ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

روزه شکم

۱۲ تیر ۱۳۹۳

یکی از مشکلات همشگیم برای روزه گرفتن ضعف بعد از ظهر بوده. دلیل اصلی این موضوع هم اینه که سحر نمی‌تونم خوب غذا بخورم. یه روز گفتم افطار هیچی نمی‌خورم تا سحر حسابی گرسنه بشم و حسابی بخورم. افطار فقط یه دونه سیب خوردم و به امید سحری پرخوراک و چرب و چیلی خوابیدم...
چشمتون روز بد نبینه! تا گوشمو باز کردم صدای اذان صبح رو شنیدم و فهمیدم کار از کار گذشته و مجبور شدم اون روز رو بی‌سحری بگیرم... تصور کنید قیافه بنده رو موقع ضعف عصرگاهی...
...

دقت کردید چه قدر برنامه‌ریزی می‌کنیم برای روزه شکم؟ چی بخورم تشنه نشم؟ چی بخورم گرسنه نشم؟ چی بخورم قندم نیفته؟ چی بخورم فشارم نیفته؟ کی بخوابم که بتونم تحمل کنم؟ چه کار کنم که روز زودتر بگذره...
...
تا حالا شده برنامه ریزی کنیم برای روزه زبان؟ چه کار کنم که دروغ نگم؟ چه کار کنم که غیبت نکنم؟ چه کار کنم که بی‌ادبانه حرف نزنم؟ 
...
یا روزه‌های دیگه:
چه کار کنم که خوش خلق باشم؟
چه کار کنم که کسبم حلال باشه؟
چه کار کنم که حقوقم حلال باشه؟
چه کار کنم که دوستم ازم راضی باشه؟
چه کار کنم که ارباب رجوعم راضی باشه؟
چه کار کنم که حسود و بخیل نباشم؟
...

تا حالا روزه‌ای به جز روزه شکم گرفتید؟
تا حالا دیدید کسی رو که روزه‌ای به جز روزه شکم گرفته باشه؟

 

۹۳/۰۴/۱۲
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی