ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

؟؟

۲۷ آذر ۱۳۹۰
بیشتر دوست داریم ببینیم یا دیده بشیم؟




۹۰/۰۹/۲۷
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۲۱)

ببینم. بعضی اوقات هم دیده بشم.

پاسخ:
پس میل به دیده شدنتون کمتره.
۲۷ آذر ۹۰ ، ۰۹:۵۷ مهدی حاجی زکی
دیدن یا دیده شدن
مساله پیچیده است
دنیای این روزها دنیای دیده شدن است نه دیدن
گاهی لازم است اطرافمان و اطرافیانمان را ببینیم تا منتظر دیده شدن باشیم
گاهی هم باید دیده بشویم تا پیشرفت کنیم
اما دیدن همیشه بهتر از دیده شدن است چون با دیدن می توانیم به نقاط ضعف و قوت خود پی ببریم
و عملا" خودمان خودمان را ببینیم
پس یک جورهایی دیده هم شده ایم ...!

پاسخ:
اما دیده شدن توسط خود جالب بود.
سلام . پسر چطوری

من بیشتر دوست دارم دیده بشم .
البته از راه درستش . مثلا موفقیت تو کارم

پاسخ:
خوبم پسر. دمت گرم با این جواب سرراستت.
همه هم یه روزی دیده میشند هم میبینند
بستگی داره به شرایط
امیدوارم همه ما در درست زندگی کردن دیده شویم

پاسخ:
و مشکل اینه که معنی درست زندگی کردن هم خیلی روشن نیست و چه بسا نسبی هم باشه.
اسرار دیگران و کم و کاستی هایشان برایمان جاذبه کشف دارد!و همه جمع میشوند دور دو نفر که باهم گل آویز شده اند تا بی حرمتی و نقش زمین شدنشان را ببینند!

اما رنگ پالتوی من باید بگونه ای باشد که چشم نواز بنماید و مدل گوشی ام چشم همه را دربیارد!
عمرا آن لباسی را که همه دیده اند، دوباره در مجلسی بپوشم!

دنیا یک تقابله.همیشه دیده شدن من در مقابل دیدن دیگری قرار داره و بالعکس. انسان هم در میان همین تقابل قرار میگیره و رشد میکنه.گاهی دوست داره ببینه و گاهی دیده بشه.چقدر خوبه آدم بیشتر بخواد ببینه.البته نه به صورت صرف

پاسخ:
تقابله یعنی دیگران رو ببینیم تا اونها هم ما رو ببینند؟ یعنی هدفمون از دیدن دیگران دیده شدن توسط اونها باشه؟
سلام
به نظر من که در اصل هر دو در یک ردیف قرار دارند.
ولی در ظاهر همه بیشتر دوست دارند دیده شوند.
من که اصلاَ اینطور نیستم.

پاسخ:
چرا هر دو رو توی یه ردیف قرار می‌دی؟ اتفاقا به نظر من تفاوت ماهوی دارند.
50 -50

پاسخ:
این روشن‌ترین نظر این پست بود. ممنون.
تا انچه بناست دیده شود چه باشد و دیده شدنمان هم!!

پاسخ:
این کلی‌ترین نظر این پست بود!
نه منظور من این نبود.من میگم نباید همه چیو بر مبنای " من " بسنجیم.گاهی لازمه خودمونو به جای نفر سوم بذاریم.وقتی من میبینم پس دیگری هم وجود داره که دیده میشه و وقتی دیده میشم دیگری که میبینه.حالا وقتی برایندشو در مقیاس هفت میلیارد آدم زنده و چند ده میلیار آدم مرده حساب کنیم میبینیم همه اینا در دور قرار دارن

پاسخ:
خب این حرف درستیه. به هر حال هر فعلی یه فاعل داره و یه مفعول و حتی ممکنه چنین دوری هم شکل بگیره و اتفاقا از یه نظر نکته‌ی جالبی هم هست. اما سوال اینه که ما تو فعل دیدن دوست داریم بیشتر کدوم باشیم؟
اگر آدما خودشونو بیشتر میدیدن اینطوری هم دیده میشدن هم میدیدن .

پاسخ:
دقیقا. این حرفت منو یاد مولوی انداخت و کلی شعر که در این زمینه وجود داره.
با عرض معذرت جواب اول سمبل کاری بود.
اگه بخواهیم فعالیت های اجتماعی امان را در نظر بگیریم، نوع فعالیت می تواند حاکی از تمایل به دیده شدن باشد یا نباشد. افرادی که فعالیت اجتماعی کمتری دارند اینها البته کمتر دیده خواهند شد. بنابرین یک راننده مثلا دوست دارد کمتر دیده بشود و بیشتر می بیند. بخاطر همین راننده می شود. منزوی توی جاده برای خودش. اما یک معلم بیشتر از اینکه ببیند دیده می شود.
پس من بیشتر دیده می شوم اما خودم دوست دارم که بیشتر ببینم تا دیده شوم.

نظر من:
هیچ کدام

پاسخ:
یعنی یک کلام همه چی تحطیل. مستقیم بهشت فاطمه.
ممنون!

پاسخ:
خواهش!
سلام
من بیشتر دوست دارم ببینم اینجوری کمتر عیبهایم آشکار میشود .

من دوست دارم وقتی که می بینم، دیده بشم.
نمیدونم جواب سوال و نمیدونم یا میترسم که بدونم

پاسخ:
این خیلی خوبه. خودآگاهی مهمترین چیزه.
چرا اینا همه خالی بستند کمش ؟
.
یعنی چی دوست دارم ببینم ؟
دوست داری ببینی ؟
خوب کاری نداره که
ول کن همه چیز رو ،بکش کنار ، بیوفت یه گوشه ، درس نخون ، دکتر نشو ، کار نکن ، ماشین نخر ، خونه نخر ، پول نداشته باش ، و . . .
اونوقت میبینی دستهایی که میاد سمتت یا کمکت میکنه یا نه . مگه غیر از اینه

پاسخ:
سعید حق نداری این‌جا شیطونی کنیا می‌دم دمبتو بچینند‌ا. کجا ملت خالی بستند. اصلا کی گفت فقط دوست داره ببینه؟ درست قضاوت کن پسر مگه نمی‌دونی نیومده رفتی تو دلم!؟
چشم



از نظر روانشناس ها همه بیشتر دوست دارند دیده شوند و هر کس خلاف این را بگوید دچار اختلال است!!!!!!

پاسخ:
ممنون از نظر تخصصیتون. اگر رفرنس هم بدید ممنون می‌شم. من مطمئن نیستم همه این‌طور باشند.
۰۸ دی ۹۰ ، ۲۲:۴۷ اوس محمود
بیشتر دوس داریم برینیم

نامردی اگه تایید نکنی

پاسخ:
به به رفیق جدید. خوش اومدی. یه کم خشانتت رو کمتر کنی بهتر نیست. البته هر طور راحتی ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی