ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

دخترم قبل از خواب کتاب می‌خونه؛ نگران آینده‌شم!




۹۰/۰۸/۲۴
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۱۴)

خیلی جالبـــ مینویسی

۲۴ آبان ۹۰ ، ۱۱:۱۵ مهدی حاجی زکی
اگه اینطوریه من باید منتظر یه فاجعه فرهنگی باشم!
شبا قبل از خواب میاد پیش من کتاب داستانش رو هم میاره می گه واسم بخون هرجاش هم گرگ داره اسمشو نیار! می ترسم
جالب اینجاست که هر شب یه قصه تکراری رو با ولع تمام گوش می ده انگار تا به حال نشنیده
جالب تر اینکه بعد از این همه تکرار نمی دونه شنگول و منگول چطوری گم و گورشدند و مامانشون واسه چی زد شکم اون آقا بدجنسه رو سفره کرد!!!

پاسخ:
آره بچه‌ها تو سنین قبل از دبستان عاشق تکرارند. حتی گاهی بعد از این هم. براش بخون حال کنه.
نگرانی نداره
کتابو ازش بگیرید تا نخونه
مثل دیگران .

پاسخ:
آخه از این هم می‌ترسم. واقعا مسئله پیچیده‌س
امیدمون به کمش بود که اونم به بیماری سانسوریسم مبتلا شد.

پاسخ:
معلومه که می‌کنم. البته اگر چیزی خلاف قانون یا ادب باشه (که تا حالا پیش نیومده) یا دلیل خاصی براش وجود داشته باشه که اونم عیب نداره ایشاا...
دو تا حالت داره:
1-خودت میخوندی و میترسی دخترت کمش شه و کمش بودن ، نگرانی داره.
2-خودت نخوندی و واسه این کمش شدی و کمش بودن نگرانی داره.

پاسخ:
دقیقا بین یک و دو موندم کدوم رو براش انتخاب کنم. و البته جنسیتش تو این موضوع خیلی مهمه. و البته معلوم نیست من بتونم زیاد هم توی انتخابش تاثیر داشته باشم.
این شرط بلوغه.بخون و بفهم و حرص بخور.زود پیر میشه ولی خوب پیر میشه.بذارید بخونه ولی بش یاد بدید هر چی میدونه به بقیه نگه.دوستاش و هم سن و سالاش شاید ظرفیت نداشته باشن

پاسخ:
دقیقا نگرانیم همینه. دور افتادن از گروه همسان و لاجرم تنها شدنش.
والا منم یه زمانی اینجوری بودم
بیشتر اوقات روز رو کتاب می خوندم. ولی الان اسم خیلی هاشون موضوعشون رو یادم نیست!! اصلاً یادم نیست چه کتابایی خوندم و می خوندم!!!!!!
ولی در کل با مطالعه خیلی موافقم هرچند خیلی وقته خودم ازش فاصله گرفتم!!
خودمم از وقتی برادر کوچکترم رفت مدرسه و خواندن یاد گرفت هرچند وقت یک بار به هربهانه ای براش کتاب می خرم و اینو بهش تفهیم کردم کتاب بهتر از ماشین و اسباب بازیه!!! البته خودش هم علاقه نشون داده که من پیگیری کردم

این قضیه توی این دوره خیلی شیوع داره!اکثران هم دنبال رمانهای عشقی تخیلی میرن!
بدتر از اون دخترا تا چندوقت با تصویر سازی های رمان تو فضا سیر میکنن.اما خوب جاذبه های جنس مخالف و کشف اسرار بلوغ به این موضوع دامن میزنه و نمیشه منکرش شد!
پیشنهاد میکنم چندتا رومان جذاب عبرت انگیز مثل افسون سبز و اگه بالای 20سالشه دالان بهشتی رو بدین بخونه! تا علاوه بر فضای هپلوتی رمان نویس یکم واقعیات زندگی اسطوره داستانو بفهمه!
خودتون حدالمقدور بهش آگاهی بدین تا اطلاعات اشتباه رو از جاهای بد بدست نیاره!
و از همه مهمتر بیشتر از اقتدار پدریتون براش عشق و خیرخواهیتونو اثبات کنید تا بهتون اعتماد کنه!

پاسخ:
موافقم؛ تصویرسازی‌های غیرواقعی انتظارات بچه‌ها رو از زندگی غیرواقعی می‌کنه. البته معتقدم بد نیست قدرت تخیل بچه‌ها رو هم پرورش بدیم اما به هر حال حد و حدود و مقتضیات سنی باید رعایت بشه. نویسنده‌ی این دوکتاب رو بفرمایید ممنون می‌شم.
دختر من یک سال و دو ماهشه! آرزومه یه روز ببینم قبل از خواب کتاب میخونه...حتی رویاشم شیرینه...بهتون تبریک میگم به خاطر دختر ماهتون.... نگران هم نباشید خودش از پس آیندش برمیاد.....

پسرم شبها قبل از خواب مایعات زیاد می خوره! منم نگران آینده شم!!!
شعار هفته کتابی بود؟!!!

زیادی نگرانید.همیشه تعدادی بچه هستن که بیشتر از مشغولیات سنشون علاقه مند به آگاهی هستن.مطمئن باشید دختر شما تنها نیست و تنها نخواهد ماند.فقط اگر طریقه کنار اومدن با جامعه عامه رو یاد نگیره ممکنه شعاع دایره دوستانش کوچکتر باشه.ولی قطعا تنها نخواهد ماند.

پاسخ:
ممنون از امید‌دهی‌تون.
نگرانی برای اینده ای که هر روز یک تز جدید برای جوانان دارند ؟نه نگران نباشید ما اینده درخشان داریم همه تحصیلکرده وسر خورده خواهیم شد در تمام مراحل زندگی

پاسخ:
اوه این خیلی بده. امیدوارم این‌طور نباشه و صرف‌نظر از شرایطش بتونه خودشو اداره کنه.
میدونم چی نوشتی

اما نگران نباش بالا خره یه طوری میشه

اینو داشته باش

روزگار غریبی است نازنین!
دهانت را می بویند مبادا گفته باشی دوستت دارم!!!(شاملو)

پاسخ:
بالاخره یه طوری می‌شه....
دالان بهشت اثر نازی صفوی-افسون سبز اثر تکین حمزه لو

اگه نسخه ی پی دی اف شو بخواین سایت کتابناک داره!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی