ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

ایموتو و بلورهاش

۲۶ آذر ۱۳۹۲

هر از چندی موضوعیشبه علمیبه صدر اخبار می‎ره و هر کس هم به نفع خودش و باورهاش از اون استفاده می‎کنه؛مسلمون یه جور، مسیحی یه جور، لاییک یه جور و صد البته کاسب هم یه جور.و گاهی این به صدر اخبار رفتن به قدری قویه که با وجود رد شدن اون موضوع توسط مراجع علمی باز هم تا مدت‎ها و شاید هم تا ابد تو ذهن بعضیا باقی می‎مونه.
یوفوها، بشقاب پرنده‎ها،  هومیوپاتی، پایان جهان در سال 2012 و... و به طور خاص آزمایش‎های آقایماسورو ایموتواز این قبیل هستند.
این دوستمون مدعی بود آب از افکار ما تاثیر می‎گیره و این تاثیر رو به صورت فیزیکی در بلورهای یخ نشون می‎ده و شروع کرد بهکاسبیاز این موضوع. اما با وجود این‎که ادعاش توسط هیچ مرجع علمی معتبر تایید نشد و حتی با دلایل ساده ابطال شد (مثلا این‎جاواین‎جا) باز هم این طرف و اون طرف می‎شنویم که به چنین مسایلی استناد می‎شه.
علم تو ذهن ما مرجعیت داره و هر چیزی رو که برچسب علمی داره راحت می‎پذیریم اما تشخیص علمی بودن چیزی به این سادگی نیست. اگر می‎خوایم وارد این بحث‎ها بشیم بایدعلم و روش علمی رو بشناسیم و هر چیزی رو به عنوان علم نپذیریم.
اینم بگم که من مشکلی ندارم کسی این‎ها و هر خرافات دیگری رو باور داشته باشه و زندگیش رو بر اساسشون استوار کنه، حتی معتقدم این‎ها می‎تونند تاثیرات روانی خوبی روی فرد بگذارند و زندگیش رو زیبا کنند. حرفم اینه که سعی نکنیم با استفاده از این‎ها با عنوان جعلی علم، چیزی رو رد یا اثبات کنیم. چرا که با فروریختن این‎ها ممکنه چیزهایی که بر این‎ها استوار کردیم هم فرو بریزه...




۹۲/۰۹/۲۶
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی