ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

تاریخچه‌‌ی اثر

۲۵ بهمن ۱۳۹۸

من نمیفهمم تاریخچه‌ی اثر هنری به چه درد مخاطب میخوره. نمیفهمم چه اهمیتی داره فلان شخصیت رمان از فلان کس نویسنده برداشت شده و فلان قطعه‌ی شعر چه طور به ذهن شاعر رسیده و فلان ترانه تو چه حالی خونده شده. به نظرم یه اثر هنری برای هر کس یه چیز خاصه و یه حس خاص ایجاد میکنه. این حس بیش از اونکه ناشی ازشرایط و نحوه ساخت اثر باشه ناشی از حس و حال و شرایط تربیتی و روانی مخاطبه.

قسمت دوم پادکست آلبوم درباره ادله. چیزهای جذاب و قابل توجهی توش بود و متن و اجرا هم خیلی خوب بود اما دوستش نداشتم. من دوست دارم با اون صدا به اوج برم و اون ترانه‌ها رو تفسیر به رای کنم. برام مهم نیست خواننده تو چه شرایطی اون رو خونده. شرایط واقعی ساخت اثر معمولا ابهت و عمق اثر رو کم می‌کنند. برای من آتش زدن باران اون‌قدر قوی و خاصه که دوست ندارم با شنیدنش تو ذهنم شعلهی یه فندک زیر بارون مجسم بشه.

به نظرم اثر هنری چیزیه که مخاطب مجددا اون رو خلق میکنه و احتمالا هنرهای مختلف در این زمینه متفاوتند. مثلا موسیقی بیش از نقاشی این قابلیت رو داره و موسیقی بیکلام بیش از باکلام...

 

 

۹۸/۱۱/۲۵
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۳)

I set fire to the rain

عالیه روحت پرواز میکنه باهاش

پاسخ:
یه صحنه‌ی سورئال مسحور کننده...

یک عالمه موافقم

همیشه با تاریخ ادبیات :( بودم

پاسخ:
آره تاریخ ادبیاتم از همین سنخه....
اسم تاریخ ادبیات میاد یاد قرن هفتم و هشتم میفتم:((
آخرش نفهمیدیم کی کی زندگی می‌کرده و این به چه دردی می‌خوره؟
حتی به نظرم این درس تاثیر منفی تو حس و حالم نسبت به شاعرها و نویسنده ها داشته...
۱۴ تیر ۰۰ ، ۱۲:۴۶ مهدی حاجی زکی

مث همیشه خاصی 😘😘

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی