ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

- پره بدی چه چی بیشیژ یاقا قبر آخونده نو؟
- همه پل کیچاژ راس کرتی. خیلی خب گنو.
- بر اتاقژ همیشه تاقو.
- این مرده خا کیچ محلاژ گورنده کرتی! مین محل هاما پششتا کیژ خراب کرتی. کیچیه اتوبان گنو.
- یگ رو بشتان تلژ اموات "سلام آقای شهردار؛ من یه مشکل داشتم". جوابژ وادا:"سلام حالدون چتیرو؟ خبدین؟" همیزن مات بموندان. آدم اندی خاکی!
- زنگه ابی نتلو یگ ورق کاغذی دیر ریژمین. دژو بل تا جعم گنو شهرداری اچو پیلژ هادو.
- ابی یگ چاله‌ای مین کیچا واندویزکو. کلنگه باره اندان کیچیه خراب کرمین دلمون واکرکو.
- ننان چون ابی هیچ یاقا آشغال بینیسو! این آشغالنسه همیزن اشو و ورگردو آشغالا جعمه کرو.
- وچا شهرداری جی ازژ راضینده. خب جی کاره کرنده. داژنده از همه کارژگو به همه جی ارسو؛ عدالت دارو.
- پره یگ سال نگنو اندازه دیسالژ کار بکرتی! خدا رحمت کرو مانی بباژ.
...

این جملات و جملات مشابه، مدتی است نقل محافل ما شده. این‌ها تظاهر بیرونی مدیریت شهرداری در این چند ماه است و یقینا طرح‌هایی که برنامه‌ریزی شده ولی هنوز نمود نیافته، در راه است.
قبل از این دوره، آگاهان می‌دانستند مشکلات شهرداری بسیار است. می‌دانستند بودجه شهرداری کمتر از نیازهاست. می‌دانستند شهرداری درآمد ندارد. می‌دانستند قسمت اعظم همین بودجه‌ی ناچیز هم پیش‌خور شده. می‌دانستند شهرداری در آستانه بحران قرار دارد. می‌دانستند شهردار جدید از همین اول کار مشکلات زیادی دارد. و بر همین اساس می‌گفتند آقای شفعتی پا به میدان مین گذاشته.
بسیاری از همین آگاهان می‌گفتند آقای شفعتی اشتباه کرد. سرش کلاه رفت. پذیرش مسئولیت در این برهه کاری اشتباه بود. می‌گفتند بهتر است نیامده استعفا دهد. می‌گفتند وجهه‌اش را خراب کرد؛ شش ماه نمی‌کشد که با سرافکندگی از این‌جا خواهد رفت. می‌گفتند نباید دامنه را رها می‌کرد؛ خونسار فرق دارد، مشکلات خونسار یکی دو تا نیست!

به نظر من بر اساس محاسبات معمول، درست می‌گفتند؛ این مشکلات آن‌قدر بود که کل مدیریت شهر را به بحران بکشد. این مشکلات آن‌قدر بود که یک مدیر خوب را هم زمین‌گیر کند. حتی آن‌قدر که دو سه شهردار عوض کند. اما ظاهرا آقای شفعتی در قالب محاسبات معمول نمی‌گنجد. او بیش از یک مدیر خوب است. او بدون آن‌که مشکلات را جار بزند و بحران را عمومی کند آن را مدیریت کرد و در این مدت کم، علاوه بر گذر از بحران، سطح استانداردهای شهرسازی خونسار را افزایش داد. حالا دیگر باور کرده‌ایم که خونسار می‌تواند شهری نمونه باشد. حتی می‌شود گفت توقعمان هم رشد کرده.
باید بپذیریم که ایشان چیزی ورای توانایی‌های معمول ما آدم‌ها دارد. باید بپذیریم که هنوز آدم‌هایی وجود دارند که یک تنه به دل مشکلات می‌زنند و با کار و تلاش شبانه‌روزی و با درایت و مدیریت ذاتی، نشدها را شد می‌کنند. باید بپذیریم به عمل کار برآید، به سخن‌دانی نیست.

آقای شفعتی عملا نشان داد که مدیریت، نشستن پشت میز و تلفن دست گرفتن نیست. مدیریت گاهی گشت و گذار هر روزه صبحگاهی در سطح شهر است. مدیریت گاهی فشردن صمیمی دست یک همشهری است. مدیریت گاهی کوتاه آمدن از منافع کوچک مادی در راه رسیدن به منافع بلند اجتماعی است. مدیریت سعه‌ی صدر است، شجاعت است، عدالت است. مدیریت گاهی پشت پا زدن به پرنسیپ‌های ظاهری و پرداختن به پرنسیپ‌های واقعی است. و پرنسیپ واقعی نظم است و تلاش و کوشش. و ثمره‌ی چنین مدیریتی می‌شود شهری که گویی در آن زلزله آمده.

جناب آقای شفعتی؛ این دوست‌داشتنی‌ترین زلزله‌ای است که در عمرم دیده‌ام. به پاس تلاشتان تمام‌قد می‌ایستم و تعظیم می‌کنم.

خداوند یار و یاورتان

۹۰/۱۱/۰۹
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۲۳)

خدا خیرشون بده و همیشه یاور شون باشه .

این که میگید توقعتان رشد کرده خیلی خوبه باید ازشون بخواید و بیشتر هم توقع داشته باشید تا کار صورت بگیره نه تنها شهرداری بلکه فرمانداری یا اداره های دیگه .

پاسخ:
البته توقع ما خونساری‌ها بای دیفالت بالاتر از نرم جهانی هست!
ایول ایوله
ایول
حاجی تاج سره
ایول

کمش گل پسره
ایول!!



بنده در همان بدو ورود ایشان پست های مربوطه را در وبلاگ حقیرانه خویش نواختم، ما (مردم خوانسار) که نمی تونیم ازش تشکر کنیم ، خدا خودش اُجاره شو بده


پاسخ:
البته زحمت شما بیشتر بود. چون عکس هم داشت.
۱۰ بهمن ۹۰ ، ۰۱:۰۰ علی معصومی
تله کابین میخوایم یالا
سنگ فرش سرچشمه میخوایم
یه پارک وسط شهر
خراب کردن فلکه تاریخی و ساخت یه فلکه زیبا
و......
همه میدونم عملی میشه

پاسخ:
تله کابینو گمان نکنم به این سادگی باشه و پارک وسط شهر رو هم نیازی نمیبینم اما دو تای دیگه شدنیه و خوب. خصوصا اگر یه نماد با کیفت و اساسی وسط فلکه اول نصب بشه عالیه.
مکالمات بین مردم نشان از دمیدن روح امید به مردم شهر خوانسار است. آنچه گذشت در دوره شهرداران سابق ، گذشته است. مهم این است که شهردار کنونی با همان بودجه که می گفتند کسری بودجه ، توانسته اینهمه تغییر در شهر ایجاد کند.
دقیقا همان است که شما کمش گرامی می فرمائید. مدیریت پشت میز نشستن و نالیدن از نداشت بودجه نیست. همان گذار هراز چندگاهی ، با مردم بودن، و درد مردم را دیدن و تجربه کردن از نشانه های یک مدیریت خردمندانه و مردمی است. مدیریت توان و شهامت می خواهد که قطعا ایشان هر دو را یکجا دارند. من مطمئنم با این خدماتی که در این مدت بسیار کوتاه انجام داده اند اگر همین الآن از مردم بخواهند که داوطلبانه کاری را انجام دهند ، در همان روز مردم را در جوار خودشان خواهند دید.
با این تفاصیلی که شما از ایشان داده اید و با کارهایی که شما از ایشان معرفی کرده اید قطعا در آینده بیشترش هم را خواهیم دید. پس از همینجا و از راهی بسیار دور بر ایشان درود می فرستم. خدایشان پشتیبانشان و دعای مردم بدرقه راهشان.

پاسخ:
البته گمان نمیکنم ایشون با همون بودجه قبلی این همه کار کرده باشند چون عملی نیست. قاعدتا بودجه های جدیدی جذب کردند و این هم قسمتی از مدیریته. خوبه شورای شهر گزارش بده.
سلام
بابا اشکمو درآوردی از بس با احساس نوشتی.
الحق که ایشون لایق این همه تعریف و تمجید هستند.
تازه خوبه که بدونید آقای شفعتی در زمینه فعالیت های فرهنگی هم گامهای موثری برداشته اند. طوری که میشه ادعا کرد اداره ارشاد و دیگر نهادهای فرهنگی رو هم پشت سر گذاشته.
به زودی شاهد فعالیت های خوبی از شهرداری در زمینه فرهنگی و هنری خواهیم بود.

بی انصافیه که از زحماتی که پشت پرده برای دعوت ایشون به خوانسار کشیده شد تشکر نکنیم .
مردم خوانسار بیاید اینبار خوش استقبال و بد بدرقه نباشیم .شهردار خوب شهروند خوب هم می خواهد .
امروز تعریف و تمجید نکنیم و فردا که ی مشکل کوچیک پیش اومد خوبیها رو فراموش کنیم .

پاسخ:
قبول دارم که ما بد بدرقه هستیم و این هم دلایل خودشو داره. شاید اگر اصول مدیریت رعایت بشه کار به بدرقه بد کشیده نشه. همون خدا حافظی در اوج که فوتبالیستها میگند.
بس بر اسب جوبیمان راندیمو پیتیکو پیتیکو کردیم، دچار دیسک کمر گشتیم؛ گر نه مانیز ادای احترام مینمودیم.
------------
در ادامه ی حرف شهاب، شهروند ، نیاز به فرهنگ سازی دارد که شهروند خوب شود، افزایش درک عمومی و منطق و انصاف و البته توقع، چیزهایی اند که یک شهروند خوب میسازند.
.
.
.

بواسطه خونسار ی بودن و حس ناسیونالیستی و تعلق خاطری که به زادگاهم دارم اخبارش رو دنبال میکنم ایشون رو نمی شناسم ولی راستی نکنه از اقوامتون باشند اینقدر تعریف می کنید!!!چند روز پیش عکسی از گوشه ای از عمران و ابادی در وطنم رو دیدم و تعجب کردم چه سریع!چطور شد ؟سالهاست شنیده بودم از اینکه بناست طرحهایی اجرا ولی خبری از اجرا نبود.ولی به یک چشم بهم زدن جناب شفعتی اقدام کردند!!گویش خوانساری ایشان که اشاره کردید خیلی لذتبخش بود! به خدا مردم ما به حداقل ها راضیند!وقتی دستشون گرم فشرده بشه مشکلشون رو حل شده میدونند مگه ارامش روان چیه ؟مگر بهداشت روان غیر از اینه ؟تو میدونی به فکرت هستند!تو میدونی و درک کردی اگه رفتی شهرداری بهت احترام میگذارند ادم حسابت میکنن بال در میاری!احساس مهم بودن میکنی !احساس ارزشمند بودن میکنی!به شهرت دل میبندی و عاشق صاحب شهرت میشی!منتظر میمونی تا یه روز برگردی و ببینی مهربان بودن هم صفایی دارد!!حال در کنار این مهربانی استاد و متخصص هم باشی چه شود!

پاسخ:
درسته یه مدیر موفق متناسب با حیطه مدیریتش میتونه تو روح و روان جامعه اثر مثبت داشته باشه.
خدا خیرشون بده.و کمکشون کنه در ادامه راه هم موفق باشند.خدا به همه ماهم کمک کنه که بتونیم با ایشون همراه باشیم.نه اینکه در مقابل شون بایستیم.

و خداوند اون افرادی رو هم که دنیال زیر آب زدن هستند رو هدایت کنه

پاسخ:
کار خوب همیشه دیده میشه و کسی نمی‌تونه پنهانش کنه. زیرآب زنها هم از ضعفها سوء استفاده میکنند.
۱۰ بهمن ۹۰ ، ۱۶:۰۳ مهدی حاجی زکی
باور کن کمش عزیز
زبان از ستایش قاصره شایدم غاصره!
شفعتی و شفعتی ها همه مثل ما انسان هستند
دستشان برای کار به همان مقدار باز است که برای بقیه بوده ...
مدرکشان کمتر از بقیه نباشد بیشتر نیست
اما همت و خواستن چیزی است که هیچ وقت در تاریخ اکتسابی نبوده و نخواهد بود
بلکه ذاتی است
اول از همه حفظ زبان مادری و تلاش برای ارتباط صمیمانه با ولی نعمتانی چون مردم فهیم خوانسار ؛ برگ زرین پرونده درخشان چند ماهه اوست
دوستی میگفت اکثر کارمندان ادارات خوانسار غریبه هستند!!! 
وقتی همشهریان خودمان در همان پست و مقامها از ترس رودرواسی و اینکه کاری برای فامیل خود یا همشهری انجام ندهند تقاضای انتقالی می کنند تا راحت باشند ... (هیچ کس این روز ها از کسی توقع کار غیر قانونی ندارد مگر تعدادی انگشت شمار متاسفانه همین همشهریان عزیز حتی راضی نمی شوند همین کار قانونی را هم برای همشهری خودشان انجام بدهند)
بارها به ادرات دولتی رفته ام و همه جا هم آشنا دارم
سلام کردنشان در محیط اداره با مهمانی ها یا داخل کوچه فرق میکند
مبادا تقاضای گزافی بکنم!!!
در صورتی که خدا شاهد است افتخارم همین آشنایانی هستند که مصدر کارند نه برای کار بلکه به خاطر خونی که از آنها در رگهایم جاری است یا نان و نمکی که با هم خورده ایم ...
شفعتی یک نام است
اما برای من یک قداست خاص دارد
برایش آرزوی سلامتی و سربلندی دارم و به عنوان یک جوان خوانساری هر کاری که در جهت پیشرفت شهرم بگوید به جان و دل برایش انجام می دهم
روزی که آمد و رفتم دست بوسش را هنوز به خاطر دارم ....
شهردار با مزه این روزهای ما ...
یادتان هست ؟ [http://khansarpic.blogfa.com/post-187.aspx]
مثل برادرم دوستش دارم

از شما هم بابت پست قشنگت تشکر میکنم کمش عزیز

پاسخ:
جسارتا با اون پرانتزت هم موافق نیستم. ما مردم نوعا انتظارات فرا قانونی داریم و قانون رو هم به نفع خودمون تفسیر میکنیم.
۱۰ بهمن ۹۰ ، ۱۷:۲۵ علی معصومی
به پارک وسط شهر خیلی خوبه
اهان بازار سرپوشیده هم میخوایم

پاسخ:
بازار سر پوشیده هم طرح بدی نیست فکر کنم اگر اهالی بازار بالا پیگیری و کمک کنند به نتیجه برسه.
دوستش دارم . از خدا نمیخوام هر چی میخواد بهش بده ، از خدا میخوام به من قدرتی برای کمک و جبران زحماتش بده

پاسخ:
آهان د برادر. خودمون باید دست همت بالا بزنیم. لذت بردم از کامنتت.
کمش عزیز سلام
مطالب وبلاگ را کامل خوندم من هم به نوبه خود به عنوان فردی که حس تعلق خاطر به وطن دارد از زحمات جناب آقای شهردار تشکر می کنم بنده طی یک پروژه تحقیقاتی حدود 4 سال پیش با شهرداری خوانسار در ارتباط بودم اصلا کاری به مدیریتش ندارم از بدو ورود برایتان می گویم:
1- خدمه شهرداری بدو بدو می آمد و شروع می کرد :کیو می خوای؟ واسه چی امدی؟ خونساری هستی؟شهردار نیستا؟
2- کارمند شهرداری: شما؟با شهردار کار د اری؟چکار داری؟بگید من بش بگم؟ نقشه نداریم؟فایل نداریم؟ یه سری نقشه داریم تو انباریه کلیدشو آبدارچیه برده؟! آقات کیه؟ ننت کیه؟
3- واحد شهر سازی: الو سکینه همسر عزیزم بهتری؟سیف الله رفت مدرسه؟منم دارم با مجموعه شهداری الن ساعت 5/11 صاحبونه می خورم؟ باشه تا نیم ساعت دیگه میام برات شلغم می خرم !
انوقت هی بشینید بگید تو سال نود از یه شهر 30 هزار نفری 12 نفر خود کشی کردن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
به هر حال ممنون از حضورتون.
سلام
علی معصومی عزیزو به عنوان اسپانسر معرفی کنید به شهرداری یکم پول خرج کنه!

پاسخ:
علی معصومی عزیز تو پول لنزهاش مونده طفلی چیکار به کارش داری. اون اگه بتونه یه نمایشگاه عکس برا خودش ترتیب بده خیلی هنر کرده پولش کجا بود به شهرداری بده.
سلام
یادمون باشه همه ما در رابطه با شهرمون مسئولیم متاسفانه خوانسار از نظر روح و روان شهروندان در وضعیت مناسبی به سر نمی برد اکثر مردم شهر در فصل پاییز و زمستان افسرده اند با توجه به اینکه ما شهر ثروتمندی داریم اما متاسفانه از فقدان مدیریت شهری رنج می برد.یادمان باشد افرادی زیادی هستند که برای گشت و گذار و گردشگری در شهرمان حاضرند سرمایه گذاری کنند و خود این هم مدیریت شهری کار آمد را می طلبد.

پاسخ:
به نظرم اگر افرادی رو میشناسید که حاضرند سرمایه گذاری کنند به آقا خسروی خودمون معرفی کنید مطمئنم استقبال میکنند.
۱۱ بهمن ۹۰ ، ۱۲:۵۰ محمد جدیدی
- پره یگ سال نگنو اندازه دیسالژ کار بکرتی! خدا رحمت کرو مانی بباژ.

پاسخ:
آقا محمد نکته سنج شدیا!
در مورد قسمت اول باید بگم هر چی گفتید خودتونید
اما در باره جناب شهردار.چی بگم والا.فقط میتونم براشون آرزوی موفقیت کنم و این که از خدا بخوام بتونن در دریای مطلاتم / متلاطم خونسار دوارم بیارن.راستش نمیتونم کامنت مناسبتی و سفارشی درست حسابی بدم.اینو از حقیر بپذیرید و بعد از پالایش به پیشگاه انورشان فوروارد نمایید.

بینان

کارد گیر شهردار کفتی؟؟!!

پاسخ:
پره ندگنو تو ننگاره؟ اتله یگ نونی کوفت کرمین یا نه!؟
بنده هم به نوبه خود به شهردار پر تلاش شهرم جناب اقای شفعتی خسته نباشید عرض میکنم و امیدوارم در کنار زحمات بی شماری که برای پیشرفت و رفع مشکلات شهر متحمل میشوند به بهبود وضع سازمان حمل و نقل شهری هم رسیدگی بیشتری نمایند .
انشالله ما مردم در سالهای اتی هم مانند الان ،قدر شناس تلاشهای ایشان باشیم.

پاسخ:
قدر شناسی واقعا صفت خوبیه.
یگ چی مین حلقم بمونده ی دورو خفمه کرو!
نزنان بغضو یا بقایای صاحبونم؟

بعضیا رو دائم باید امید داد و دلداری داد و نازشونو کشید . تا شاید لطف کنند یه چند روزی زندگی رو تحمل کنند!
وبعضیا مایه ی امید بعضیای دیگه میشنو ثابت میکنن ، همیشه یه راهی هست...


دست بعضیای دیگه هم درد نکنه که نشون میدن، خیلی ها هواسشون هست!

پاسخ:
دست شما هم درد نکنه با این کامنت‌های زیبا و لایه بندی شده. از نظراتتون خیلی لذت میبرم و استفاده میکنم. کاش وبلاگی هم راه مینداختید.
۱۳ بهمن ۹۰ ، ۰۰:۲۹ خسرو دهاقین
کمش عزیز. با سلام و درود بر شما و سایر خوانندگان خوب وبلاگ و همه همشهریهای خوبم در سراسر جهان.
قطعا تلاشهای ارزنده شهردار خوبمان جناب آقای شفعتی که شما از دور و بنده و دوستانم در شورا از نزدیک شاهد آن هستیم با لطف خدا و استمرار حمایتهای مردم خوب شهرمان ادامه خواهد یافت تا انشاءا... روز به روز شاهد پیشرفتهای بیشتری در شهر عزیزمان خوانسار باشیم. همانظور که شما نیز فرموده اید در آینده ای نزدیک همچنان شاهد به ثمر نشستن حاصل تلاشهای دیگری در ارتباط با طرح ها و پروژه های شهرداری خواهیم بود که برخی جدید و بخشی از آنها ادامه زحمات و پیگیری های مدیریت قبلی شهرداری است که البته در زمان جناب آقای شفعتی با توجه به روحیه جهادی ایشان و جلب اعتماد شهروندان محترم سرعت و شتاب بیشتری گرفته است.
لازم به ذکر است که دیروز مطلب شما و نظرات دوستان را خدمت شهردار محترم ارائه نمودم و متقابلا مراتب سپاس و قدردانی ایشان از شما دوستان عزیز و شهروندان بزرگوار را ابلاغ می نمایم.
امید است با ارائه نظرات ارزنده و انتقادات سازنده شما عزیزان و حمایتهای یکایک شهروندان و مدیریت خوب شهردار محترم و همکارانشان شهری بهتر و آبادتر داشته باشیم.


منظورم دل و اینا به
ای جان از او جوابت

خوشم بومه

پاسخ:
چاکران برا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی