ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

جزیره

۶ تیر ۱۳۹۰
کاغذهایم را مرتب می‌کردم که این شعر را دیدم. تاریخ سربرگش خرداد 84 بود اما نام نشریه در سربرگ نبود. دوباره که خواندم دیدم سلیقه‌ام نسبت به شش سال پیش تفاوت نکرده و هنوز دوستش دارم. سرچی کردم و وبلاگ شاعرش را هم سنجاق کردم. به نظرم هنوز هم خوب شعر می‌گوید.


ای روبه‌راه خستگی‌ام را تکان بده
در بادبان بپیچ و به امواج جان بده

تا این جزیره هیچ نگاهی نمی‌رسد
باران ببار بر من و رنگین‌کمان بده

پارو بزن به سمت صمیمانه‌ی تنم
بر ماسه‌ها حضور خودت را نشان بده

در فصل پرتقال دلم تلخ می‌زند
این ابر را کنار بزن، آسمان بده

در جرعه‌ی تو حنجره‌ام بازتر شده‌ست
دستت درست، باز از این استکان بده

دستانمان که لال چپیدند توی جیب را...
[ضایع است، حرف زدن یادمان بده]

دستانمان ... و قافیه‌ها را ردیف کن
یک طرح ایده‌آل به این داستان بده

دارد تمام می‌شود این بشکه‌های آب
ای ناخدا، ترا به خدا، بادبان بده

باید از این جزیره سفر کرد لعنتی!
باور نمی‌کنی که چه‌قدر حالمان بده؟

سید علی میرافضلی


۹۰/۰۴/۰۶
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۴)

دست درست باز از این چشمه ها نشان بده

پاسخ:
دستت درست که درست و حسابی عمق مطلب را درک می‌کنی
۰۶ تیر ۹۰ ، ۲۰:۰۸ مهدی حاجی زکی
ترکوندی ها !!
کمش ندیدم انقد فضول باشه که همه جا سرک بکشه
حالا یه بابایی یه جایی یه عشق داره یه شعری گفته
یه گوشه دنجی پیدا کرده یه چیزی نوشته
چرا خلوتشو به هم می زنی آخه
اینجوری باشه دیگه منم جرات نمیکنم چیزی بنویسم ها
می ترسم پس فردا ورداری صاف بزاری اینجا !
اینجا هم که خونواده رفت و آمد می کنه
می بینن واسم بد می شه

پاسخ:
شمام مگسی نشو، افاضات بفرما ما خصوصی حال می‌کنیم.
سلام

لایک به مهدی حاجی زکی!

شعر زیبایی بود اما بعضی جاهاشو به اب بسته بود.

بابت انتخاب مناسبتون سپاسگزارم.

بم سر بزنید مثل همیشه. اینبار دلم تنهایی اش یادش افتاده!

پایان.

پاسخ:
سر زدیم چیز جدیدی ندیدیم!
بله...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی