ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

گودریسم

۲۲ خرداد ۱۳۹۰

یک روز آقای گوگل(یا خانم گوگل!؟) داشت تو نت ولگردی می‌کرد چشمش به یه مطلب حسابی افتاد. پیش خودش گفت اینو ببرم بذارم تو وبلاگم ملت ببینند کیف کنند.

شال و کلاه کرد رفت تو بلاگفا و "مدیریت وبلاگو" زد و "پست مطلب جدید" و یک مقدمه که:"آره داشتم توی نت می‌گشتم که این مطلب معرکه رو دیدم گفتم شما هم ببینید و کیفشو ببرید و..." بعد "افزودن لینک" و بعد کپی آدرس مطلب توی لینک‌باکس و بعد هم کلیک و بعد هم "ثبت مطلب جدید و بازسازی صفحات وبلاگ" و بعد "مشاهده‌ی وبلاگ" و دید که ای بابا دو تا غلط تایپی داره و برگشت تو "ویرایش آخرین مطلب ارسالی" و اصلاح غلط‌ها و دوباره "بازسازی صفحات وبلاگ" و (وای نفسم گرفت!)... خلاصه به والذاریاتی مطلبی رو که دیده بود تقدیم خوانندگان گرامی وبلاگش کرد.

یه روز دیگه آقا یا خانم گوگل از حموم اومد بیرون و خشک نشده و حوله به تن، افتاد رو لپتاپشو خواست مطلبی رو که تو حموم به ذهنش رسیده، داغ داغ، تو وبلاگش منتشر کنه اما از بخت بد هر کاری کرد بلاگفا باز نشد که نشد و از اون‌جا که مطلب مثل لقمه تو گلوش گیر کرده بود و تا پایین نمی‌رفت آروم نمی‌گرفت، لباس پوشید و راه افتاد در خونه‌ی تک‌تک خواننده‌هاش و مطلبو برای تک تکشون خوند و راحت شد اما وقتی برگشت خونه دیگه شب شده بود و از خستگی مرد.

یه روز دیگه همین آقا یا خانم گوگل دکمه‌ی وبلاگشو زد و دید بالا نمیاد! جل‌الخالق دوباره چی شده؟ آدرس چندتا از دوستاشو که از حفظ بود با انگشت اشاره‌ی دست راست تایپ کرد(طفلی بلد نبود از چند انگشت استفاده کنه!) و اینتر کرد اما اون‌ها هم بالا نیومدند. بدجور کلافه شده بود؛ نت‌گردی خونش افتاده بود و اگه تا چند دقیقه‌ی دیگه نمی‌تونست چیزی تو نت بخونه قطعا کارش به بیمارستان می‌کشید. که کشید.

وقتی از بیمارستان مرخص شد یه دفتر چل‌برگ با یه خودکار بیک خرید و رفت ممدحسن و خودشو بست به یه سنگی و نذر کرد تا یه طرح حسابی برای وب‌گردی ننوشته برنگرده! و به این ترتیب گوگل‌ریدر یا همون گودر متولد شد. اما از اونجا که این آدم وقتی وارد کاری می‌شد تا تهش می‌رفت، هزار و یک بامبول دیگه هم سر طرح آورد و گودر شد مهمترین ابزار وبگردهای درجه‌ یک. و الآن گودریسم توی نت یه چیزیه تو مایه‌های "خیلی کلاست بالاست".

خب آقا یا خانم گوگل سال‌ها پیش این کارها رو کرد و الآن دیگه تمام وبگردهای حرفه‌ای از گودر استفاده می‌کنند مثل همین آقا مهدی خودمون و علی‌آقای خودشون و دیگرانی که من نمی‌دونم. اینه که به فکرم رسید ریش سفیدمو بذارم وسط و عاجزانه و ملتمسانه گردنمو کج کنم و بگم تو رو به مقدساتتون روی این پدر مادر یتیمو زمین نذارید و بیاید گودر خونساری رو راه بندازیم.

پیام اخلاقی: اولین قدم در راه ارتقاء تمدن خونسار ارتقاء سطح دانش و آگاهی نخبگان آن می‌باشد و از آنجا که اهالی وبلاگستان یکی از گروه‌های نخبه‌ی جامعه هستند ارتقاء ایشان به ارتقاء اوشان(بقیه‌ی جامعه) خواهد انجامید و از آنجا که یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی و در نتیجه ارتقائی در نت گودر است می‌توان از این راه پیشرفت شگرفی در تمدن کهن این مرز و بوم فراچنگ آورد.

 

پ.ن: در گوگل ریدر یا همون گودر امکانات زیادی هست که در لینک‌های زیر(که از بین ده‌ها مطلب در این موضوع انتخاب کردم) به صورت دقیق بیان شده. اجمالا این سیستم برای وبگردی راحت و سریع، انتشار پست، به اشتراک گذاشتن مطالب مورد علاقه(شیر)، اظهار علاقه به مطلب(لایک) و حتی کامنت گذاشتن پای اونهاست. تو گودر می‌تونید بدون ورود به وبلاگ یا سایت مورد علاقه تمام مطالبش رو بخونید، حتی مطالب حذف شده. من الآن توی گودرم تمام پست‌های دوستان رو دارم حتی پست‌هایی که چند ثانیه بعد از انتشار حذف شدند و حتی وبلاگ‌هایی که کلا حذف شدند. شما هم می‌تونید همین الآن توی گودرتون آدرس یه وبلاگ حذف شده رو وارد کنید و گوگل مثل یه جادوگر کارکشته تمام مطالب وبلاگو براتون احضار می‌کنه.

مشتاقانه منتظرم تک تک دوستان گودرشون رو راه‌اندازی کنند تا شروع کنیم به شیر و لایک بازی. برای شروع، من تو گودرم آخرین پست تمام دوستان رو شیر و لایک کردم تا وقتی وارد گودر شدید اونجا ببینیدم و فالوم کنید. خواهش می‌کنم اولین قدم رو که معمولا سخت‌ترین قدم هست بردارید قول می‌دم شب و روزتون رو تو گودر بگذرونید. این هم لینک‌ها:

1 - گوگل‌ریدر به زبان آدمیزاد

2 - یاهوی درویش به فید و گوگل

3 - کتابچه‌ی آموزش جامع گوگل‌ریدر

 

 

۹۰/۰۳/۲۲
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۱۲)

۲۲ خرداد ۹۰ ، ۲۰:۲۶ مهدی حاجی زکی
سلام دوست عزیز و پرکار کمش خان خوب و مهربون
از بیانات جنابعالی بسی مشعوف گشته و خوشمان آمد
ما که مدتی پس از شما به این ابزار قدرت مند مسلح گشته و کماکان حالش را می بریم
اما مدتی است گودر به همت بعضی آقایان فیلتر گردیده
اما از آنجایی که عق جن هم به عقل ما نمی رسد باز هم ما سرک کشیدیم و بازش کردیم
بنده از همه دوستان به تبعیت از کمش خان گرامی عاجزانه خواهشمندم گودر خودشون رو هرچ زودتر بسازند و به جمع بزرگ ما بپیوندند
واقعا حیفه یه گودر قدرتمند نداشته باشیم
و در فضای با حال اون صفا نکنیم
کمش جان اگه کاری از دست حقیر برمیاد بگو تا من هم بتونم کمکی در انجام اینکار بکنم
باز هم مثل همیشه پیشنهاد دهنده بهترینها هستی عزیزم
سربلند باشی اخوی

پاسخ:
بقیه‌ی حرفها هم باشه برای همون‌جا.
سلام
تا یادم نرفته :
1-در بند سوم، آقا یا خانم گوگل مَرد. پس چجوری داستان ادامه پیدا کرد؟
مرجع:"...شد اما وقتی برگشت خونه دیگه شب شده بود و از خستگی مُرد."

البته شاید از خستگی" مَرد "که کمی دور از معناست.

2- در بند ششم، از کجا معلوم شد ایشون دیگر "آقا یاخانم گوگل" نیستند و "آقای گوگل" اند؟ البته این احتمال این که در بند سوم ، واژه یمورد بحث "مَرد" بوده رو بیشتر می کنه.

3- انصافا چقدر از گوگل پول میگیرید که علیه "چهره کتاب" تبلیغ کنید؟

4- انصافا خودون حیصلدون دارت این همه ورخوندین؟ پره ".....هاما خو......" هم اول پسا اولیژم دربست.از دیمیز جی فقط عام نوروزژ به دلم بدیسا. سیویژ جی خو هیچیژ ندارت.. نذنان هاما دسگا بکرتی؟

5- در کل از تلاش های شبانه روزی شما سپاسگزارم.
راستی...........................
وبلاگت خیلی خوشمله! به وبلاگ خوشمل منم میای؟

پایان.

پاسخ:
من همیشه به وبلاگت میام عزیز دل
حواسم نبه شما کمشدین... یگ دو تا کلمه انگلیسی بلد نیدین؟ face book
"تو رو خدا"؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
"ناز نکن"؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما را به لایکهای سه تایی کمش! چه کار؟ / یک کاسه از شراب کمشوش، کمش بیار!
(همینجوری اومد. باز هم صنعت تزریق)

به قول مازنی ها : تی فدا بوم.

پایان.

پاسخ:
- حیف این همین‌جوریها که صاحبش تنبله و تو گودر نیست.
۲۴ خرداد ۹۰ ، ۱۹:۵۱ مهدی حاجی زکی
آقا حل شد
فالو شدی فدات شم
این که می گی خیلی عجیبه !!ما هم بازی بدید لطفن.اینا همه ش کار گوگوله یا کار خدا هم هست!؟؟جل الخالق!!!!!!!!!!!

پاسخ:
این‌جا خونواده رد می‌شه غریبه‌ها تشریفشون رو بفرما کنند لطفا.
بینان این گودرز کبو؟ آم گودرز خومونو؟

از کجا شروع کنم؟

پاسخ:
اولش: روی اولین لینک کیلیک کن.
سلام
ممنون از بابت اطلاعات خوبتون.پیشنهادتون خوبه.فقط باید یه فکر یه حال گودر کرد.فعلا که فیلتره و به زور ویــــــپ ی انــــ باز میشه.اگر همه بتونن به ابزارهای کم حمریسم دسترسی داشته باشند واقعا عالی میشه طرح پیشنهادی شما رو پیاده کرد

پاسخ:
ضمنا گودر فیلتر نیست این آدرسو امتحان کنید:https://www.google.com/reader
سلام

آپم
سلام..
چنان میگویید اولین لین که..
آدم به یاد اولین پک میفتد!!

فعلا که درگیر امتحاناتم.

شاید بعدا راه افتادم.
شما برید.

شاگرد زرنگم، خودمو بتون میرسونم.

پایان.
۰۲ تیر ۹۰ ، ۱۵:۴۸ دکتر پیر موسی
لینکتم خرابه کمش
دانلود نمی شه
وچه خوساران

پاسخ:
شانس ما همین چند روزه آدرسش عوض شده. اصلاح شد. ممنون از تذکرت.
وبلاگ جالبی دارین خوشحال میشم به من سربزنید؟

پاسخ:
اون وخت شما کجا هستید!؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی