ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

زن‌شدگی

۱۰ تیر ۱۳۹۶

مرحوم دوبوار فرمودند زنان زن به دنیا نمیآیند بلکه زن میشوند. و این شده یکی از شعارهای اساسی فمینیستها.  فرض میکنیم این حرف درستی باشه. اما به هر حال زنان فعلی زن شدهاند و این زنشدگی درونشون وجود داره. چند نسل باید بگذره تا روند بسیار کند آموزش تاثیر بگذاره و کم کم زنانی به دنیا بیاند که زن نشوند؟ بهتر نیست مطالبات رو در همین حد تنظیم کنیم؟ خصوصا مطالبات از خودمون رو؟  زنانی رو میبینم که پا روی زنشدگیهاشون می‌گذارند تا ثابت کنند فرقی با مردان ندارند. تا ثابت کنند مبارز این راهند. تا ثابت کنند....

عزیز من برای آموزش خودت و دیگران و اصلاح فرهنگ تلاش کن، اما مراقب خودتم باش. قرار نیست فرهنگ شکل گرفته طی اعصار رو یک تنه اصلاح کنی. نقش خودت رو بازی کن بدون آسیب زدن به خودت....

 

پ.ن: و البته مردانی هم هستند که انتظار دارند یک زن مدعی فمینیسم، زنشدگیهاش رو منکوب کنه و به تمام معنا مرد باشه. به نظر من درست نیست از تئوری‌ها چماق بسازیم برای زدن تو سر احساسات و رفتار عملی دیگران...



۹۶/۰۴/۱۰
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۵)

۱۷ تیر ۹۶ ، ۲۰:۵۲ سیدشهاب میرشفیعی
خدا مرحوم دوبوار رو بیامرزه...من تو مجلس ختم اون مرحوم شرکت کردم ولی به هفتم و چهلم ایشان نرسیدم!!!ایشان آدم اهل فضل و ادبی بودند ولی نمی دونستم تو امور زنانه هم سررشته دارند،علی ایحال خدا آن مرحوم رو بیامرزه...!
پی نوشت:
از حرف دیگران چماق نسازیم و اگر هم ساختیم فقط به قصد دفاع از این آلت قتاله استفاده کنیم. 
پاسخ:
:)))
بیشتر آلت کوبیدنه تا کشتن. مثلا برای درست کردن گوشت کوبیده...
خدا تمام اسیران خاک رو بیامرزه:)
۲۱ تیر ۹۶ ، ۱۶:۴۸ سیدشهاب میرشفیعی
کمش جان...!شما برای کوبیدن گوشت کوبیده از چماق استفاده می کنی؟؟؟بنظر شما این وسیله کوبنده کمی برای این منظور بزرگ نیست...؟
البته از اصل بحث خارج نشیم...بنظر این حقیر مشکل ما اهالی جوامع در حال توسعه تقلید کورکورانه ماست.
خلق را تقلیدشان بر باد داد
برخی از خانم ها و البته آقایان ایرانی در راستای شبیه شدن به مردمان مغرب زمین و تحت تاثیر بعضی افکار افراطی تصمیم به دگردیسی گرفتند...حتی تو همان فرنگ هم خیلی ها این تئوری ها را قبول ندارند.

پاسخ:
آخه من غولم:))))

اگر بخوام حسابی روشن‌گری کنم باید عرض کنم که من تقلید رو فی نفسه بد نمی‌دونم. تقریبا تمام ابنا بشر هم کمی تا قسمتی مقلد هستند.... اما موافقم که لازم نیست غرب رو قوم برتر بدونیم و تلاش کنیم شبیهشون شیم.
در مورد جقوق زنان هم معتقدم باید به سمتی بریم که زنان هر چه بیشتر به حقوقشون برسند. حرفم این بود که در این راه کسانی خودشون رو قربانی نکنند. همین:) (اگه یه روزی من از بیان برم فقط و فقط به خاطر آیکونه. این چه وضعیه آخه:((((() 
۲۵ تیر ۹۶ ، ۱۵:۱۰ شرف الدین
من نمیدونم این فمینیستها چه اصراری دارند زنانگی رو در خودشون بکشند؟!
بابا این زنانگی چیز ارزشمندیه. اینقدر سرکوبش نکنید.
پاسخ:
نمی‌دونم منظورت از زنانگی‌ای که ارزشمنده چیه؟ به نظر من جنسیت نمی‌تونه ملاکی برای ارزشمندی باشه....

۳۰ تیر ۹۶ ، ۰۰:۵۱ شرف الدین
منظورم حسهای زنانه است. محبتی که زنها دارند و با مردها فرق داره، عاطفه شون، صبوری شون، ایثارشون
پاسخ:
جسارتا به نظر من اینطور نیست. اینها دیدگاه‌های شخصی ما هستند. شایدم برساخته‌های فرهنگی جامعه ما...
آیا محبت مردان کمتر از زنهاست؟  همینطور صبوری و ایثار مردها؟
من فکر میکنم این نحوه ظهور و بروز حسهای زنونه س که از مردا متفاوتشون میکنه نه جنسش

یعنی مردا عموما بیشتر حسهای عاطفیشونو وقتی با منطق و مصلحتشون منافات داره سرکوب میکنن یا نادیده میگیرن
ولی زنها خیلی وقتا با علم به احساسی بودن و حتی متضرر شدن از بروز یک حس بازهم بر اون پافشاری میکنند.

ناراحت نشینا
ولی حداقل تا نزدیکیهای میانسالی و گاهی پیری ، این گذشت و کوتاه اومدن به زنها دیکته شده، طوریکه حتی پافشاری بر حق طبیعیشون گاهی، حتی از دیدگاه خودشون منفوره...
پاسخ:
درسته. میتونه اینطور باشه.
کلا اینها نگاه‌های شخصی ما به جامعه‌ست که بیشتر ناشی از تجربیات شخصیه. 
چرا ناراحت بشم؟:)))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی