ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

آخرین موهیکان

۲۷ آذر ۱۳۹۱
موسیقی دو قسمت دارد:
قسمت اول آهنگی نیمچه حماسی و پرتحرک و قوی که حس شجاعت و سلحشوری و افتخار را القا می‌کند. شاید افتخار به قهرمان و بی‌مانند بودن؛ تک بودن افتخار آمیز و شجاعانه و قهرمانانه...
قسمت دوم آهنگی آرام و خلوت و کش‌دار که منعکس کننده تنهایی است. تنهایی آخرین بازمانده. تنهایی در دشتی بی‌ابتدا و بی‌انتها. تنهایی‌ای که با ترس همراه نیست اما با درد چرا. یک تنهایی دردآلود ولی شجاعانه و قدرتمندانه، مثل عقابی سرافراز و در حال مرگ... و شاید تنهایی قهرمان سلحشور قسمت اول...

۹۱/۰۹/۲۷
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۱۱)

الآن سر کلاسم و شاگرام دارند آنلاین امتحان میدند . نمی تونم موسیقی رو اونهم با سفارش شما با هدفن گوش بدم. اما چَشم ایزن که برسایان کیه گوش واددان بعدژ ادامیهَ ورخونان! چندی این پستا کمش تشریفات و اصول ادا دورو پَرَ. (تشریفات با ت کسره)

سلام

خوشمان آمد از این موسیقی ای که اینا بیژه واژنده فاخر....

خودمانیم....خوساریه مینژه کره وا...

خیلی هم خوب است

به نوعی استفاده ی بهینه ای است از انگاشتمون زیبای خوانساری


خوب ،حسب الامر جنابعای موسیقی فیلم آخرین موهیکان را دانلود کردم

هر وقت میخوام موسیقی گوش کنم ،چشمام رو میبندم وسعی میکنم ببینم

موسیقی من رو میبره بالا یانه؟

الحق که موسیقی قوی و با احساسی بود

حیف که حواسم را جمع نکردم و حد مجازش را رعایت ننمودم

و خیلی رفتم بالا.... که سرم به سقف خورد

همین که در حال سقوط بر روی فرش بودم

پس کله ای بانوی منزل نیز شدت سقوط را بیشتر نمود که:

چدگنا پس؟

قسمت دوم آهنگ از همین جا شروع گشت که نقش زمین شده بودیم و در تنهایی

خود به دنبال یک جرعه آب بودیم تا نفسمان آرام تر گردد و خلوتمان زیبا تر.....

پاسخ:
واقعا حس قشنگی بود. حس خوردن تو سقف و ولو شدن روی زمین و پس کله‌ای خوردن و... اگه سازنده موسیقی بفهمه سورپریز میشه از این همه اثر گذاری...
Darzemn in akharin mohigan che filmie? Kojaie? Be farsi tajomeh shode?

پاسخ:
http://www.farsisubtitle.com/
من گوش کردم ولی هیچ بازخوردی نمیدم تا بدونی که کور نخوانده ام، نخواندنی.

طبق توصیه خودتون شنیدمش-البته بدون هدفون! هدفونم کجا بود همین اسپیکره هم یه بار میخونه سه بار ویز ویز میکنه.
موقع شنیدنش هرچی به ذهنم میومد نوشتم شد این:

امتداد داشتن زندگی با تمام فراز و نشیب ها
رفتن به ابدیت، کنار رفتن پرده های تاریکی
تکرار رنج ها و لبخند ها
مرگـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ!
برملا شدن حقیقت زندگی-وصال چشمای بارونی

۲۸ آذر ۹۱ ، ۱۳:۴۶ مهدی حاجی زکی
آکادمی موسیقی کمش یک بار دیگر ما را سورپرایز کرد
اصولا موسیقی متن چیزی نیست که بشود بدون دیدن فبلم چیزی ازان برداشت کرد
گوشی تلفن همراهم پر است از موسیقی های فیلمها و سریالهای مختلف جهان و با هرکدام خاطرات دارم که هنگام گوش دادنش برایم زنده می شود
اما حسب الامر فرمایشت دانلود کردم و بارها گوش دادم
حس قشنگی بود ارتباط با موسیقی متنی که فیلمش را ندیده ام
در ابتدای آن خود را در چمن زاری حس کردم بر بالای یک کوه بلند مشرف بر دریایی متلاطم که باد بر چمنزار می وزد و من دور دستها را نگاه می کنم
از بالای آن کوه بلند احساس بزرگی به من دست داد
احساسی که همراه بود با یک عظمت کاذب عظمتی که هرآن ممکن بود فرو بریزد
تا جایی که آرام آرام صدا کم می شود و توهمات مثل ابرها کنار می روند و بعد حس اندهی عظیم بر من چیزه می شود
حسی که انگار تمام کسانی که در اطرافم بودند دیگر نیستند
مثل شوالیه ای که سپاهش نابود شده باشد
این تمام حس من از این آهنگ بود ...

۲۸ آذر ۹۱ ، ۱۳:۴۸ مهدی حاجی زکی
بعد از اینکه باز خوردم را نوشتم به پیشنهادت ادامه مطلب را هم دیدم
برایم جالب بود که تقریبا احساس تو را داشتم
امیدوار شدم که می شود گاهی با موسیقی های گمنام هم ارتباط احساسی برقرار کرد
درود برشما ...

دوست عزیز شر منده من زیاد علاقه به مو سیقی ندارم

۲۹ آذر ۹۱ ، ۱۱:۰۳ مهدی حاجی زکی
باز این ول کرد رفت تهـــــــــــران ...

پاسخ:
خدا از میوند ورگیرو که از دست آسایش ندارمین. اتله به زندگیم وارسان یا نه؟
۲۹ آذر ۹۱ ، ۱۶:۴۴ کاوووووووش
اقای حاجی زکی مطمننی رفته تهران شاید هم طر فهای کر مان رفته.

ای کاش نمی گفتی موسیقی متن این فیلم مایکل مانه، چون خود به خود رفتن به فیلم مخمصه و سکانس آل پاچینو با دنیرو در رستوران و صحنه سرقت از بانک و از سوی دیگر دنیل دی لوییس قصاب در نبرد نهایی نیویورک در حال کشت و کشتار سیاه‌ها و حمله ارتش با توپ در فیلم دار و دسته نیویورکی اسکورسیزی، کارگردان ها و بازیگرهای قوی همینند دیگه اسمشون توی یه فیلم آدم رو می بره به نوستالژی‌های شیرین دروان فیلم بازی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی