ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

شربت خورون

۱۵ خرداد ۱۳۹۳

- پره پارسال نصم شربتمون مین جدوله رت!
- چونو پس!؟
- کسی شربتژه نخورت! از مین فلکیه تا دم بانک ملی پنجا یاقا شربتژون هادا! 
- شی نیمه شعبان همینو، ادگو زیتر هاددین.
- ندگنو خا! مرده دژو من نذرم کرتی بخچه شی نیمه شعبان. ندگنو خا رویی تر راس کرمین.
- چی خا نی برا، امسال خومون راسه کرمین. دو رو قبل از نیمیه و دو رو جی بعدژ هادمین.
- قبیلو. شکرژ با من.
- اولیموژ جی با من. سعید جی بیداژان لیواناژ هادو.
- نون شکریژ جی یگ تیرونی آشنامونو اون هادو.
- فقط امسال دیگ مسر ندارمین. ته دیگه هل بیگنو، راسمون نکرتی...
- چی نی، از مین هیئته اتارامین...
...
...
من عاشق شربت‌های نیمه شعبانم. شربت‌‌هایی که سال‌های قبل شده بودند شربت پودری و حاضری اما کم کم دارند تبدیل می‌شند به شربت‌های اصیل: شربت آبلیمو، شربت زعفرون، شربت دونه شربتی، شربت گل، شربت سکنجبین...
لذت می‌برم از این‌که این‌طور مردم تو تب و تابند؛ خودشون تزیین می‌کنند، خودشون پول جمع می‌کنند، خودشون شربت و شیرینی می‌دند... 
و امیدوارم کم کم خودشون هم لیوانای یه بار مصرفو جمع کنند و بفرستند تو چرخه بازیافت...
این‌طور که من دیدیم تزیینات کوچه‌ها و خیابونا هر سال بیشتر از پارسال می‌شه و هر سال که می‌گذره شور و حال کار بیشتر می‌شه. فکر می‌کنم همین‌طور پیش بریم شکوه نیمه شعبان به محرم برسه و حتی بیشتر از اون...
اینطور وقت‌ها احساس می‌کنم چیزی به اسم جامعه وجود داره و با شادی و نشاط مشغول زندگیه...

 

۹۳/۰۳/۱۵
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی