ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

بیستم اردی‌بهشت

۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

روز خونسار مبارک.
این خیلی خوب است که ما روزی را به نام شهرمان سند زده‌ایم و با این کار بهانه‌ای برای مطرح کردن شهرمان به دست آورده‌ایم. شنیده‌ام این ابتکار فرماندار قبل بوده. اگر این‌طور است دستش درد نکند. می‌ماند تلاش برای ثبت رسمی آن در سطح کشور و درج در تقویم‌ها. که احتمالا دست فرماندار جدید را می‌بوسد.

اما به نظر من این نام‎گذاری می‌تواند تیغ دودم باشد؛ با این ابزار هم می‌توان احساسات ناسیونالیستی و جاهلی را تحریک کرد و منم منم کرد و لاطائلاتی سر هم کرد که فرهنگ کهن خونسار ال و مرمان خونسار بل و طبیعت خونسار جیمبل و از این راه خود را بزرگ نشان داد و مثل معتادان، متادونی بالا انداخت و فکر و ذهن خود را تخدیر کرد و رفت تا سال بعد.
و هم می‌توان ضمن معرفی جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی شهر، نقبی هم به فرهنگ عمومی زد و به مردم‌شناسی این شهر پرداخت و سعی کرد مشکلات را کشف و در رفع آن تلاش نمود.

البته مردم‌شناسی امری تخصصی و محققانه است که لازم است توسط متخصص انجام شود و شاید مدیریت شهر بتواند در این راه کاری کند. اما کم و بیش می‌دانیم که مردم خونسار خصوصیات منفی زیادی دارند و خود نیز از آن معذبند و نالان.
خصوصیاتی مثل: حسادت، بخل، قضاوت فوری و بی‌اساس، سرک کشیدن و کند و کاو در حریم خصوصی دیگران، اظهار نظر بدون پشتوانه علمی و...
چه خوب است از این مناسبت استفاده کنیم و این خصوصیات را تبیین کنیم و برای اصلاح آن بکوشیم. و در این اصلاح خود، چه کسی سزاوارتر از ما وبلاگ‌نویسان که مدعی دانش و معرفتی بالاتر از سطح عمومی هستیم؟ و نفر اولش خود این کمش!




پ.ن:
1 - به عنوان یک قدم کوچک در معرفی خونسار، دو نقطه بسیار زیبا از شهر، که از فرط جلوی چشم بودن کمتر دیده‌می‌شوند را معرفی می‌کنم:
اول بیدهای مجنون بولوار حدفاصل پل صفاییه و پمپ بنزین (نمی‌دانم چرا در خونسار کمتر بید مجنون می‌بینیم؟)
دوم درختان دور فلکه دوم که البته هنوز برگ‌هایشان ریز است و به زیبایی ایده‌آل نرسیده‌اند. (اسمشان را بلد نیستم ولی به نظرم خیلی زیبا هستند و مناسب برای کاشت در فضاسازی‌های جدید.)

2 - طرح قالب روز خونسار خیلی جالب و مبتکرانه بود. دست مهدی حاجی زکی درد نکند. برای تداوم آن پیشنهاد می‌کنم یک لوگوی کوچک بسازد و وبلاگ‌هایی که دوست دارند، آن را به صورت دائمی در ستون کنار وبلاگشان بگذارند.
خوب است این لوگو در تعداد زیاد(مثلا سی طرح) و با عکس‌های مختلف از طبیعت و سایر جذابیت‌های فرهنگی خونسار ساخته شود. طراحی لوگو شرایط و استاندارد خاص خودش را دارد و می‌شود از لوگوهای تبلیغاتی در سایت‌ها الگوبرداری کرد و بهتر است تنوع را در آن لحاظ کرد تا سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد. به نظر من عکس‌های آقای معصومی می‌توانند به این پروژه کمک کنند.

3 - تولد این پست مدیون شهاب دادگستر است. پست آخر او انگیزه‌ای شد برای نوشتن این مطلب. گفتم حالا که قالب جواب نداد یک مطلب در این باره بنویسم.




۹۱/۰۲/۱۹
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی