ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

از هر دری وری

۲۴ اسفند ۱۳۹۰

- شاعر می‌فرماد:" گفت پیغمبر به اصحاب کبار      تن مپوشانید از باد بهار"
اما یکی نیست بپرسه آخه خدایی اینا بادند؟ اینا از طوفان هم طوفان‌ترند. نمی‌دونم از کجا پیداشون شده. نداشتیم از اینا. بفرمایید چه طور می‌شه تن مپوشانید ازشون آخه؟ تمام تن رو با خودشون می‌برند و یه آبم روش. از تمام لوله‌های بخاری صدای سوت میاد. از اون سوت‌هایی که قبل از اومدن قول چراغ جادو یا اژدهای هفت سر می‌شنویم! یه وقتایی آدم خیال می‌کنه الانه که خونه رو باد برداره و ببره آسمون! کارتون آپ رو که دیدید؟ همونجوری.
خدا به خیر کنه. به قول بامزه‌ترها خوره واد کو!


- یه سوال: چرا ماهی قرمز اصلا گرون نشده!؟ دیروز رفتم تو فلکه ماهی بخرم دیدم تو یکی از ظرف‌ها چندتا ماهی گنده هست. منم به خیال این‌که دونه‌ای سه چهار هزار تومنه رفتم سراغ ظرف‌های کوچیک‌تر. یه مشتری دیگه پرسید: آقا این ماهی بزرگا چنده؟ فروشنده گفت: هزار و دویست. تعجب کردم. گفتم اگر کیلویی هم حساب کنه بیشتر می‌ارزه و خریدم.
ماهیه اندازه کوسه‌س! با همون وقار وحشتناک. آدم می‌ترسه بره کنار تنگ!  خانمم قیافشو مثل علامت تعجب کرد و گفت برای سبزی‌پلو خریدی دیگه!؟ فهمیدم از ارزونیش هول شدم و زیبایی شناسیم از کار افتاده. آخه سر سفره هفت سین که نمی‌شه کوسه قرمز گذاشت. ماهی باید کوچولو باشه و پر باله و پر ورجه وورجه...
اومحل یه سوال فنی هم دارم؛ این ماهیا که چیزی نمی‌خورند پس چرا این همه پی‌پی می‌کنند؟ دم به ساعت آبو کثیف می‌کنند. به نظرتون می‌شه پوشکشون کرد آیا؟ از همین پوشکا که تو تبلیغات آب یه استخرو به خودش می‌کشه! تصور یه ماهی با مای‌بیبی هم تصور جالبیه نه؟


- به نظر من نوجوونای خونسار خیلی باشعورند. خیلی عاقلند. خیلی اهل مراعاتند؛ من به یاد ندارم چهارشنبه سوری تو خونسار حادثه‌ای داشته باشه. اون لات و لوتا و بزن‌بهادراشون از غروب شروع می‌کنند و فوق فوقش تا ساعت هشت و نه شب بساطو جمع می‌کنند میرن خونه لالا. آخر لات بازیشونم زدن چارتا ترقه تق تقی و فوق اعلاش یه نارنجکه که صداش تا صد متر هم نمی‌رسه. خیلی باحالند. دمشون گرم. مواظب باشیم این مهمونای تهرونی عید نوجوونامونو بی‌تربیت نکنن.


- دیروز یه کارت تبلیغاتی گرفتم از یه شرکت خدماتی که تو قوجون تاسیس شده. کاملا متناسب با دنیای مدرن. خیلی شرکت جالبیه و همه جور خدمات منزل ارائه می‌ده از نظافت و سرایداری و نگهبانی و کشت و کار و اثاث‌کشی گرفته تا نگهداری از کودک و بزرگسال و بیمار و برگزاری مراسم جشن و عزاداری. خیلی خوشم اومد.
پیش خودم فکر می‌کنم اگر یه وقت اشتباهی یه باغبون بفرستند بالای منبر مجلس ختم چی می‌شه!؟ یا یه مداح بفرستند نگهداری کودک! یا یه پرستار برای اثاث کشی!... سعی کنید درست سفارش بدبد و سفارشتون رو چند بار چک کنید.


- این تقویم رومیزی برخط(!) هم به عنوان عیدی تقدیم می‌شه؛ دقیقا مصداق سورچرونی با جیب مردم! حالا دیگه از مدیرکلی چیزی کم ندارید الا یه کت شلوار طوسی!


دم عیدی خوش باشید مجموعا




۹۰/۱۲/۲۴
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۲۲)

لطفا با این کلمات جمله بسازید:باد بهاری،ماهی قرمز،نوجوون خونساری،شرکت تبلیغاتی!!
نقویم رومیزی بسیار جالب بود بزرگوار

پاسخ:
دست سازنده درد نکنه
سلام
جالب بود اما میدانی ماهی سفره هفت سین وارداتی است و 80 سال قبل از چین!!!! وارد فرهنگ ایرانیان شده است؟
شاد و سرافراز باشی
بروزم و منتظر حضور و نظر ارزشمند شما

پاسخ:
باشه.
اگر این ماهیان رنگی نبودند
در این تنگ به این تنگی نبودند...


ایم تقویمه مناسبتهاش کو؟!! تعطیلی هم توش پیدا نمیشه؟ پس دوستش ندارم!!

پاسخ:
این تقویمه بین‌المللیه. البته مناسبتها رو اون پایین نوشته. به نظر من اشکالش اینه که قابلیت یادداشت نویسی نداره.
خوانساری خیلی با مرامو معرفته .
ای کاش کسبه کمی بیشتر در مغازه هاشون میموندند تا تورستا نرند شهرای اطراف و کلا به زحمت نیفتند .

پاسخ:
چند سوپری تا دیر وقت هستند. بقیه هم مشتری ندارند بیچاره‌ها!
فعه به حیصله ...

ماهی بعد از 13 حوض مسجد جامع واقع در محل بالا ...


افتاد ؟

پاراگراف اولو که خوندم ... به خودم گفتم سیاسیه ... ما هم حوصلشو نداریم بیخیال ... به وسطاش که رسیدم گفتم اقتصادیه ... اصلا حوصلش نی! ... این اواخر هم گفتم تبلیغاتی خدماتیه ... که اصلا اصلا دیگه حوصلش نبود ... ولی ... اون قسمت تقویم رومیزی رو با دقت خوندم ... کم حجم و مفید!

پاسخ:
پس بالاخره تو یه چیز تفاهم داریم! خدارو شکر، همینم باور نکردنیه!
۲۵ اسفند ۹۰ ، ۱۷:۳۳ مهدی حاجی زکی
از هر دری وری!!!؟
گمونم اینی که نوشتی " از هر دری وری؛ یه چیزی توش بود"
اما مثل همیشه قشنگ بود
می دونی بیشتر با چیت حال می کنم
با این پرداختن به زوایا
بر خلاف این دوستمون "وبک" من عاشق جزئیاتم با کلیات اصلا حال نمی کنم
اینکه واو به واو داستان رو می نویسی آدم رو به فکر فرو می بره و یه لحظه چشاتو می بندی می بینی تو بطن داستانی و داری؛ داستان رو بازی می کنی
حس آمیزی نوشته هات رو دوست دارم
کاش الان اینجا بودی



1- "از تمام لوله‌های بخاری صدای سوت میاد"
از بچگی تا حالا از صدای باد وحشت داشتم و دارم.
زمان کودکی در خوانسار از صدای زوزه باد که توی بخاری نفتی ها می پیچید
صدای سیلگا ی حاصل از وارونای واهاری
پیچیدن باد لای شاخه های درختان صنوبر
راس راسی که خوره واد کو!!!!

2-"ماهیه اندازه کوسه‌س!

آفرین بسیار زیبا ساده و واقعی
دوستان عزیز در ایام عید که اشدین عید دیدنی
اگر سر سفله ی هفت سین کسی توی تنگ به جای ماهی کوسه بود
بدانید وآگاه باشید که رفته اید منزل جناب کمش خوان
یادتان باشد عیدی مارا هم یک اسکناس ده هزارتومانی ازش هاگیردین !

بازم منم
من که دوستانم رو یادم نمیره
خیلی بی معرفتییییییییییییی
یه دفعه گـــــذاشتی رفتیییییییییییی
تو این مدت کلی اتفاق های جالب واسم افتاده
راستی 10 اردیبهشت تولدمه
تا روز تولدم که میای
مگه نه؟
....`’•,,•’` *~
http://hamidtarighat.blogfa.com آقا اجـــــازه: /
http://kholdestan.blogfa.com/
*.:::.

_~****~*.:::.*.:.::~***::.:.*.:::.** *~*:::.*.:.::*~****~
_____*~::.:.*. :::.*~****~####___#### *~::.:.*.:::.*~****~
___*~::.:.*.:::.*~ ****~##____#_#____## *~::.:.*.:::.*~****~
__*~::.:.*.:::.*~* ***~#_______#_______# *~::.:.*.:::.*~****~
__*~::.:.*.:::.*~* ***~#_____سلام__________# *~::.:.*.:::.*~****~
___*~::.:.*.:::.*~ ****~#___منتظرت هستم_____# *~::.:.*.:::.*~****~
____*~::.:.*.:::.* ~****~#_____________# *~::.:.*.:::.*~****~
______*~::.:.*.::: .*~****~#________# *~::.:.*.:::.*~****~
________*~::.:.*.: ::.*~****~#____# *~::.:.*.:::.*~****~
__________*~::.:.* .:::.*~****~## *~::.:.*.:::.*~****~
____________*.:::.*.:.::~*~***::. *~***من بعدا مطالب رو می خونم

پاسخ:
به هر حال تولدت به قول صالح علا پیش پیش مبارک
کمش جان بهار 91 بر شما وفرزندانتان و نوه های عزیزتان مبارک
به قول بامزه‌ترها (اِژوات خوساری) خوره واد کو!
شما که هی غر غر می کنید .، پس چرا روایت خوانساریها را
بد تعبیر وتفسیر می کنید.
البته امسال سال نهنگه حتما شمانهنگ خریدی اگه اشتباه نکنم
توضیح: من اول نظر می دهم بعدا مطالب رو می خونم
اون وقت اگه لازم شد دوباره ... بفرمائید....



_________________$$__________________
______$$$$$$$$________$$$$$$$$_______
____$$$$$$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$_____
____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____
____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____
_____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$______
______$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_______
________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_________
__________$$$$$$$$$$$$$$$$___________
____________$$$$$$$$$$$$_____________
______________$$$$$$$$_______________
________________$$$$_________________
_________________$$__________________

از نوروز می آموزیم که هیچ وقت کسی را نا امید نکنیم
شاید امید تنها دارایی اش باشد.

نوروزتان مبارک باد

..

پاسخ:
جدی سال نهنگه؟ نمیدونستم. خوب شد گفتید اقلا دلم خوشه که به مناسبت ماهی خریدم!
__$$$
__$$$$__________________$
__$$$$$________________ $$
__$$$$$$$______________ $$$
__$$((▂))$$$____________$$$$
__$$$$$$$$$$_________$$((▂))$
__$$$'¤'¤'$$$$$______$$$$$$$$$
__$$$¤'¤'¤'¤$$$$___$$$$'¤'¤'¤$$$
__$$$'¤'¤'¤'¤'¤$$$__$$$¤'¤'¤'¤$$$
__$$$$'¤'¤'¤'¤'¤$$$ $$$'¤'¤'¤'¤'$$
___$$$$'¤'¤'¤'¤'¤$$$ $$'¤'¤'¤'$$$
_____$$$$'¤'¤'¤'¤$$$ $$'¤'¤'$$$
__$$$$$_$$$'¤'¤'¤'¤$ $$'¤'¤$$
_$$((▂))$$$$$_$$$$$$$$$$$_O_O
$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$$_ _ $ $
$$$'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤$$$$_$$___$ $
$$$'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'$$$$__$$$
$$$$'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤'¤$$$$_$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$
__$$$((▂))$$$$$_$$$$$
____$$$$$$$_$$$$$
_________$$$$$
______$$$
_____$¤
___$¤
__$¤
__$¤______________¤¤¤¤¤
___$¤________¤¤¤¤¤●¤¤¤¤¤$$
____$¤______¤¤¤¤¤¤¤●¤¤¤¤¤_$$
____$¤______¤¤¤¤¤¤¤¤●¤¤¤¤_¤¤
____$¤______$$$●$$$¤¤●¤¤__$$
___$¤________$$$$$$¤¤____¤¤
__$¤__________♥$$$¤_____$$
__$¤___________$$$_____¤¤
___$¤________$$$$$$$___$$
____$¤_____$$$$$$$$$$___¤¤
_____$¤___$$$$$$$__$$$___$$
_____$¤____$$$$$____$$$___¤¤
_____$¤__$$$$$$$_____$$$__$$
______$¤$$__$$$$$_____$$$
______$$¤___$¤¤¤¤$$_____$$
____$$__$¤__$¤¤¤¤¤$$_____$$
__$$_____$¤_$¤¤¤¤¤¤$$____$$
___________$¤¤¤¤¤¤¤$$___$$
_________$¤¤¤¤¤¤¤¤$$
_______$¤¤¤¤¤¤¤¤$$
_____$¤¤¤¤¤¤¤¤$$
___$¤¤¤¤¤¤¤¤$$
_$¤¤¤¤¤¤¤¤$$
$¤¤¤¤¤¤¤$$
$¤¤¤¤¤$$
_$¤¤¤$$
__$¤¤$$
___$¤$$
____$$$
_____$$
______$$
_______$$
______$$$$$$
_____$$$$$$$$$
_____$$$$$__$$$$
______$

پاسخ:
این چه قدر قشنگه. کاش به جای ماهی از اینا خریده بودم!
گرامیان جان ، سلام نمی کنم که خداحافظی در کار نباشد

شوخی: قال فلانی علیه السلام: " هر کس برای دیگران کامنت نگذارد از ما نیست و مورد نفرین قرار خواهد گرفت و در روز قیامت مورد بد مواخذه ای قرار خواهد گرفت و بد بخت می شود"

جدی: پس: نقد و نظر بی تعارف شما عزیزان (به قول صالح اعلا: عزیزان جان) یاریم می دهد در برطرف کردن اشکالات و اشتباهاتی که می دانم کم نیست

پرانتز: اگر آنقدر بد بود و بد و بد که ارزش نقد را هم نداشت، استفاده از بد و بیراه با ذکر وبگاه مجاز است

به فکر پیشرفت تازه کار ها هم باشید، شاید ما هم روزی پیشرفت کردیم

به روزم با چند پرت دیگر

با خیلی تشکر

پاسخ:
چشششششششم
سلام
این آدرس ثبت شد و به زودی راه اندازی خواهد شد .

hamapira.blogfa.com

پاسخ:
امیدوارم بیاید و بمونید. هر چند مشکل به نظر میاد!
حوالت می کنم به آخرین خط پست بندال.
خوش بگذره؟؟؟
در مورد ماههای عید هم که چیزی نمیخورند... تا حالا شنیدی که میگند : هوا بخوریم...کف...؟؟ فکر کنم همین چیزاست.
شمنا
تو فکر میکنی آب خونسار واقعا چیزی توش واسه ماهیا واسه خوردن پیدا نمیشه؟؟
پی پی این ماهیا رو بذار خشک شه،(خودم نکردم، ولی احتمال قریب به یقین اینجوریه که) میبینی مثل مرمر سفت و سخت شده..
حالا این که چرا قهوه ایه یا مشکی گاهی البته.. بذار به حساب عواقب حصبه و رنگ عواقب حصبه که میماسه به کلسیم های آب!

پاسخ:
چه بسا همین باشه که گفتی! پس خوبه ما هم اینهمه پول خرج خوراک نکنیم و فقط آب بخوریم!
پره تو خو مین دلم هاچسه اسمت اگ مین شعرم نتارانی

پاسخ:
اما چاکر جی زونو حسید بو!
غزل معکوس

عشق تو از آن لحظه ی اول پکرم کرد
با شعله ی جانسوز ِ غزل ،همسفرم کرد

یک صاعقه از چشم تو بس بود برایم
بر خرمن دل برق زد و شعله ورم کرد

لبخـــند شدم تا به نگاهت بنشینم
اشکی شد واز گریه غم انگیزترم کرد!

مَرهم شدم و نرم ،به زخم تو نشستم
افسونگری داروی تو بی اثرم کرد!

خاکت شده بودم که برویانمت از گل
سیلاب تو ویرانگر و زیر و زبرم کرد

من بی خبر از نفرت معکوس تو بودم
مژگان نگاهت به نگاهی خبرم کرد!

عاشق نتوان گفت «طریقت» شد از اول
مجنونی و دیوانگی ات معتـــبرم کرد


کمش جان در آژانس (هسته ای) به مرداد بگو به سعید سلام برسون

اندی مین این پستت قیل و قالت کرت یادم واشه امگا چی شی بواژان!
ولش کر این بدیس...

از همین لحظه و درهمین سال کهنه نوبه نو شدن را برایت در سال نو آرزومندم!

پاسخ:
امیدوارم به تمام آرزوهات برسی.
۲۸ اسفند ۹۰ ، ۱۸:۴۲ مهدی حاجی زکی
کمش عزیز
امسال رو هم با وجود رفیق با صفایی مث تو گذروندیم
امید که سالها سایت بالای سر وبلاگستان باشه و ما هم این دور وبر گاهی یه چرخی زیر این سایه ی همایونیت بزنیم
هر خوبی بدی تو سال نود از ما دیدی حلالمون کن ...
سربلند باشی و پیروز
بدجوری می خوامت

-----------------------------------------
یامقلب قلب من در دست تو
یامحول حال من سرمست تو
کن تو تدبیری که در لیل ونهار
قلبمن باشد بهاری در بهار
یا مقلب قلب اورا شاد کن
یامدبر خانه اش آبادکن
یا محول احسن الحالش نما
-----------------------------------------
مبایل ت رو نداشتم این روبه عنوان مسیج قبول کن
خسته نباشی عیدت مبارک یادم کن
به یادت هستم

پاسخ:
ممنون خیلی قشنگ بود...
۰۴ فروردين ۹۱ ، ۰۹:۲۳ عبدالحمید حقی
هان یادم بومه

چون اون شعرم فی البداهه به

در اون لحظه فقط چلچو و النگاتم مس خوم ادی وا

تو خا همیشه غایبه برا

اوفی

پاسخ:
ای ود پیله!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی