ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

ایمان، اخلاق

۲۷ آبان ۱۳۹۱
چند شب پیش به ویدئوی جالبی از یکی از برنامه‌های پارک ملت برخوردم. صحبت‌های شهیدی‌فر بود با میرکریمی. حدود یک ساعت است و به نظرم دیدنی است. خصوصا در این ایام. به نظرم لازم داریم گاهی نگاهی به خودمان بیاندازیم ببینیم چه می‌کنیم!؟


 


پ.ن: 

دوستی جدید کامنتی خصوصی داده و ضمن مقادیری تعریف و تمجید انتقاد کرده‌اند که:"حیف نیست شما که دستی به قلم دارید درباره محرم خوانسار چیزی نمینویسید؟"

ضمن تشکر از حسن ظن ایشان عرض می‌کنم:
من از روزی که وبلاگ‌نویسی را آغاز کردم با خودم عهد کردم تلاش کنم حرف تکراری نزنم؛ لااقل به یک موضوع تکراری از زاویه دید خودم نگاه کنم. دیده‌اید که معمولا درباره مسایل موسمی و فراگیر مذهبی و اجتماعی و... مثل محرم، ماه رمضان، اعیاد مذهبی و ملی، تخریب گلستانکوه، تخریب طبیعت، تخریب اماکن تاریخی شهر و... چیزی نمی‌نویسم مگر آن که حرف خاصی داشته باشم. استدلالم این است که وقتی دیگران موضوع را مطرح کرده‌اند قطعا به گوش همه رسیده پس چه نیازی که من هم بگویم و وقت خود و خواننده را تلف کنم؟ این را هم بگویم که با وجود این وسواس فکر می‌کنم بیش از بقیه دوستان درباره این مسایل نوشته‌ام شاهدش هم نه مطلب زیر که همه درباره محرم است:

پیشواز محرم که در آن شش پست قدیمی‌تر را هم لینک کرده‌ام

خیلی دور کمی نزدیک

علی اصغر و رقیه کربلا واقعا که هستند





۹۱/۰۸/۲۷
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۲۳)

والله شما وضعتون خوبه که می تونید از یوتیوب فیلم ببینید، اونم یهههه ساعتتتتت
ما که شرمنده شما شدیم. فیلمی که ندیدیم(یعنی نمی تونیم ببینیم) پس در نتیجه کامنتی هم نداریم که بذاریم واستون.
ببخچدین برا.

پاسخ:
دیگه ای دی اس ال 128 وضع خوبی محسوب میشه!؟ شما که تو مغز رسانه زندگی میکنید هم نمیتونید تو اینترنت فیلم ببینید؟ نظر هم ندی عزیزی برادر
۲۸ آبان ۹۱ ، ۲۰:۵۴ حمید امینی
سلام
اولا ویدیو باز نشد
دوما. کمش جان از روزی که من با دنیای مجازی شما اشنا شدم متوجه شدم که وبلاگ نویس با سواد و دل شکسته از همه جا و....................
خوش ذوق طر ف ما هست
و من جدا میگم افکار و ایده ات را دوست دارم و از اعتقادات خوش میاید
امید وارم توی زندگیت مو فق باشی
تا کمش هست ما هم هستیم
نو شته ها ت دل نشینه

سلام دوست من! این لینکایی که میذارید سر از سرزمین کفر درمیاره همش و ما هم که "کم حمر" نداریم!!!
امیدوارم بتونم ببینمش. تعجب می کنم برنامه شهیدی فر رو چرا قطع کردند؟ حقیقتاً حیف بود حیف...

پاسخ:
بیشتر به ما سر بزن عزیز
مگه یوتیوب بازه؟!! برای منکه باز نمیشه

پاسخ:
گفتم میرید فیستون رو چک کنید اینم ببینید.
اموات سلامی عرض کران و بشان!


ولی خبو آدم بعضی وختا بینو با خوژ چند چندو؟

پاسخ:
آره خبد بوات
۲۹ آبان ۹۱ ، ۱۳:۴۳ مهدی حاجی زکی
با درود به محضر شیخ الشیوخ کمش خان عزیز و دوست داشتنی
آقا انقد بدم میاد آدم وجود گفتن واقعیتو نداشته باشه
همه اینایی که این بالا ناله و زاری کردن بدون استثنا فیلمو دیدند قول شرف می دم
منتهی به دو دلیل نه ببخشید به سه دلیل انکار کردند
اول اینکه می ترسن
دوم اینکه سرعتشون پایینه نمی تونن فیلمو کامل ببینن
سوم اینکه جونشون بالا میاد دانلود کنند نکنه حجمشون تموم بشه
چهارم هم اینکه انقد تنبلند که حاضر نیستند به خاطر حضرت عالی هم که شده عین آدم یه بار تو زندگیشون یه کامنت درست و حسابی حول و حوش پست بدن
همش تو حاشیه سیر می کنند
من بر خلاف آقایان و خانومها فیلمو دیدم دانلودم کردم قبلا هم دیده بودمش و دوسش داشتم
اولا مرسی که یادآوری کردی
دوما این گفتگو به من یکی به عنوان یه خرده پای فیلم سازی خیلی کمک کرد ممنون یادآوری قشنگی بود

به م.ح.ز:
بابا خرده پای فیلمسازی!
آفرین به تو که حقیقتو گفتی و فیلمو دیدی و ...
کمش یه صد آفرین بهش بده که اینقدر بچه مثبتیه.
وااااای دارم از حسودی می ترکم که م.ح.ز اینقدر بچه خوبیه و عین آدم! کامنت درست و حسابی میده.
واااااااای واااااااای حالا چه کنم؟
من چقدر بدم.


۲۹ آبان ۹۱ ، ۱۶:۰۰ این محرم وصفرست که اسلام را زنده نگه داش
در موردبرنامه ی پارک ملت هیچ نظری ندارم( حداقل الآن )
به سه پست معرفی شده در انتهای این پست مراجعه نمودم وچون تاریخش مربوط به اذر سال گذشته است بایک حرف اساسی واحیانا دلخور کننده بحث را آغاز میکنم .جناب کمش دوست گرامی زنده ماندن ایام سوگواری
امام حسین (ع) بعد از هزار واندی سال پیش به این خاطرست که هر سال این مراسم بهتر برگزار میشود آنوقت شما ذکر هرساله والبته با تنوع جدید به ایام محرم را با چه دیدگاهی تکراری تلقی میکنید (مدرنیسته شده اید) .
بفرموده ابر مرد تاریخ اسلامی ایران حضرت آقا روح اله ((ما هر چه داریم از محرم و صفراست)).
عنایاتی که حضرات ایات عظمای خوانساری به ایام ابا عبداله داشتند را به باد نیسان داده اید.
این دوست جدید شما چطور این نظرش را در قسمت خصوصی ارائه نموده مگر او حرف نا مربوطی زده یا خدای ناکرده شما را طور دیگری ارزیابی کرده.من از جنابتان میخواهم سریع نسبت به حسین ابن علی سرورمان قلم را بجنبانید تا از فرط خوشحالی پوستمان مترنم اشکهایمان شود .وآن زمان دعایتان کنیم .

پاسخ:
ممنون از نظرتان.
داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نه داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


وبلاگ خیلی قشنگی بود با مطالبی عالی

م.ح.ز پاچه خواریت جواب داد! خجالت بکش! مگه چشات تو چشام یا بالعکس نیفته!!

پاسخ:
م ح ز جهت اقدام مقتضی
۳۰ آبان ۹۱ ، ۱۱:۰۳ حمید امینی
کمش جان به نظر شما بهتر نیست در این ایام مهدی حاج زکی راجلوی هیت حسینی قربونی کنیم گو شتش حلاله هان؟[

۳۰ آبان ۹۱ ، ۱۳:۵۸ فروغ ابدیت.سلام
)خوشحالم که دلخور نشدی ولی باید نگران بود والبته در صدد باشیم اوضاع را بسنجیم وامر به معروف ونهی از منکر را زنده نگه داریم (هدف اصلی امامان حسین ).
2)مدرنیسته مخرب هرجا خوش نشسته جای خالی عاملین وعلما را پر کرده.اگر به نظر شما مدرنیسته به مراسم ابا عبداله رسوخ کرده باید وسیله ای برای محکوم کردن بنده باشد یا به فکر باشیم آنرا در وبلاگمان با قلم خوش وازسر دلسوزی پستش کنیم ومنتظر پیشنهادهای خواننده گان باشیم واز این میان راه را بجوئیم.جنابتان کجا بسر میبرید .
3)بنده نگفتم شما منکر ایام محرم هستید لاکن مجددا عرض میکنم همین سوال بند 2نظرتان را پست کنید تا نظرها را ببینبد.
4)اینجانب قصد داشتم در مورد نظر خصوصی دوستان فضای دیگری در ذهنتان بوجود آورم لاکن بند 5پاسختان مرا بازداشت از هرگونه تلاشی اما امیدوارم رفتارهای مدرن وبلاگی شما را در ننوردد.
5)شما دلم را به درد آوردید راست میگوئید چه توقع بیجائی از شما داشتم لاکن آیا میتوانم از محضرتان تقاضا کنم نظر شما را در مورد اینکه میگویند امام حسین با قصد براندازی حکومت یزید وتشکیل حکومت حج را ناتمام گذاشت وبه سمت کوفه حرکت و گرفتار شدچیست.
6)قرآن میفرماید ((انا له لحافظون)) جناب کمش با توسل به این ایه همه میتوانند مطمئن باشند فردای جهان در سیطره شهسوار ماست.ومن ا... التوفیق

میتونستی جواب خصوصی براش ارسال کنی واز حرف این بلا برده ها رنج نمیبردی .
شاید اصلن اون دوست نداشته این جوری به موضوع بپردارزی .یا شایدم اینم یه رسم جدید در حوزه وبلاگ نویسا که با این شیوه پست اندازی میکنن .(خیالبافی)

پاسخ:
چه اشکالی داره به این شیوه پست اندازی کنیم؟ مگه یه داستان نویس تمام داستان براش اتفاق افتاده؟ مهم اصل حرفه نه شیوه بیانش.
پاسخ به فروغ ابدیت
1 - دوست عزیزم من نگران نیستم. اسلام آنچنان در فرهنگ ما ریشه داره که هیچ وقت از بین نمیره. فقط کافیه ما شخصا مسلمون باشیم.
2 - مدرنیته تو تمام ارکان زندگی ما نفوذ کرده از معماری شهرها و خانه‌ها بگیر تا سبک زندگی و خوراک و پوشاک و تفریحات ما و علمای ما. هیچ کس نمیگه مدرنیته مخربه. بلکه میگن مدرنیته باید بومی بشه. یعنی ما نباید دربست تسلیم مدرنیته بشیم بلکه باید متناسب با فرهنگ خودمون از امکانات مدرنیته استفاده کنیم.(راستی من هیچ دلیلی نمیبینم که شما رو محکوم کنم. ما داریم با هم گفتگو میکنیم و میخوایم از هم یاد بگیریم نه اینکه روی همو کم کنیم)
3 - من به سوال بند 2 طی پستهای قبل جواب دادم و تو همونجا هم دوستان نظراتشون رو گفتند. اگر باز هم موقعیتی پیش بیاد درییغ نمیکنم. ضمنا همین الان هم بعضی از دوستان در باره مسایل محرم مطلب نوشتند مثل وبلاگ پرنده میداند و کلثوم ننه.
4 - ممنون که پذیرفتید
5 - این نظر درستی است. هدف اولیه امام براندازی حکومت یزید و تشکیل حکومت اسلامی بود. البته با جریانات بین راه و مدیریت احمقانه یزید و مزورانه ابن مرجانه و ضعف کوفیان کار به شهادت ایشان انجامید که البته این شهادت اثراتی داشت که شاید حکومت ایشان آن را نداشت..
6 - آیا به قرآن شک دارید؟ یقینا جهان به سمت عدالت و اخلاق حرکت میکند. امیدوارم ما هم با افزایش ایمان و اخلاق(یعنی تیتر همین پست) کمک کنندگان به این امر باشیم.
۳۰ آبان ۹۱ ، ۱۶:۴۸ اجتبوا من الظن
سلام پس نتیجه میگیریم که شما یک مسلمون راحتی نسبت به مسایل هستید بدون نگرانی و مدرنیته هم مخرب نیست وضمنا شما اهل گفتگو هستید باشد تا سر وقت به موضوع مدرنیته خواهیم پرداخت.
با چه اطلاعی میگویید امام حسین حج را نا تمام رها کردند برای تشکیل حکومت خب پاسخ دهید اگر امام میماندند وبعد از اتمام حج به کوفه میرفتند چه اشکالی پیش میامد .
چگونه بزید را احمق معرفی میکنید وی با نیرنگ مسلمون مدعی نماز شب خوان را یا فریفت ویا از به میدان به در کرد او احمق است تعریف احمق چیست .
شک مرا به قرآن را چگونه دریافتید.برحذر باشید از اتهام به دیگران من از شما خواستم یک پست با تاریخ جدید در مورد امام حسین به نمایش بگذارید .
اگر فردا به یگ دلیلی یه پفک نمکی خریدید که در آن نقصی دیدید اقدام به نویسنده گیش مینمائید. دلار گران شود حماسه میافرینید.فعلا

حاج اقا من میگم پاسخشو برای خودش میدادی تو میگی دوست جدید پیدا کردی چه ربطی داره مبارکت باشه که رفیقای مجازی گیر اوردی .خب اگه بقول خودت اهل راه انداختن درخواستای همه هستی پس یالا بجنب تا دیر نشده یه پست بده وتوش بینیویس کدام هیئتها پارسال کمتر موج ایجاد کردن وبهتر به مراسم سنتی امام حسین پرداختن دمت گرم .بنظر من خوبها

این دوست شما احتمالا همان است که برای منهم کامنت خصوصی داده برای پستی درباره محرم. منهم با اجازه دیوار مجانی گیر آوردم و به ایشان می گویم به این پست های قبلی منهم سری بزنند.
http://lalehashck.blogfa.com/post-165.aspx
http://lalehashck.blogfa.com/post-35.aspx

مصاحبه رو یه پنج دقیقه اش رو دیدم. آنقدر بصورت وقت کشی حرف می زدند که حوصله ام نیامد گوش بدهم.

۰۱ آذر ۹۱ ، ۱۲:۳۸ سلام بر حسین
پاسخ عبدالمطلب وابرهه میزان نیست شما چون نگرانی ندارید ودلخور هم نمیشوید با این پاسخ خود را به پستوی بحث کشاندید .
من از مکه وشایعات آن هیچ سخنی بمیان نیاوردم خلط مبحث نکنید .سوال من این بود که حرکت امام به سمت کوفه برای براندازی حکومت بود یا اصلاح امور کوفیان وسرزمین اسلام وتقویت امر به معروف ونهی از منکر .اگر چه من حرفی از امام حسن نزدم ولی یگ سوال دارم اگر حضرت امام حسین مانند برادرش امکان صلح وارامش را در میا فتند چه میکردند .
اگر امام حسن به این نتیجه میرسیدند که با معاویه مبارزه کنند چه .
الا حکومت پایدار اسلام مابقی حکومتهای دیگر منقرض خواهند شد البته معاویه این نصیحت را به یزیدکرد ولی حرف من این بود که یزید با تزویر ادمهای خام را گمراه کرد.(بازهم خلط مبحث)
از اینکه به بنده محبت کردید وامر فرمودید برایتان پستی در خصوص امام حسین بگذارم ممنونم.
وقتی به سایت شما دیگران سر میزنم میبینم در همه پستها اظهار نظر میشودو معمولا این جمله بسیار به چشم میخورد که مطلبتو خوندم خیلی جالبه ،جناب کمش عزیز کار پر مسئو لییتی قصه راه اندازی سایت لذا به بنده اجازه دهید با شما حرفم را بزنم نه به شما و با احترامی که بر جناب تان قائل هستم امتثال امر میکنم وانشااله به شرط حی حتما انجام وظیفه خواهم کرد. ((میگویند امام حسین را منتظرانش کشتند ))ومن امروز اعلام میکنم که امام حسین وقیامش را دوستان جاهل گمراه میکنند.اینجاست که تحلیل وبررسی دقیق والبته انتشار آن از هرگونه سقسطه گری وپوچ گرائی وخاموشی نهضت امام حسین (ع)جلوگیری خواهد کرد گرچه این دژمستحکم با خون خود امام تضمین شده لاکن وظیفه چیست .
در پایان عرض میکنم پاسخ اخیر ت را نپذیرفتم وبه نظر م شما احساس بدی از من در یافت کردید در حالیکه بنده شوق بحث در مورد هر آنچه جامعه بدان نیازمندست را مطرح میکنم .ومیدانم که خیلی بیشتر باید بدانم.
الناس کلهم هالکون الا العالمون والعالمون کلهم هالکون الا العاملون والعاملون کلهم هالکون الا المخلصین والمخلصین فی خطر عظیم ...
والسلام

پاسخ:
پاسخ در پایین
پاسخ به سلام بر حسین
دوست عزیزم مهم نیست ما در ابتدای آشنایی از هم حس خوب و یا بدی بگیریم. در دوستی‌های مجازی، از آنجا که رابطه بر کلمات استوار است و کلمات هم در ذهن آدمهای مختلف بار معنایی مختلفی دارند در ابتدا ممکن است سوءتفاهم‌هایی ایجاد شود. من از شما ناراحت و دلخور نیستم و اگر لحنم خوب نبوده هم عذرخواهم مطمئن باشید نیت بدی نداشته‌ام.

با شما موافقم که گاهی فضای مجازی محلی برای تعارفات رایج دنیای واقعی میشود و تعریف و تمجید جاهلانه جای بحث عالمانه را میگیرد. و تا آنجا که توانسته‌ام اجازه ندادم در وبلاگ من چنین اتفاقی بیفتد. در اینجا همه دوستان راحت میتوانند مخالفت کنند.

قبول دارم راه اندازی سایت یا وبلاگ پر زحمت و پر مسئولیت است به همین دلیل گفتم من مطلبتان را منتشر میکنم. انتشار مطلب شما برای من هیچ زحمتی ندارد. اتفاقا خوشحال میشوم به این ترتیب خدمتی کرده باشم. فقط لطف کنید و زحمت پاسخ به نظرات را هم متقبل شوید.
و این جمله که امام حسین و نهضتش را دوستان جاهل تباه میکنند شاه بیت نظرتان بود.
موفق باشید و پیروز(راستی اگر قصد ادامه دوستی دارید بد نیست یک نام مشخص برای خودتان انتخاب کنید)
۰۲ آذر ۹۱ ، ۱۳:۱۳ آزاده مردی بالی در کربلا(اول)
سلام خواننده محترم خیلی خوشحالم که از این طریق میتوانم ایفای نقش ذاتیم را که همان انجام وظیفه نسبت به کربلا ست به منصه ظهور بگذارم وامیدوارم این نیز برایم در جریده حسینی ثبت گردد.
من قصد دارم به جمله اگر دین نداری، لااقل آزاده مردباش، کمی وصد البته باندازه فهمم با یاری خداوند اظهار عقیده کنم . چطور میشودکسیکه دین ندارد آزاده مرد باشد، به حسب ظاهر این تناقصست لاکن ازآنجائیکه اولا معصوم(ع) به این تناقص اشاره مثبت داشته والثانی مصداقهای موجود(آزاده مردان) در کربلا وادامه ی آن تا عصر امروز که در خاطر مانیز ثبتست را به چالش کشیده تا انشا اله هم بهره ببریم وهم اینکه این بحثها بر همگان عادی شود واحیانا کسی از چالش وانماند.
وقتی حضرت در اوج گرفتاریهای نیم روز عاشورا درکربلا به فکر بیداری امت جدش میباشد یعنی رحمانیت ورحیمیت که سرلوحه ی حرکت نبی مکرم اسلام (ص)است. به این جمله دقت کنید (فتح مکه)میفرمایند(الیوم یوم المرحمه) یا ببینید وقتی شمر آن کرد که گفتنی نیست اولین شخصیتی که به بدن بی سر مطهر امام رسیدند حضرت زینب(س) بود ابتدا حرفی را خواهر به برادر میگوید که نشان از اوج رحیمیت این خاندانست عرض میکند برادر (دیدی شمر چه کرد نکند از او(شمر)بگذری).
۰۲ آذر ۹۱ ، ۱۳:۱۵ آزاده مردی بالی در کربلا(دوم)
امام چون مردم را گرفتار طاغوت درون وبیرون یافتند فرمودند اگردین نداری لاقل آزاده مرد باشید. این جمله یعنی اینکه بال آزاده مردی میتواند انسان را در یابد و وی را از سقوط برهاند ،حربن یزید ریاحی خود اشاره دارد که دینم را طاغوتیان ربودند و ای فرزند خلف زهرا (س) شما با این جمله دلم را ربودید وسر انجام اولین شهید کربلا نصیب یک آزاده مرد شد وحضرت بیرق با دوام اسلام را به پیشانی حر بست.
نتیجه اینکه اگر به مصداقهای دیگر در ادوار مختلف نیز نیم نگاهی داشته باشیدمببینید که بال آزاده مردی هنرست که غالبا بشر نیز با حماسه یک آزاده مرد از دست چه جنایتکارانی رهائی یافته.
وبنده الزاما آزاده مردی را صرفا در میدان جنگ نمیبینم بلکه با توجه به مشکلات موجود ازخود گذشتگی در همه میدانها امکان دارد . عزیزان برای اینکه هرکس در میدان دین وآزادی حماسه ساز باشد باید فارغ از هرگونه تمایلات فرقه وسیاستنگری به جامعه کمک کند . آزادی آن پیر زنی را عشقست که تخم مرغ های موجود در خانه اش را به جوانان غیور وطن تقدیم میکند .امروز نباید کسی در همسایگی من وتو در رنج تهیه مایحتاج شکم خانواده سر گشنه ببالین گذارد.امروز نباید برای رسیدن به حقیقت در چنگال نا محرمان اسیرمان کنند .جوانان ما سرمایه های آینده این مرز وبوم هستند در قبالشا ن وبرایشان آزاده مردی کنیم
در پایان چند نکته را عرض میکنم
1-مسئول سایت حق ویرایش دارند 2-ایشان حق انتشار ویا استتار دارند.3-منابع این دل نوشته (مطالعه ،استماع سخنرانیها،وبرداشت شخصی خودم میباشد)از هر نقصانی قبلا عذر میخواهم 4-با تشکر از دوستم کمش
سلام از آنجائیکه خواستی اسمی برای خودم انتخاب کنم به نظرم امد (مرید کمش )برای اتفاق نظر در پستهای همنظر خوب باشد واگر چناچه مخالف بحثی در پستت بودم با نام مخالف مظهر شوم .یه چیزی را همین الان بگم ممکن برخی مواقع این قرارداد یادم بره لذا تذکر شما را خریداریم بانازلترین کرشمه .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی