ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

Title-less

۲۸ آبان ۱۳۸۹

دوباره آلبوم "همه‌ی اقوام من" گروه رستاک را گوش می‌کردم. خیلی آلبوم فوق‌العاده‌ای است. آهنگ "بلال بلال" چنان تارهای روحم را مرتعش می‌کند که دوست ندارم بعد از آن چیزی ببینم و چیزی بشنوم. بروم با همین غم دوست‌داشتنی بخوابم. کاش خواب عبد ممد للری را ببینم. یا کاش بمیرم...



بعد نوشت: من تک‌ تک قطعات این آلبوم را دوست دارم و هر از چندی از اول تا آخرش را می‌بینم و سرمست می‌شوم. به نظرم اجرای خوب رستاک به هر کدام از نواها رنگی منحصر به فرد و خاص و خواستنی داده اما قطعات "لیلا در وا کن مُیم" و "بلال بلال" برجسته‌تر به نظر می‌رسند.
به نظرم دلیل این برجستگی، غمی است که در متن و اجرای این قطعات وجود دارد؛ همان‌طور که می‌دانید بیشتر نواهای فولکلر ما از جمله قطعات این آلبوم تمی غمگین دارند اما رستاک(نمی‌دانم چرا!؟) بیشترشان را شاد اجرا کرده و به همین دلیل آهنگ‌هایی که با تم غمگین اجرا شده‌اند برجسته‌تر به نظر می‌رسند.
امیدوارم این جوانان کاربلد و زحمت‌کش بتوانند جریانی پویا و مداوم داشته باشند و کاری کنند نواهای روحمان را فراموش نکنیم.




۸۹/۰۸/۲۸
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۲۴)

سلام خوشحال میشم یه سری به من بزنید
بای تا های
۲۸ آبان ۸۹ ، ۲۳:۵۸ مهدی رفعتی
درود بر کمش گرامی
سلسله مقالاتی پیرامون هدفمند کردن یارانه ها از امروز در تارنگار م (در وردپرس) که فیلتر شده نهاده ام که امیدوارم برای شما مفید باشد.
درباره رستاک با شما هم عقیده ام. چندی پیش داشتم با بهزاد مرادی (یکی از اعضای گروه رستاک) در فیس بوک سخن می گفتم که اعتقاد ایشان این بود که آهنگ های محلی اگر در قالبی این چنینی عرضه شود مخاطبان نسل جون را جذب می کند...

فوق العاده وبی نقص از نظر من.روح آدم تازه میشه و میتونه نفس بکشه

من نشنیدم اما باعث شد که برم پیداش کنم و گوش بدم.
اوا خدا نکنه همون بهتر که خواب ممد لری رو ببینید تا.....
البته نمیدونم قضیه این ممد لری چیه!
این " غم دوست داشتنی" همچین برای من سوال برانگیز بود که نکنه ماها به غم هامون عادت کنیم.

پاسخ:
- غم پررنگ‌ترین ویژگی فرهنگی و تربیتی ماست. شیعه در طول تاریخ غمگین بوده و این غم سینه به سینه به ما رسیده. حتی توی ترانه‌های ظاهرا شاد لوس‌انجلسی هم اون‌ها که تم‌های غمگین دارند پرطرفدارترند.
چه جالب من هم بلال بلال رو توی این مجموعه خیلی میپسندم و خیلی گوش میدم

پاسخ:
به نظرم یکی از دلایلش چیزیه که توی بعد نوشت گفتم.
سلام
نمی دونم چرا اکثر خونساریا نظرشون در مورد بلال بلال همینه که شما گفتید.
یه جورایی ما با نواهای لری بیشتر مانوس هستیم. شاید به خاطر فاصله کم جغرافیایی باشه.
گروه رستاک با این اثرشون، نسل جوان رو با موسیقی محلی آشتی دادند.میشه گفت موسیقی محلی رو جاودانه کردند.

پاسخ:
نسل جوان با موسیقی محلی قهر نیست بلکه اصلا اونو نشنیده. رستاک قسمتی از اونو به نسل جوان نشون داده
۲۹ آبان ۸۹ ، ۱۹:۵۳ مهدی رفعتی
درود
اومدی و نسازی ها. انگار دوست داری این یکی تارنگارم را هم درش را تخته کنند.این مطلب قابل انتشار در بلاگر نیست یا حداقل فعلن نیست!

من آهنگ لیلا رو بیشتر دوست دارم.البته همه آهنگ های گروه رستاک زیباست.

پاسخ:
واقعا قشنگه و قشنگند.
چندین با نگاه کردم

اجرای محلی به اینا میگن ها

روی دسک تاپمه

هر وقت خسه میشم روش کلیک میکنم

راسش فکر نمی کردم این چا کن ما اینقده اهلش باشه؟؟


http://hamidhaghi.blogsky.com

با یک مطلب و نظر سنجی جدید به روزم
رای دادن فراموش نشود
۳۰ آبان ۸۹ ، ۱۸:۴۷ محرم در خوانسار
با سلام
با مطالب جدید به روزم .
۳۰ آبان ۸۹ ، ۱۸:۴۸ روزنه امید
آهنگ های گروه رستاک فوق العاده است ولی بارون بارون جالبه

پاسخ:
نشنیدم می‌رم دنبالش
سلام
هاما تا بمونشنفتی "ترک و لر"و. نذنان این قوم "فولک" مال کاچن ایرانندن؟

پاسخ:
هاماد بگفتی خوش‌دل!؟
۳۰ آبان ۸۹ ، ۲۳:۵۸ روزنه امید
اگر کنسرت تصویری رستاک را گرفته باشید اولین آهنگش بارون بارون به زبان لری می باشد .

ما نسل سوخته خیلی غم دیدیم و کشیدیم دیگه حاضر نیستم به به موسیقی غم انگیز گوش بدهم در واقع میگریزم.....
بسمه مونه ما شیعه ها با این غم من درآوردی......
این به مثابه این هستش که حرف خداوند رو به زیر سوال ببریم چرا که میگه از طبیعت و آنچه ما برای شما آفریدیم استفاده کنید و لذت ببرید. و لذت بردن برابر با غم خوردن نیست مگر در شکل مازوخیستی!

پاسخ:
- با نگاه مختصری به تاریخ می‌بینی که این غم من‌درآوردی نیست بلکه عملا روی دوش شیعه بوده. شیعه همیشه در اقلیت و خارج از حکومت و به نوعی اپوزیسیون بوده و این یعنی دست نیافتن به امکانات حکومتی و زندگی همیشگی در نگرانی و ترس از حاکمان. به این اضافه‌کن خان‌ها و حکومت‌های استبدادی و زورمدار ایرانی و ظلم آن‌ها بر مردم. در چنین شرایطی چاره‌ای نمی‌ماند الا فرورفتن در لاک خود و غم خوردن و غم پروردن و نهادینه کردن غم به عنوان ابزاری برای فرافکنی و تحمل روحی و روانی مشکلات. راستی این بحث ربطی به خداشناسی ندارد بلکه بحثی تاریخی است.(به قول شما هیستوریکال.)
۰۱ آذر ۸۹ ، ۰۹:۴۵ مهدی حاجی زکی
سلام بر پیر میکده کمش خان باصفا
آقا چه روح لطیفی داشتید و نمی دانستیم ما !
لیاقت نبوده تا کنون این نوا های روحانی را تناول جان کنیم
اصاعه خریداری نموده تا در جهت شناسایی افکار و عقایدتان به گوش جان نیوش نماییم
سرمست باشید

پاسخ:
سرمستیم از ذوق شما عزیز دل برادر. به نظرت پیر میکده بودن ذره‌ای لطافت روح نمی‌طلبد. تازه خبر نداری حرکات موزون می‌نماییم مثل خود حضرت مولانا.
رستاک رو به خاطر "رعنا "و تازه شدن روحم با شنیدن موسیقی گیلکی خریدم ولی الحق تموم قطعاتش عالیند.

همسرم از وبلاگ شما زیاد تعریف می کنه ...

پاسخ:
از شما هم به دلیل تحمل یکی از هم‌شهری‌هام ممنونم و می‌خونمتون.
۰۴ آذر ۸۹ ، ۲۳:۵۶ عبدالحمید حقی
اخ جنس خوب گفتی

همین ده دقیقه پیش یه پست گذاشتم تو همین مایه هاست........

http://hamidhaghi.blogsky.com

در ضمن بارون باونه اولین ترانه ی اون سی دی هستش چطور دقت نکردی؟

پاسخ:
به یه چاکن زوار دررفته نمیاد دقت نکنه؟
دمشون گرم دیگه خلاصه کارشون درسته ... یه کم یاد بگیرید میانگین سنشون نصف شما هم نیست البته غیر از خودمون این بالاییه ...

من خیلی وقت پیش بلال بلال رو فکر میکنم شنیدم اما چیزی از آهنگ یادم نمیاد.
منتظر پست جدید هستیما
۰۷ آذر ۸۹ ، ۲۰:۴۸ یه خوساری دیگه
خبرنگار:برای محرم امسال چه برنامه هایی دارید؟خونساریه! ما امسال 10تا علم اضافه کردیم /15تا پرچم/150تا زنجیر/ 20تا شتر و اسب و40تا زنجیرزن جدید در مجموع انشاءالله دیگه پدر یزید رو در میاریم!











۰۹ آذر ۸۹ ، ۱۱:۳۹ عبدالحمید حقی
سلام

خدا وکیلی اخرین پست منو خوندی یا نه

نخوندی والا چارتا لوغوز میگفتی (منم تنم میخواره هااااااا)

http://hamidhaghi.blogsky.com

۱۰ آذر ۸۹ ، ۱۵:۴۷ عبدالحمید حقی
سلام

مگه نگفته بودم کامنت خصوصی سی امضاء رو تاییدش نکن ای ولد............




چموش

http://hamidhaghi.blogsky.com

پاسخ:
گفتی ولی من این‌جا نبودم و آب بر زمین ریخت پدر چموش.
میشه یکی ترجمه ی ترانه ی بلال بلال رو بزاره تو وبلاگش اگه دارید با همتونم یا به من اس کنید ممنون میشم.خیلی دوست دارم.

پاسخ:
عبد ممد للری ار بدونستم که تو ایمیری خوم برات ایمُردم عزیزم خوم برا ایمُردم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی