ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

زبون همه‌فهم

۲۵ دی ۱۳۹۴

جریمه‌های تخلفات رانندگی رو زیاد کردند. خیلی زیاد. این منو خوش‌حال می‌کنه. دیگه خیلی راحت‌تر می‌تونم تصمیم بگیرم که خلاف بکنم یا نکنم. به نظر من مهمترین قسمت فرهنگ‌سازی حرف زدن با زبونیه که همه‌فهم باشه. زبون پول رو همه می‌فهمند. همه می‌فهمند 200 تومن دادن برای 5 دقیقه زودتر رسیدن یعنی چی؟ و به همین دلیل خیلی زود خودشون رو تطبیق می‌دند.

رها کردن جامعه به امان خودش به بهانه فرهنگ‌سازی تبلیغاتی، پاک کردن صورت مسئله‌ست. به نظر من اداره‌کنندگان جامعه برای هدایت جامعه به سمت اهداف درست، در قدم اول باید از این زبون همه‌فهم استفاده کنند. و البته می‌تونند با همین درآمد، تبلیغات اثرگذاری برای درونی شدن این فرهنگ انجام بدند.

این ابزار تو همه‌ی کارها موثره؛ چه مدیریت یه کلاس و یه آموزشگاه و چه مدیریت یه ساختمون و یه محله و چه مدیریت یه اداره و یه شهر....

کاش برای سوخت هم از چنین ابزاری استفاده بشه. هنوز هم وقتی می‌خوایم خونه بخریم به گرم کردن و خنک کردنش فکر نمی‌کنیم. هنوز هم بخاری رو زیاد می‌کنیم و با لباس کم می‌چرخیم. هنوز هم برای رفع بیکاری یه دوری با ماشین می‌زنیم.... 


۹۴/۱۰/۲۵
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۳)

۲۵ دی ۹۴ ، ۱۴:۴۳ محمد حسین
یارب

متن خیلی خوبی بوود ...

البته من معتقدم که فرهنگ سازی نتیجه بهتری خواهد داشت تا استفاده از اهرم ها و ابزار ها . اگر چه فرهنگ سازی زمان بر خواهد بود اما زمانی که یک موضوع به عنوان فرهنگ در حامعه ای رواج داشته باشد نقض اون باعث طرد عمومی شخص در جامعه خواهد بود و این به مراتب از یک جریمه 200 هزار تومانی بدتر است .

به نظر حقیر البته .
فی امان الله 
پاسخ:
لطف دارید.
عرض این بود که این کار هم قسمتی از فرهنگ‌سازیه و به زعم من موثرترین قسمت. خصوصا به این دلیل که تبلیغات‌چیهای ما توانایی اثرگذاری چندانی ندارند.
۲۷ دی ۹۴ ، ۱۹:۲۹ آبسرد نیوز
ما به این می گیم هزینه ارتکاب جرم و تخلف،هر چه هزینه ارتکاب یک جرم بالاتر باشه میزان ارتکاب آن کمتر میشه مثلأ اگر هزینه ارتکاب جرم اختلاس اعدام باشه(مثل چین)میزان ارتکاب آن جرم  به شدت کاهش پیدا می کنه و اگه مثل ایران مجازاتش کمتر باشه میزان ارتکاب افزایش پیدا می کنه.
چون تو ایران هزینه تخلف رانندگی خیلی خیلی پائینه خیلی از راننده ها از ارتکاب این تخلفات ترس و ابائی ندارند و مثلأ برای زود رسیدن و یا حال گیری از سایر راننده ها مرتکب تخلف خطرساز حرکت نمایشی و یا سرعت غیر مجاز و یا رد کردن چراغ قرمز می شوند.
ای کاش جریمه رانندگی می شد یک میلیون تومان تا دیگه کسی به فکر تخلف و به خطر انداختن جان خود و دیگری نمی افتاد.
پاسخ:
بفرما اینم نظر یه متخصص. 
اصلا بیا کمپین راه بندازیم به جای "پارک=پنچری" بگیم "پارک=اعدام"  :))
۲۹ دی ۹۴ ، ۲۲:۰۱ آبسرد نیوز
اگه می شد چی می شد؟
البته مجازات پارک در محل توقف ممنوع اعدام نیست ولی پنچری هر 4 تا چرخ هست:)))
البته اعدام هم یک نوع پنچر کردن ناجور آدم هاست،یعنی طرف رو یک جوری پنچر می کنند که دیگه تو هیچ مغازه آپاراتی و پنچرگیری قابل رفو و ترمیم نباشه:)
پاسخ:
اعدام بیشتر به پرس کردن شبیهه تا پنچر کردن...:))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی