ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

اینم یه ایمیل وارده که من یکی از اون بیشتر مردانش هستم و اکثر قریب به اتفاق حرف‌هاش رو قبول دارم، هر چند منبع معتبری براش معرفی نشده باشه:
 
به نظر بیشتر مردان، هیچ چیز زیباتر از صورت طبیعی زنان نیست و این سلیقه حتی در یک دانشگاه انگلیسی بررسی شده است. محققین با گرفتن عکس از زنان، قبل و بعد از آرایش و نشان دادن آنها به شرکت‌کنندگان در تحقیق، پی برده‌اند که همان زنان بدون آرایش جذاب‌تر شناخته شده‌اند. البته زنان با آرایش هم می‌توانند زیباتر شوند و حق شان است هر طور که احساس راحتی و اعتماد به نفس می‌کنند رفتار کنند. در ضمن بعضی شرایط نظیر محدودیت‌های لباس و حجاب نیز زنان را وامی‌دارد تا از طریق آرایش از حداقل فرصت، بیشترین استفاده را برای خود فراهم کنند تا احساس خوبی از ظاهر خود داشته باشند. با این وجود اجازه دهید دلایلی که برای ارجحیت "طبیعی بودن" و "آرایش خیلی کم" وجود دارد را با هم مرور کنیم:

اعتماد به نفس
زنانی که با غرور تمام صورت خودشان را به همان شکل طبیعی نگه می‌دارند از اعتماد به نفس خوبی برخوردار هستند و از نظر Craig Malkin معلم روانشناسی دانشکده پزشکی هارواد، اعتماد به نفس، باعث جذابتر شدن زنان می‌شود.

حس صمیمیت
اگر زنی در حین آشنایی با یک مرد آنقدر راحت است که بدون آرایش خود را ابراز کند نشان می‌دهد که حس صمیمی بینشان در حال شکل گرفتن است.

فروتنی
دکتر محقق روانشناسی Alex Jones از دانشگاهی در پنسیلوانیا اذعان می‌کند که از دید مردم، زنان بی‌آرایش یا کم آرایش، خاکی و فروتن هستند. یکی از شواهد منطقی این است که مردم می‌گویند فردی که وقت کمتری برای جلوه‌ی خود تعیین می‌کند احتمالا از خودخواهی کمتری برخوردار است.

زیبایی طبیعی
یکی از نشانه‌های غریزی که مردان را مجذوب خود می‌کند سلامت زنان است. رنگ طبیعی گونه‌ها و چشمان آرام و لب‌های خندان، ملاک‌های طبیعی برای زیبای زنان هستند.

ماجراجو و پرتحمل بودن
زنانی که از نشان دادن لک و پیس‌ها و همیشه صد در صد مرتب و کامل نبودن، نمی‌هراسند نشانه‌ی خوبی از روبرو شدن با سختی‌ها و اهل ماجراجویی و هم‌سفری خوب بودن را بروز می‌دهند.

ارتباط راحت‌تر
از نظرCraig Malkin زنانی که همواره با آرایش کامل و لباس رسمی ظاهر می‌شوند، از نظر مردان، غیرقابل دسترس هستند ولی زنان با آرایش ساده و رفتار و هیئت معمولی، مردان را از لاک دفاعی خارج کرده و جرئت آشنایی و معرفی خودشان را بیشتر می‌کنند.

درخشش شخصیت
تجربه بعضی زنان نشان داده است که تماس‌شان با جمع، وقتی که آرایشی ندارند تمرکز خودشان و بقیه را بر روی شخصیتشان ایجاد می‌کند و این فرصتی است برای آنها که از شخصیتی خاص برخوردارند تا بدرخشند.

نجیب‌تر
محقق روانشناس دکتر رابرت بوریس از دانشگاه Northumbria انگلیس می‌گوید آرایش سنگین در وهله‌ی اول زنان را از نظر جنسی مورد قضاوت قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد زنان با آرایش خیلی کم، معصوم‌تر و نجیب‌تر به نظر می‌رسند. به گفته‌ی وی، مردان طوری شخصیت شان تحول یافته است که به دنبال شریک زندگی برای طولانی‌مدت هستند برای همین طبیعی بودن و سادگی آرایش را به طور غریزی و ناخودآگاه به ماندگاری و تعهد زناشویی ربط می‌دهند.


۹۴/۰۶/۲۱
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۶)

۲۱ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۰۳ سیدشهاب میرشفیعی
...چه عرض کنم؟این هم برای خودش یک پژوهشه دیگه...:)))
البته من نمی دونم تو ایران مقدار استفاده از لوازم آرایش چقدره ولی بعضی ها می گن زنان ایرانی به اندازه کل جمعیت چین مصرف لوازم آرایش دارند... حالا راست و دروغش رو خدا عالمه 
پاسخ:
منم آمار دقیقی ندارم. اما ظاهرا بیش از نرم جهانی هستیم.
هیچ جامعه ای مثل ایران زن ها رو مورد قضاوت و ارزیابی قرار نمیده و این فقط و فقط نشان دهنده ذهن جنسی جامعه هست.در جامعه ای که شان و شخصیت انسان در قالب نر و ماده تعریف میشه نمیشه انتظار تعالی داشت.ظاهر یک انسان جزء خصوصی ترین ابعاد شخصیت و وجود اون هست.اگر یک زن آرایش میکنه اگر جراحی زیبایی میکنه اگر لباس خاص میپوشه اگر راه رو بر خلاف جریان آب میره نشان دهنده تخلف و هنجار شکنی یا مشکل روانی نیست.مشکل روانی در ذهن های بیکاری وجود داره که گاهی با ظاهر یک زن متلاطم میشه و گاهی با باطنش.متاسفم از این که افکار داعشی داره روز به روز در قالب گ ش ت ارشاد یا نوشته های روانشناسی و مثلا کارشناسی به جامعه تزریق میشه.حرف زیاده ولی طاقت شنیدنش کمه.
راستش در مورد این پست و پست جراحی زیبایی احساس کردم شخص دیگه ای به جز کمش این نوشته ها رو پست کرده...
پاسخ:
جسارتا به نظر میرسه این دو پست رو درست نخوندید.
تو پست عمل بینی من کسانی که این موضوع رو مسخره می‌کنند نقد کردم نه کسانی رو که عمل بینی انجام دادند.

پست آرایش هم فقط درباره ایران نیست و موضوعی جهانیه. دقت کنید گفته در یک دانشگاه انگلیسی بررسی شده و اسامی پاراگرافهای بعد هم همه اسامی خارجیه که قطعا درباره جامعه خودشون نظر دادند. یعنی فقط تو ایران نیست که درباره این موضوع و سایر موضوعات زنان گفتگو میشه.
از این که بگذریم آرایش بیش از حد یکی از مسایل امروز جامعه ماست چرا نباید درباره‌ش گفتگو کنیم؟ مگر درباره فوتبال و والیبال گفتگو نمیشه؟ مگر درباره مسایل دینی گفتگو نمیشه؟ مگر درباره مسایل اقتصادی گفتگو نمیشه؟ مگر درباره برجام گفتگو نمیشه؟ مگر درباره هوسبازی مردان گفتگو نمیشه؟ مگر درباره ازدواج و طلاق و هزار موضوع دیگه گفتگو نمیشه؟ خب اینم یه موضوعه که اتفاقا نقش پررنگی هم تو جامعه داره. 
به نظر من دفاع از مقام زن این نیست که درباه‌ش سکوت کنیم. اتفاقا باید مسایل مربوط به زنان رو باز کنیم تا ذهنیتهای غلط و متعصب رشد نکنند. باید درباره مسایلی که خصوصی تلقی میشند عمومی گفتگو کنیم. به نظرم مسئله آرایش مسئله اکثریت قریب به اتفاق جامعه هست و لازمه درباره‌ش گفتگو بشه. مگر شما زنان تو محافل خودتون درباره این موضوع حرف نمیزنید؟ خب اجازه بدید این گفتگو‌ها عمومی بشه تا همدلی بیشتری حاصل بشه.
ضمنا این مطلب درباره هنجار یا نابهنجار بودن آرایش حرف نزده بلکه از بعد روانشناسانه بهش پرداخته. و نگفته مشکل روانیه بلکه خصوصیات روانی رو توضیح داده  و در چند جا هم گفته این حق زنه که هر طور دوست داره زندگی کنه....
و  این آدما متخصصین این موضوع هستند، اگر قرار نیست متخصصین درباره موضوعات نظر بدند پس کی نظر بده؟
اتفاقا تفکر داعشی اینه که بگیم زن رو بفرستید کنج خونه و پنهانش کنید و درباره مسایلش حرف نزنید.
البته باتون موافقم که جامعه ما جنسیت زده هست و اتفاقا یکی از دغدغه‌های من تو  چنین پستهایی پرداختن به این موضوعه. همینطور موافقم که ظاهر موضوعی خصوصیه اما این دلیل نمیشه که درباره‌ش حرف نزنیم. خیلی مسایل خصوصی هستند اما انسانها نیاز دارند درباره مسایل خصوصیشون هم گفتگو کنند تا بهتر خودشون رو مدیریت کنند. کاش شما از نگاه یک زن درباره این موضوع حرف می‌زدید تا ببینیم چه قدر این بررسی ها با جامعه زنان ما تطبیق داره.

۲۱ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۳۶ خوانسار نامه
شاید یکی از دلایل مهمی که متهم اسیدپاشی اصفهان هیچ وقت شناسائی و دستگیر نشد همین دیدگاه ضد آرایش و زیبائی برخی از مسئول بود...؟
پاسخ:
نمیدونم. 
شاید.
 
منم با همش موافقم
ظاهر شدن تو اجتماع با آرایش های آنچنانی تمرکز مخاطب رو روی جنسیت و جاذبه های جنسی جلب میکنه که این حتی میتونه تو طول رابطه ناخوشایند، توهین آمیز یا حتی خطر ناک باشه.
پاسخ:
دقیقا همینطوره ولی متاسفانه اونقدر این موضوع عرف شده که خانومها بدون چنین نیتی آرایش غلیظ میکنند. یه جور همرنگ جماعت شدن....
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۰۳ هیچکس مسافر
:)
پاسخ:
بالاخره بلاگفا شما رو هم پروند اینجا....:)

۲۸ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۵۶ هیچکس مسافر
دقیقا پروند.
آخه این سری روشم زیاده.
انگار با انکار مسئله میشه ملتو اوشکول کرد :(
پاسخ:
هر روز بدتر از دیروز...:(((

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی