ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

سنگ مفت تبلیغ مفت

۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
اگر اشتباه نکرده باشم تا حالا سه سریال کره‌ای از تلوزیون پخش شده و چهارمی هم در حال پخش است.

یانگوم را دوست داشتم. البته آخرهایش آبگوشتی شد و دنبالش نکردم اما قسمت‌های اول معرکه بود. می‌مردم برای آشپزی‌ها و غذابازی‌ها و خصوصا وقتی مسابقه‌آشپزی و چشیدن طعم غذا در میان بود. اما عجیب است که چیز دیگری از آن یادم نیست به جز قیافه معصوم و مظلوم  و کاردان یانگوم؛ چیزی که ظاهرا تصویر ذهنی مرد شرقی از زن ایده‌آل است! شاید هم تمام مردها...

جومونگ هم خوب بود. باز هم خصوصا قسمت‌های اول. تا وقتی که جومونگ حاکم شد و گوگوریوی خودش را ساخت. اصلا این برایم شد ایده زندگی: ساختن گوگوریوی شخصی...
و آخرش هم سر هم بندی و جمع و جور کردن داستان که منجر به بلند شدن من از پای تلوزیون و نشستن پای نت می‌شد.

امپراطور دریا را ندیدم. دوستش نداشتم. از قیافه و منش آن زن همه کاره خوشم نمی‌آمد. مغرور، خشن و وحشتناک! شاید این هم برگردد به تنفر و یا ترس تاریخی ما مردان از زنان مستقل و همه‌کاره و بی‌نیاز از مرد! ترس بیخودی است. سعی می‌کنیم رفعش کنیم اما تربیت ما این‌طور است دیگر، چه کنیم!؟ چیز دیگری هم در آن سریال نبود که جذبم کند. شاید هم ننشستم ببنم چیز جذابی در آن هست یا نه!

ایسان اما حکایت دیگری است. هر روز ساعت پنج و نیم از شبکه اصفهان پخش می‌شود. بیش از شصت قسمت را گذرانده و هنوز آبگوشتی نشده! داستانش خیلی جالب است؛ درایت و احساسات و صداقت ایسان فوق‌العاده است. و بعد از ایسان هم کاردانی و بامزه‌گی آن تپل دوست داشتنی - منشی مخصوص ایسان - دل آدم را می‌برد. شاید هم فقط دل من را!


اما پیشنهاد سرآشپز:

پشت کوهای بلند از امشب شروع شد؛ هر شب ساعت هشت و چهل و پنج دقیقه شبکه سه. امرالله احمدجو را از روزی روزگاری شناختم. با شخصیت معرکه ژاله علو مادر حسام بیک و رنگ‌آمیزی زیبای محیط با رنگ‌های آدم‌های گوناگون...
آن‌قدر دوستش داشتم که فورا کاست موسیقی متنش را خریدم. بعدتر احمدجو را در هفته‌نامه مهر دنبال کردم. ستون ثابتی داشت و حرف‌هایی می‌زد که با تمام حرف‌های دنیا فرق داشت. البته حرف‌های بشری همه مثل همند پس شاید بهتر باشد بگویم استیل حرف زدنش با تمام استیل‌ها فرق داشت؛ درست مثل روزی روزگاری و درست مثل پشت کوهای بلند.
یادم هست چند سال پیش که خواستم آرشیو کامل مهرم را دور بریزم چند قسمت را بریدم و نگه داشتم. یکی از آن قسمت‌ها ستون احمدجو بود؛ که آن را هم بعدتر دور ریختم و آرشیو را تعطیل...
خلاصه عارضم که امروز تکرار قسمت اول را ببنید و کیفور شوید.



پ.ن: قالب وبلاگ رو به فرموده مهدی عوض کردم تا بیستم اردیبهشت روز خونسار. احتمالا تا اون روز قالب حسابی رشد می‌کنه! یه روبان قرمز دورش می‌بندم و می‌برم می‌ندازم تو رودخونه وسط شهر. دیدید این روزا چه آبی داره؟

پ.ن‌تر: مثل این‌که فونتاش عجق وجقه! عب نداره همینم خودش یه جور بامزگیه!




۹۱/۰۲/۱۰
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۱۸)

دیگه یواش یواش دارین می شین مبلغ سریالهای تلویزیونی! کاری دیگه ندارین جز تلویزیون نگاه کردن؟
عوض کردن قالب یه چیزهایی تو وبلاگتون رو ریخته به هم مثل نوشته های زیر پست تاریخ و و ساعت و ....!

آخه تی وی نگاه کردنم شد کار؟

پاسخ:
ما پایه‌ی تلوزیون دیدن هستیم شدید. شما به بزرگی خودتون ببخشید.
سلام
امان از بازنشستگی و بی کاری.
بابای منم مثل شما آمار همه برنامه و سریالهای تلویزیونو داره. فقط مشکلش اینه که وبلاگ نداره. وگرنه الان دهها پست در نقد برنامه ها نوشته بود.
آخر و عاقبت با زن نشستن(بازنشستگی) همین میشه دیگه: تبلیغ سریالهای آبگوشتی و کیلویی کره ای.
ولی از حق نگذریم قسمت پیشنهاد سرآشپزش خوب بود. بیشترش کنید.

پاسخ:
اما با کیلویی بودن سریالهای کره‌ای خیلی موافق نیستم. لااقل در مقایسه با اکثر سریالهای ایرانی. حداقل چیزی که سریالهای کره‌ای دارند فیلمنامه خوب و داستان پرکششه. و از یه سریال چه انتظاری بیش از این داریم؟
متاسفانه هیچ کدوم از سریالها رو موفق نشدم ببینم و لی تعریف جومونگ رو زیاد شنیدم و به نظرم دیدن حداقل چند قسمتی از این سریالها از حیث اشنا شدن بافرهنگ ها و آداب و رسوم خالی از لطف نباشه!و اما پشت کوه بلند رو سعی میکنم ببینم چرا که یه جورایی منو به خاطرات سالهای گذشته میبره( زمانی که روزی و روزگاری در حال پخش بود) خوب شد اشاره کردید چون قسمت اول رو هم ندیدم و ظاهرا الان تکرارش رو باید ببینم البته اگه وب گردی بذاره!
و باز هم که از رودخونه پر اب وسط شهرمون گفتید بابا فکر ما رو هم بکنید!

بالاخره تغییر ناگزیره و هیچ استثنائی وجود نداره.
این سیستم آلارمینگ هم برای تنوع بد نبود.در کل انگار رفتید رو ویبره.هشت و نیم ریشتر علاوه بر ویرانی آبادی هم داره.مرسی قالب.مرسی تبلیغ
اما نظر من: به نظرم هیچ فیلمی تو این کرده خاکی ارزش دیدن نداره مگر این که خلافش ثابت بشه.فعلا که نشده.

پاسخ:
واقعا تا حالا فیلمی که ارزش دیدن داشته باشه ندیدید!!!؟ خیلی جالبه برام!
۱۰ ارديبهشت ۹۱ ، ۲۰:۲۵ مهدی حاجی زکی
با درود فراوان به محضر حضرت عالی
بنده از این سریالهایی که فرمودید جومونگ و یانگومش را زیارت کرده ام
عجب چیزهایی بودند
تشبیهات و نسبیحاتت به ساحت این دو سریال با دانه دانه سلولهای بدنم بازی کرد!!
کارهای امرالله را هم دوست دارم و با روزی روزگاری اش خاطره ها ...
دیشب مهمان رسید نشد ببینمش به تکرارش هم نرسیدم اما امشب حتی المقدرو نگاهش می کنم
چنانچه برای جنابتان مقدور است چکیده ای از قسمت اول را برایم بیان کنید تا دچار دوگانگی شخصیتی نگردم
باری به هرجهت نباشدها درست و حسابی چکیده اش کنید که لُب مطلب را دریافت کنم
از اینکه باعث شدم بعد از سالها قالب مبارک را عوضکنید به خود می بالم فقط نمی دانم چرا شما و شهاب قالبتان قاتی پاتی شد بقیه امتحان کردند خود نیز از همان لینک امتحان کردم مشکلی نداشت
فدای سرتان
همینکه میبینم برای شهرو حرف ما ارزش قائلید دست مبارکتان را ماچ می کنم
شبتان مهتابی جگرتان رابخورم

منم به سریال های کره ای بسیار علاقمندم. سریال های مثل یانگوم و ایسان علاوه بر اینکه از نظر کیفیت در تولید از سطح بالایی برخوردار هستند .محتوی داستان هم شامل مطالب اموزنده و مفیدی است . فقط یکی از مشکلات اون زمان پخشش هست که ادم رو از کار و زندگی میاندازه!!

پاسخ:
خب راستش من بیشتر از جنبه داستانی و لذت بخشش خوشم میاد. و دقیقا همین موضوعه که باعث میشه هر قسمت حدود یک ساعت طول بکشه و آدمو تا آخر با خودش بکشه و به قول شما آدمو از کار و زندگی بندازه.
اونوخت این بوققققققققققققق چی هست که خودم خبر ندارم؟

پاسخ:
کازینو، دنسینگ، بار، هیئت ژوری دادگاه! و ...
به نظرم این پست بی مزه ترین پستی بود که زدی

پاسخ:
ما چاکریم. حداقل مردی و رک حرفتو میزنی دمت گرم.
دقت کردی این مهدی حاج زکی چه زود با همه خودمونی میشه؟ همچین میگه امرا... که انگار پسرخالشه!! رو که نیست به قول فرمایش شما بوووووووووووووووووقه!

از فیلمهایی که اسم بردید هر کدوم رو چند قسمت بیشتر سعادت نشده ببینم. فکر کنم آخرین فیلمی که از این دست به طور تقریباً کامل دیدم اوشین بود که اون هم ظاهراً محصول ژاپنه! البته کلاً شنیدم داستان خیلی از این فیلمها برگرفته از داستانها و افسانه های ایرانیه. کاری که ما باید می کردیم ولی اونها زرنگ تر بودند. مثل همین عالیجناب جومونگ!

پاسخ:
- شما سیاسی‌ها نمیخواین دست از توهم توطیه بردارید؟ کجاشو از ما دزدیدند؟ یعنی تو کل دنیا فقط ما تمدن و تاریخ گهربار داریم؟ بقیه ملتها همه کلفت و نوکر ما بودند؟ یه کم مطالعه بین‌المللی کنید فرهنگ سایر ملت‌ها رو هم درک کنید شما رو به خدا!
کمش جان قربان کرمت شما که میبینی یکی غلط تاپی داره خودت اصلاح کن.روم سیاه شد آب شدم رفتم تو زمین.
منظور از آلارمینک سیستم اعلام برنامه و زمان و تاریخ و فلان و بهمان فیلم هاست و منظور از ویبره همین زلزله اِن ریشتری در قالب ضد زلزه کمش

بیش از دو ساعت تماشای تلویزیون در روز خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های عروقی را تشدید می‌کند و همچنین بیش از سه ساعت تماشای روزانه تلویزیون احتمال مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.
به گفته کارشناسان دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه هاروارد، هر قدر بیشتر پای تلویزیون بنشینید گروهی از مشکلات جسمی و روانی به سراغ شما می‌آیند تا جایی که حتی زمان مرگتان را نیز جلو می‌اندازند.
دکتر استیفن کوپکی متخصص قلب و استاد امور پزشکی در مرکز تخصصی مایوکلینیک در روچستر یادآور شد: خطر افزایش احتمال بروز بیماری‌ها در رابطه با تماشای تلویزیون می‌تواند به اندازه خطر فاکتورهای دیگر مثل افزایش کلسترول، افزایش فشارخون و یا حتی استعمال دخانیات باشد.به گفته کارشناسان، امروزه تماشای تلویزیون به اندازه یک بیماری مسری، فراگیر شده است و در اروپا میانگین روزانه انجام این کار سه تا چهار ساعت است. در آمریکا اوضاع از این هم وخیم‌تر است به طوری که میانگین روزانه تماشای تلویزیون ۵ ساعت برآورده شده است.
متخصصان ابراز ناامیدی کرده‌اند که این روزها نه تنها مردم برای حفظ سلامت خود میزان فعالیت‌های بدنی‌شان را بالا نمی‌برند بلکه گرایش آنها هر روز به زندگی کم تحرک و یکجا نشستن افزایش پیدا می‌کند و این امر سلامت جوامع بشری را واقعا به خطر انداخته و هزینه‌های بهداشت و درمان را نیز افزایش داده است.

تا اونجایی که من بعضی از قسمتها رو می دیدم نوع آرایش نظامی سپاهیان جومونگ و کشفیات طب خواهر سوسانو از خودشون نبود.ضمنا من وقت ندارم تکلیفای بچمو نگاه کنم وقت مطالعم کجا بود!!!!!!!! ضمن این که مطالعات بین المللی نوشته کی رو باید بخونم که باور کنم؟!!!
راستی چرا ما از لیست بروزشده ها خط خوردیم!!!!؟

پاسخ:
- شما تو دل ما جا دارید این مهدی اگر بذاره. لیست به روز شده‌ها مال قالبه اگر مشکل داره تقصیر من نیست. ایشالله با تموم شدن روز خونسار و بازگشت به قالب قبلی شما هم برمیگردید.
با معرفی هنرمندان و اهل فن خوانسار به روزم

پاسخ:
خدمت میرسم
بابا بشدین سراغ یگ چی تر

کم فیلم و سریال دارمین رو تا شوم
شما همه جی گیردون دو به فیلم و سریال



پاسخ:
هلا چون بیدخوسه؟ بو اشمین!
ما که اصلا وقت سرخاراندن نداریم در حال ظرف شستن بودیم که به آقای همسر گفتیم که بزن شبکه سه پشت کوههای بلند رو ببینم به من گفتم شما هم تحت تاثیر آقای کمش قرار گرفتی؟

پاسخ:
مواظب حسادت مردانه باشیدها. اگر گل کند صد پله بدتر از حسادت زنانه است. امنیت ما به خطر می‌افتدها!
ببخشید غلط نگارشی داشتم به جای گفتند نوشتم گفتم از بس عجله دارم

پاسخ:
مهم نیست پیش میاد. عجله‌ نکنید وقت بسیار است.
امپراطور دریا واسه این خواستنی بود که حتی به دشمنش خیانت نمی کرد.
با اینکه این خوش ذاتی خیلی وقتا احمق جلوش میدادو تو کوتاه مدت به ضررش میشد ولی سر ذاتش بود! نمیدونم چرا این روزا همش فکر میکنم باید بخوریم تا خورده نشیم با اینکه خیلی قبل تر بهمون گفتن که نیروی قالب این دنیا چیه!
یانگومو خیلی ندیدم ولی کلا از آدمایی که برای رسیدن به هدفشون سختیارو تحمل میکنن احترام قائلم!
بقیه رو هم چیزی ازشون یادم نمیاد...

اما جالب اینه که مردای شرقی یا خیلی از مردای دنیا از زندگی با یه زن مستقل میترسن و همیشه سعی میکنن قدرت استقلال همسرشونو مهار کنن ، اما بیرون از زندگی شخصی برخوردشون با زنای مستقل و طرز رفتارشون خیلی محترمانه تر از همسریه که استقلالشو برای عشق قربانی کرده!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی