ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

...

۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

گفت شما عرض کردید...

میدونم کاربرد عرض کردن و فرمودن رو میدونه اما پیدا بود تو اون موقعیت دچار سهو کلام شده. یا خسته بود یا شرایط روحیش خوب نبود یا هول شده بود یا هر چی. به نظر من نمیشه از روی سهوکلام‌ها و سهورفتارها و حتی سوء رفتارها و کارهای اشتباه، دیگران رو قضاوت کرد.

آدمای خوب گاهی اشتباه می‌کنند و حتی ممکنه اون اشتباه رو تکرار کنند. اغلب مردم آدم‌های خوبی هستند که اشتباهاتی دارند. اشتباه و خطا مال انسانه همون‌طور که خوبی و درستی. آدما می‌تونند تلاش کنند و خودشون رو تصحیح کنند.

اشتباهات کسانی رو که برامون مهمند بپذیریم و بهشون کمک کنیم خودشون رو تصحیح کنند. بهشون فرصت بدیم و در کنارشون باشیم. یک رفتار اشتباه یک شبه به وجود نیومده که یک شبه رفع بشه. آدم‌ها نیاز به زمان دارند و نیاز به کمک برای بهتر شدن. 




۹۷/۰۲/۱۶
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۴)

من همیشه با تکرار اشتباه مشکل داشتم نه خودش
این تعبیر جالبیه که فرمودین یک شبه بوجود نیومده و میتونه عادات غلط موجب تکرارش بشه نه قصد سوء

گاهی با زیاد و بیجا بخشیدن باعث میشیم قبح خطا از بین بره
گاهی انقدر خودت داغونی که کوچکترین خطای طرفت نابودت میکنه
گاهی یه عالمه بخشیدی و بجایی میرسی که احساس اجحاف پیدا میکنی
گاهی بخشیدن میشه مدلت و هر وقت نبخشی خودخواه بنظر میای
گاهی اصلا طرف اشتباهی نکرده ولی تو با اون رفتار مشکل داری
گاهی جرأت اعتراض نداری اسمشو گذشت میزاری
گاهی مجبوری ببخشی ولی دلت نمیخواد
گاهی کاری که از دیگران خطا بحساب میاری برای خودت مجازه
خلاصه خیلی داستان داره این خطا و بخشش :)
چی میگن مثنوی هفتادو دو من :)
پاسخ:
یا ابلفضل... چه قدر کار داره این بخشیدن و نبخشیدن:)))
درست می‌گی...

منظور من بیشتر در مورد کسانیه که برامون مهمند و براشون مهمیم. اونها ارزشش رو دارند که به خاطرشون خودمون رو اصلاح کنیم و بهشون کمک کنیم خودشون رو اصلاح کنند.
:) تازه اینا درمورد آدمای مهم زندگین ، پیام بازرگانیا که خودشون مجالی دیگر میطلبن برای گفتگو :)))
پاسخ:
:))
هشتا گاهی گفتی که هر کدوم میتونه شامل چند نفر بشه. یعنی این همه آدم مهم تو زندگیت داری؟!!!!! صادرات آدم مهم راه بنداز پولمند شی:))

:) شاید باورش براتون سخت باشه ولی، عین هشتارو درمورد رابطه با یک نفر گفتم :1
پاسخ:
:))
خیلی جالب بود. حالا بهتر می‌فهمم چی گفتی..
"زندگی عاشق توست "میگه: تمام گرفتاریهای ما ناشی از روانشناسی ای هست که از خودمون داریم :(

به زبون فروید فکر کنم میشه همه ی گرفتاریهای ما تقصیر "فرا من" هست.
یعنی همون اصول و باور و ارزشهایی که تو مواجهه با دنیای بیرون برا خودمون ساختیم


دوست دارم دلم میخواد اینجا افکارمو نشخوار کنم:)
شما دوشواری داری؟
یه چیز بحال دیگه هم گفته بود که بدلیل خود درگیری نمیتونم به رشته تحریر درش بیارم :(
پاسخ:
:)))
هیچ دوشواری‌ای ندارم. هر طور راحتی باش. اینجا همچینم جا تنگ نیست:))
حرفتم کاملا درسته. وجود انسان به قدری سهل و ممتنعه که به مسخرگی می‌زنه. یه مجموعه مسایل فیزیکی و شیمیایی و روحی و روانی که اتفاقا خیلیم جدی حضور دارند....
وقتیم خوددرگیریت کمتر شد اون یکیم بگو:)
می‌گم درسته دیگه رسم نیست اما وبلاگ بزن نشخوارات حروم نشند بلکم به درد بچه‌هات بخورند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی