ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

سیاه و سفید

۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

به نظرم گرفتن رنگ از تصویر بلایی بر سر واقعیت می‌یاره که هیچ ویرایش دیگری نمی‌یاره. برای من این یه ضعف محسوب می‌شه. عکاس و فیلم‌سازی که تصویر سیاه سفید می‌سازه در انتقال منتظورش ضعیفه و ساده‌ترین روش رو برای القاء منظور مورد نظر انتخاب می‌کنه. همین‌طور تاریک کردن فضا که تو بعضی فیلم‌ها و سریال‌ها مرسومه. با تاریک کردن فضا صحنه به کنترل کارگردان درمی‌یاد و ضعف‌هاش دیده نمی‌شه.
به نظر من کم کردن نور و رنگ ابزاریه برای پوشوندن ناتوانی‌ها.


۹۸/۰۲/۰۲
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۲)

سال‌ها پیش وقتی که هنوز فناوری تصویربرداری رنگی ابداع نشده بود عکاسان و فیلمسازان مجبور بودند تمام هنر خودشون را بدون جلوه‌ای از رنگ و لعاب تصنعی به مخاطب عرضه کنند. وقتی فیلم‌های اون دوران رو تماشا می‌کنی انگار همه چیز زنده است. چشمها... این بار به چشمها نگاه کن، به بازی نور و سایه دقت کن. بعضی فیلم‌های سیاه و سفید من را تا حد جنون شیفته می‌کند. عصر جدید چاپلین، سایکوی هیچکاک،دیوانه از قفس پرید، حتی کازابلانکا... این‌ها به من می‌گویند که می‌شود در دنیای سیاه و سفید هم می‌توان سرشار از رنگ و احساس بود. سرشار از مفاهیم والا بود. ولی این که عده‌ای بخواهند با گرفتن رنگ مثلا به مخاطب بفهمانند که الآن گذشته است، بیشتر شبیه یک جک کودکانه ست.
پاسخ:
به نظرم ارزش‌گذاری فرامتنی زیادی روی تصویر سیاه و سفید شده. یه روزی امکانات در اون حد بود و چاره‌ای نبود. اما حالا که امکانات رنگی وجود داره حذف رنگ روش غیرهنرمندانه‌ایه. حتی من نمی‌فهمم چرا برای نشون دادن دنیای قدیم از تصویر سیاه و سفید استفاده می‌شه. مگر اون موقع رنگ وجود نداشته؟

دقیقا یکی از توصیه هایی که به شلخته ها میکنن سر قرار :) تعیین محل قرار در مکانی کم نوره :) :))))

مامان دوستمم هروقت غروب میرفتم خونشون میگفت مگه اومدی دین زشتا!!!
الان معنی حرفشو میفهمم :1
پاسخ:
:)))
عمه‌ی منم همین عقیده رو داشت:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی