ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

قلیل یا قبیل

۲۵ آذر ۱۳۸۹
- "خدایا این قلیل توسلات به کرمت قبول بفرما". امروز این جمله را در خانه‌ی آقا از بلندگو شنیدم. ناگهان به چندین سال قبل پرتاب شدم؛ آن وقت‌ها خیال می‌کردم مداح می‌گوید:"خدایا این قبیل توسلات به کرمت قبول بفرما"!

- در محرم(و غیر محرم!) جرات دارید به یک نفر بگویید نعل اسب هیئت شما کج بود. یا بگویید مداحتان فالش خواند یا  زنجیرزنانتان کم بود یا طبل‌تان صدای خوبی نداشت یا علمتان کم تیغه بود یا تماشاچی‌ نداشتید یا... حتما باید منتظر کنده شدن سرتان باشید. هر کس تعصب خاصی نسبت به هیئت خودش دارد. این تعصب به قدری است که اگر کسی محل زندگیش را هم عوض کند هیئتش عوض نمی‌شود. بعضی‌ها می‌گویند این تعصب جاهلی است و با اسلام سازگار نیست. من می‌گویم همین تعصب باعث رقابت شده و چنین عظمتی به محرم خونسار داده.

- من چیزی از موسیقی نمی‌دانم اما به نظرم مداحان هیئت پاتخت در دستگاه می‌خوانند. خیلی فوق‌العاده‌اند. دیروز تصادفا توی فلکه‌ بودم و صدای‌شان را شنیدم و امروز وقتم را تنظیم کردم تا همان ساعت در فلکه باشم. امروز از دیروز هم بهتر خواندند. کاری دو نفره و همراه با نی بود. خیلی زیبا و دلچسب بود. یکیشان آقای جواهری است ولی دیگری را نمی‌شناسم. یکی دیگر از خصوصیات ما خونساری‌ها این است که تا چند میلیون به مداحی ندهیم صدایش به دلمان نمی‌نشیند!

- دیروز خانمم یک ماشین دیده بود که رویش نوشته شده بود "یزید خره گاو منه"!

- نمی‌دانم چرا در محرم آدم از پیاده روی خسته نمی‌شود. به نظرم اگر به پایتان کیلومترشمار ببندید خواهید دید که چندین برابر معمول راه رفته‌اید اما به اندازه‌ی همیشه خسته نشده‌اید.

- و مگر می‌شود از اسب‌های هیئت علی‌ بن ‌ابی‌طالب گذشت؟ به نظرم کوچک‌ترینشان دو برابر اسب‌های دیگر است.(در تعریفم خونساری بازی موج می‌زند نه؟ خب من هم مال همین آب و خاکم دیگر)


۸۹/۰۹/۲۵
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۲۰)

سلام
کلا مخالفم.
البته به جز حقانیت حقیقت ماشینی که همسرتون دیده.
تمام.

پاسخ:
کلا با چی مخالفی!؟
۲۷ آذر ۸۹ ، ۰۰:۳۹ مهدی رفعتی
درود
با پوزش فراوان عجب استدلال خنده‌دار و مضحکی برای عظمت محرم در خوانسار برای نوشته تان تراشیده‌اید! آخر این هم شد دلیل؟ اگر در یک فضای باز بدون تعصب و ترس مدارک و اسناد بیان کرد نیمی از این تعصب کور است و نیمی دیگر جهل باز هم برای این عظمت قلم فرسایی خواهید کرد! هر چند که به نظر می‌رسد نوشته شما به طنز شبیه تر است و نباید چندان آن را جدی گرفت!

محرم خوانسار را دوست دارم با تمام وجودم
امام حسین خیلی بزرگواره به حدی که با چشمای خودم هر سال می بینم افراد لااوبالی رو که حداقل این یک هفته آدم هستند و حرمت نگه می دارند. از خدا می خوام تا سالیان طولانی عمر کنم و همه ساله طبق همیشه محرم خوانسار و در هیأت حسینی باشم ....

۲۷ آذر ۸۹ ، ۱۷:۴۴ مهدی حاجی زکی
سلام عزیز دل
دلمان برایتان تنگ شده بود
حال که دوباره قسمت شد بیاییم و سری بزنیم دلمان دارد ضعف می رود برایتان
این سواری را با ان نوشته من هم دیدم
تازه چند مورد دیگر هم دیدم البته همه را در خوانسار ندیدم می توانید نوشته ها را در تارنگارم بخوانید
با تمام حرفهایتان موافقم و و متعصبانه تایید می کنم
جگرت را بخورم کمش عزیز

من می‌گویم همین تعصب باعث رقابت شده و چنین عظمتی به محرم خونسار داده.

مخالفم .
سلام اولا جواهری نبود و برادران سعیدی بودند دوما اسب های هیئت علی ابن ابیطالب بودند تو باغ نیستی

پاسخ:
در مورد اسب‌ها هم حق با توست. به پیری ما ببخشید. الآن اصلاح می‌کنم.
سلام
کاش میشدبجای اینهمه هیئت کوچیک چندتا هیئت بزرگ بوداونجوری باعث میشد که عزاداری ها وسینه زنی ها تهرانی تر باشه
الان نیست
حالا یا تهرانی ها ریاکارند یاما خیلی خیلی سنتی کار می کنیم
اونجوری شایدتعصب بیشترمعنی داشت

پاسخ:
جسارتا موافق نیستم. مگه آدم برای فیلم‌برداری عزاداری می‌کنه؟ مهم اینه که بچه‌های هر هیئتی احساس هویت محلی و شخصی داشته باشند. خونسار محله‌های زیادی داره و بهتره هیئت‌هاش هم زیاد باشند.
۲۸ آذر ۸۹ ، ۲۱:۴۲ مهدی رفعتی
با درود
برای آنکه با پشت پرده وضعیت حذف یارانه ها آشنا شوید به این لینک مراجعه کنید(البته اگر عضو فیس بوک هستید)
مصاحبه ای در مورد یارانه ها .... که باعث دستگیری فریبرز ریس دانا در نیمه شب گذشته شد
http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=163315277046039&id=100000418758171&ref=notif&notif_t=share_reply
سلام
باید بگم این تعصب به هیئت ها ، نه تنها در مورد اقایون، بلکه در مورد خانمها هم صدق می کنه.

سلام و درود
مطلبی درباره بقعه شیخ اباعدنان قریشی (مقبره باباپیر) تهیه کرده ام خوشحال می شوم از نظرات انتقادی شما بهره مند شوم.
ارادتمند شهریار
فردا میام هم رو این پست و هم دو پست قبلی یه جا نظر میدم.
۰۱ دی ۸۹ ، ۰۹:۳۴ هاله جان
دیدم نظرم خیلی طولانی میشه منم اونو بصورت یه پست جدید تو وبلاگم نوشتم.
سلام . اولین بار است خدمت میرسم . در ابتدای متن (قلیل یا قبیل ) هر دو صحیح است هر که را وصف حال خود دعا کند . قلیل برای کسانیست که فکر میکنند کمتر به اصل پرداخته اند و البته قبیل در وصف کسانیست که خود نیز میدانند که به بی راهه میروند .. این ( قبیل ) بعضی عزاداری ها البته نیاز به دعای بیشتر دارد شاید که آمینشان قبول افتد / موفق باشید

پاسخ:
خوش‌حال شدیم از قبول زحمتتان همسایه.
انشا الله که خدا این توسلات رو قبول کنه حالا چه قلیل ،چه قبیل.
سلام.
واقعا مفهوم نبود؟
من با همه ی بند هاتون مخالفم.
به جز قضیه ی ماشینه.اونم چون با چشم خودم دیدم.
البته زیاد هم مخالف نیستم.اما موافق هم نیستم.
تمام

۰۵ دی ۸۹ ، ۱۱:۵۲ عبدالحمید حقی
سلام

این سایه های گمشده در کوچه چیستند
این عابران خسته به دنبال چیستند

دفترچه هایمان همه در باد مانده اند
تا گم شوند خاطره هایی که نیستند

در آرزوی پر زدنی در هوای صبح
گنجشککان مزرعه ی ما گریستند

ما خستگان اول ره خوابمان گرفت
گفتیم تا همیشه دقایق بایستند

تنها نگاه پشت سری ماند رو به ما
اینگونه است قصه ی آنان که نیستند
حقی

پاسخ:
خیلی قشنگ بود استاد. باز هم از این‌ها مرحمت کنید.
۰۶ دی ۸۹ ، ۱۲:۱۶ عبدالحمید حقی
سلام
از همه چیز گفتی الا آبگوشت هییت حسینی که چند ساله داغش به دلم مونده

ای بی انصافها


http://hamidhaghi.blogsky.com/

۱۳ دی ۸۹ ، ۱۲:۰۱ خرس کوچولو
حتما باید بیام کتبی دعوت کنم که به وبلاگم سر بزنید؟
یه 10 روزی هست منتظرم.
به قول جناب شورا...
"رمز موفقیت در گفتگو این است که هم در مقام مخالفت حرف بزنید و هم بگذارید که در مقام مخالفت با شما بگویند"
---------
گمانم یارانه رو از روی سوژه ها برداشتند که اینچنین با احتیاط صرفه جویی در مصرف سوژه می کنید..
1- اسب های هیئت علی ابن ابی طالب

2-یزید خره کاو منه

3-این قبیل توسلات

4-موسیقی در دستگاه

5- حال کردم بهتر از خوردن آبگوشت هیئت حسینی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی