثل خیلی خانه ها خرجی میدهند بی تردید میگم عاشورا تاسوعا به اندازه کل سال میخندیم درحد تیم المپیک. جزو شادتریت روزهای سال واسه ما .

پاسخ:
دقیقا.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی