ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

پول

۸ مرداد ۱۳۹۳

به نظرتون پول چیز بدیه؟ 
به نظر من که پول اصلا چیز بدی نیست. کیه که بتونه اهمیت حیاتی پول رو تو تمدن جدید ندیده بگیره؟ مثلا اگر امروز پول نبود، من کارمند که نه مرغ دارم، نه گاو و نه زمین کشاورزی، وقتی می‌رفتم یه سی‌دی بخرم چی باید به فروشنده می‌دادم؟ یا اونی که مرغ و گاو و گوسفند داره چه طور می‌تونست مرغ و گاو و گوسفندشو تو بانک پس‌انداز کنه برا روز مبادا؟ یا اونی که می‌خواد سرمایه‌ش یه جا نباشه، چه‌طور می‌تونست قسمتی از گوسفنداشو تو تهرون سرمایه‌گذاری کنه و چندتا از گاوهاش رو تو اصفهون تا با یه ویروس ساده تمام گله‌ش(به قول کیهان بخوانید تمام ثروتش) یک شبه به باد فنا نره؟  
...
اینایی که عرض شد خاصیت‌های پول بما هو پول بود. اما حرف اصلیم ارزش پوله. 
نمی‌دونم کدوم خدابیامرزی بود که گفت مادیات اهمیتی ندارند و نمی‌دونم منظورش از این حرف چی بود؟ اگر منظورش این بود که کسی دنبال پول نره که خب واقعا باید گفت خدا بیامرزدش که جوونای مردمو از راه به در کرده! اما اگر منظورش این بوده که پول هدفتون نباشه که خب واقعا باید گفت خدا بیامرزدش.
به نظر من هدف بودن پول بده نه به دست آوردنش. حرص خوردن برای پول بده نه تلاش برای به دست آوردنش.
امروز پول تو همه چیز تاثیر داره؛ از یه ازدواج موفق گرفته تا تربیت فرزندان. آیا نشنیدید خیلی از بحث‌های جنجالی خانوادگی سر پوله؟ آیا قبول ندارید کسی که به اندازه کافی پول نداشته باشه تمام تلاشش صرف به دست آوردن چار قرون می‌شه برای رفع نیازهای اولیه زندگی؟ آیا قبول ندارید چنین آدمی فرصتی براش باقی نمی‌مونه برای رفع نیازهای والاتر؟
کسی که به اندازه کافی پول نداشته باشه نمی‌تونه نیازهای عرفی خانواده‌ش رو تامین کنه و در نتیجه در تربیت فرزندانش هم دچار مشکل می‌شه و درباره‌ی این که نیازهای عرفی خانواده چه هستند ملاحظات زیادی وجود داره. مثلا به نظر من تو جامعه امروز ما داشتن یه وسیله نقلیه معمولی، یه نیاز اولیه برای یه خونواده فرزنددار و داشتن یه گجت برای ارتباط با دنیای مجازی، یه نیاز اولیه برای فرزندان اواخر ابتدایی و داشتن اتاق مجزا، یه نیاز اولیه برای یه نوجوان محسوب می‌شه.
و صد البته سایر نیازهای مادی رو عرف خانوادگی، محلی و شهری هر فرد تعیین می‌کنه...
...
آره عزیز دل برادر؛ پول چرک کف دسته اما کف دست بی‌چرک هم به درد زیر سنگ لحد می‌خوره. پس برای به دست آوردن پول برنامه‌ریزی و تلاش کنیم و خودمون رو با مفاهیم کلیشه‌ای و مخدر "بی‌اهمیت بودن مادیات" و عرفان‌های تنبلانه، دلخوش نکنیم. پول رو به دست بیاریم و یاد بگیریم چه طور باش برخورد کنیم تا وسیله‌ای برای پیشبرد اهدافمون باشه نه هدف زندگیمون. 

۹۳/۰۵/۰۸
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی