ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

جیجه گربه

۲۲ مهر ۱۳۹۰
واقعا جز ما خونساری‌ها ملت دیگه‌ای هم هستند که به بچه‌ی گربه بگن جوجه گربه

 

 

 

۹۰/۰۷/۲۲
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۲۲)

salam movafagh bashi

پاسخ:
سعیمو می‌کنم.
سلام دوست عزیز وبلاگ بسیار زیبای داری اگه دوست داشتی به وبلاگ من هم سر بزن وبا نظر های قشنگت منو خوشحال کن دوست دارم بای.

پاسخ:
ممنون. چشمات قشنگ می‌بینه عزیز.
تازه این بخش خوشمزه کارای خونساریاست.خیلی خاصیم باید قدر خودمونو بدونیم

اگر واقعا خوانسری باشه طرف نمیگه : جوجه گربه. بلکه میگه : جیجه گربیَه (به -یَه توجه کنید.)

از مقنی ای با سابقه چون شما بعید بود.

نه خداییش ...

هیچ جا پیدا نمیشه
و اما لطفا ما را به دنبال نخود سیاه نفرستید!!از رختشور خانه دل که به راه انداختید فارغ شدیم و اینک گرفتار جیجه از نوع گربیه!!اقا وشاید هم خانم مطلب بنویس که در این زمانه نامهربانیها به وجد آید دلمان با خواندن ادبیات دل نشین شما که به راه افتد موتور جستجو گرمان در کشف ومعنای قیل و قال دلمان خدایت پشتیبان!

پاسخ:
متشکرم به ضم شین. لطف شما مزید. بنده‌نوازی می‌فرمایید. اتفاقا قصد وجیزه‌ی اخیر گشت و گذاری فرهنگی ناسیونالیستی بود. من‌بعد سعی خواهد شد به گشت و گذارهای دلی اهتمام بیشری شود.
۲۲ مهر ۹۰ ، ۱۹:۵۷ واژه بیدار
سلام و عرض ادب خدمت جناب کمش از محبتی که ابراز نمودید و وبلاگ این حقیر رو به پیوندهاتون اضافه کردید خیلی ممنونم به پاس این محبت شما با اجازه حضرتعالی وب زیبای شما را لینک خواهم کرد راستی در مورد کامنتی که درباره اون عکس گذاشته بودید باید عرض کنم کلام شما متین ولی فکر نمی کنید این دست از خانم ها که این روز ها هم تعدادشان کم نیست علاقه عجیبی به جلب توجه دارند و حتی شاید یه چیزی دستی هم بدهند تا عکس شون بره روی اینترنت راستی حرمت شهدا چه می شود ؟!

سلام
یکی گفتن این "جوجه گربه" یه بار همکاران ما رو متعجب کرد، یکی هم گفتن کلمه "پرس" به جای "مجلس ترحیم"!
حالا به نظر شما چرا خونساریا به "مجلس ترحیم" می گند: "پرس"؟!

سلام و عرض ادب
از همین جا بگیرو برو تا ته خط.درسته که ما خونساریا مثل همه عالم نمی خوایم بگیم ماست ما ترشه اما خداییش همین عدم توجه به الفاظ و کلمات و ادامه دار شدن آنها باعث شده که همچنان افکار پوچ و بسته تو شهرمون وجود داشته باشه! لطف کنید و یه پست بذاریدو از روشنفکران خوانساری سئوال فرمایید چرا دختران دانشجوی خوانساری تا پاشونو می زارن تو اتوبوس برند شهر محل تحصیل چادر به زور سر کرده رو در می آرند می زارند تو کیفشون؟ البته من هیچ تعصبی رو چادر ندارم و تا حدودی مخالف این قضیه ام هستم . البته قضیه وقتی بالا می گیره که خانمی که چند سال تو شهر بزرگ درس خونده و مانتویی گشته حالا بعد از تحصیل و زورزوری برگشتن به خونسار به ناچار، شکل چادر سر کردنشو تو شهر دقت کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
در مورد چادر هم به نظر من این کار هیچ عیبی نداره. این افراد خودشون رو با هنجارها و ویژگیهای اجتماعی وفق می‌دند. به نظرم اصلا عیبی نداره که یه خانم توی تهران با مانتو تردد کنه و توی خونسار با چادر. البته اگر کسی هم بخواد می‌تونه هر طور راحته باشه و تبعاتش رو هم بپذیره اما این دلیل نمی‌شه که دیگران رو شماتت کنیم.
۲۳ مهر ۹۰ ، ۰۹:۱۱ حمید امینی
زیاد تو جه نکنید. اشتباه لفظی ی اخه ما خوانساریه ها اشتباه لفظی زیاد داریم

پاسخ:
من فکر نمی‌کنم. این‌ها فرهنگ ماست و من دوستشون دارم.
به به
ملت خوانسار
به به

میگم بیاید شورش کنیم یه کشور جدا گانه ایجاد کنیم.

همینه دیگه وقتی به توله گربه میگیم جیجه گربه.به سوراخ میگیم هل.به سریع میگیم جلد.این نشون میده ما کلا یه فرهنگ و زبان خاص داریم پس باید یه کشور مستقل بشیم.

زنده باد خوانسار و خوانساری
هر چقدر از علاقه ام به خوانسار، زبان مادریمون خوانساری و مردم خوانسار بگم، کم گفتم ...

پاسخ:
ای ول به تو ای ول به اعتماد به نفست.
سلام
دقت کردین اگه این " جیجه گربه " پاش لنگ بزنه ما میگیم چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



پاسخ:
نه بگو
به شیرینی گویش خوانساری شما ببخشید

پاسخ:
من نارحت نیستم اتفاقا خیلی هم خوشم میاد ازش.
نه واقعا که هیچکس نمی گه....

پاسخ:
اگه این‌طور باشه یه ویژگی خاصه و می‌تونه نتایج بوم‌شناسی خاصی داشته باشه. کاش یه متخصص نظر می‌داد.
۲۴ مهر ۹۰ ، ۰۰:۰۵ رز (همسر یک خوانساری)
سلام از این جالبتر اینکه به گوجه میگید گو گو جیه با فتحه ه آخر!!!

پاسخ:
ما خونساری‌ها خاطرات زیادی از کسانی داریم که تو یه شهر دیگه رفتند کبابی و یه سیخ گوگوجه کنار کبابشون خواستند.
سلام
آقاجان ما خوانساریا به خیلی چیزا خیلی چیز دیگه میگیم
چه معنی داره بخواییم یکی یکی اونا رو بگیم و نظر بدیم

در ضمن این لغات رو نباید با معادلی که تو ذهن داریم مقایسه کنیم

چون ما داریم با " " گویش " " خوانساری حرف میزنیم نه لهجه !!!

و میان " گویش " و " لهجه " تفاوت از زمین تا آسمان است

مردم خیلی از جاهای ایران به خیلی از چیزهای خیلی چیزهای دیگه می گند که غالبأ برای غیر بومی های اون منطقه میتونه جالب باشه یا حتی بخندونتشون...این مساله حتی خیلی مواقع باعث مباهاته که تو ایران چندین زبان و چند هزار لهجه و گویش متفاوت وجود داره که هر کدوم شیرینیه خودشونو دارند... کاش خوانساریها هم این حق رو به بقیه مردم بدند که با زبانشون (من معتقدم که خوانساری زبانه حد اقل به خاطر واحد های زبانشناسی که پاس کردم) آشنا بشند و حتی گاهی به بعضی کلمه هاشون بخندند و اونو با زبان و لهجه خودشون به هر ترتیبی مقایسه کنند....کاش خوانساریها خودشونو بذارند جای شمالیها و اذریها با این همه جک و داستان در مورد زبان و لهجشون و یکم با آرامش با این مساله برخورد کنند....
نمیدونم آقای کمش هدفشون از این پست دقیقأ چی بود اما من این حس رو داشتم که دارند جای بحث در مورد زبان خوانساری رو باز می ذارند و اجازه می دند هر کسی نظری در موردش بده ...احساس کردم عصبانی نمی شند و بهشون بر نمیخوره که حتی با شنیدن بعضی کلمات خوانساری لبخند به لب بعضیها بیاد.... تمام ایران سرای من است و تمام زبانها، لهجه ها و گویش هایش به جای خود زیبا و محترم....

پاسخ:
بازهم ممنون.
۲۵ مهر ۹۰ ، ۰۸:۵۳ محمد جدیدی
همشهری عز یز سلام ودرود فراوان
انگاشتمون خودمان یکی از نوادر زبانها و ز یباترین گو یشها است .
دقت کردید وقتی در مورد ی بخواهیم در حد اعلا و به میزان خیلی ز یاد
تعریف یا وصف کنیم ،متضاد ومخالف آن عبارت را به کار می بر یم .
مانند به کسی که خیلی خیلی دوستش می دار یم می گو ییم:
دیمه عند قربون!

سلام
پس بیایید بدون قصد و هدف خاص سعی کنیم که فرهنگستان لغت مجازی درباره واژگان خوانساری راه بیندازیم

در ضمن من هم اصلا استاد و وارد نیستم



کلا خوانساری ها دلبستگی شدیدی به این واژه "جوجه" دارند تا جایی که از این واژه برای نام بردن از فرزندان روحانیت هم استفاده می کنند.

پاسخ:
این مختص خونسار نیست همه جا چنین واژه‌هایی درست می‌کنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی