ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

دانلود

تیز دوم تیز دوم تا به سواران برسم
نیست شوم نیست شوم تا بر جانان برسم
       
خوش شده‌ام خوش شده‌ام پاره آتش شده‌ام
خانه بسوزم بروم تا به بیابان برسم
       
خاک شوم خاک شوم تا ز تو سرسبز شوم
آب شوم سجده کنان تا به گلستان برسم
       
چونک فتادم ز فلک ذره صفت لرزانم       
ایمن و بی‌لرز شوم چونک به پایان برسم

چرخ بود جای شرف خاک بود جای تلف   
باز رهم زین دو خطر چون بر سلطان برسم
   
عالم این خاک و هوا گوهر کفر است و فنا       
در دل کفر آمده‌ام تا که به ایمان برسم

آن شه موزون جهان عاشق موزون طلبد       
شد رخ من سکه زر تا که به میزان برسم

رحمت حق آب بود جز که به پستی نرود       
خاکی و مرحوم شوم تا بر رحمان برسم

هیچ طبیبی ندهد بی‌مرضی حب و دوا       
من همگی درد شوم تا که به درمان برسم


 

۹۱/۰۸/۱۱
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۸)

...
سلام
زیبا
حتما میدونی که باید تو بیت دوم، بخونی خَش، نه خُش؟

پاسخ:
نه والا از کجا بدونم؟ همایون هم اینطور نخونده ولی به نظرم درست میگی.
کنسرت لندن اگر اشتباه نکنم، چه حیف این طرف ها کنسرتی گیر نمیاد

پاسخ:
اینم یه نظر فوق تخصصی من نمیدونستم!
۱۲ آبان ۹۱ ، ۲۰:۱۰ حمید امینی
شما که علاقه ای زیادی به موسیقی نداشتی توی رم صبط ماشینتم که اهنگی نیست
جطور ازاین خوشت امده

از ریتم این گونه شعرهای ضربی خوشم نمی اد. مثل اون خواننده ریشی که صداش خیلی بمه اسمش یادم رفته اکثرا این جور شعرها رو می خونه.

پاسخ:
این نوع از شعرهای مولوی ظاهرا مال رقص سماعه. به همین دلیل ریتم تند داره. امیدوارم متخصصین پرخچه نظر کاملتری بدند.
۱۳ آبان ۹۱ ، ۱۸:۵۶ مهدی حاجی زکی
صوفی ِسالک ِعرفانِ شده ای حضرت اجل!!؟
آهنگ رو دانلود کردم
گوش کردم
دو سه بار شعر و از رو خوندم
تا بفهمم لفافه سخنت چه بود؟ چرا که تو هیچ کاری را بی دلیل نمی کنی
پست گذاشتنت هم از روی دلیل است
اصلا به دنیا اومدنت هم دلیل داشت

ساز ِ دف و نا و نوا روح همایون به صفا
مهر گذشت از تو خزان تا که به آبان برسم ...
اینم برداشت مابود ...

۱۳ آبان ۹۱ ، ۱۹:۱۷ ترانه هایم
قصه ی مهر

نیمه شب خواب ز چشم من بیمار پرید

بیخود از خود شدم و رشته ی افکار برید

شدم آواره و سر گشته ی دریای خیال

کین چه حالیست که که امشب به من زار رسید

زنده شد قصه ی مهر تو و من در نظرم

آتش خفته ی این عشق زنو شعله کشید

ماجرای غم هجران تو گفتم با خویش

ناله ها کردم و مرغ سحری نیز شنید

خطی از سوز دل خود به تو بنوشتم و لیک

اشک خونین من امشب همه بر نامه چکید

چکنم با دل سوزان به که گویم این راز

تا به کی چشم به ره دوزم و باشم به امید

محرم سوختگان جز دل عاشق نبود

سوخت هر کس که غم دوری دلدار چشید

عمر یعقوب بسر شد به تمنای وصال

لطف حق شامل او گشت و رخ گمشده دید

رنج هجران و جدایی به سر آمد اما

کی رسد این شب تاریک به آن صبح سپید

گر چه تا دیر بپاید شب هجران یا رب

حقی از رحمت و لطف تو نگردد نومید


سایت خبری خوانسار به نشانی www.cheshmehsar.ir افتتاح شد

پاسخ:
فقط حیف که خیلی بی نام و نشونه. این از حرفه‌ای گری به دوره که یه سایت خبری که میخواد اخبار یه شهر رو پوشش بده بی شناسنامه باشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی