ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

سرودهای انقلابی

۱۷ بهمن ۱۳۹۱

سرودهای انقلاب رو خیلی دوست دارم. دوست دارم که می‌گم دوست داشتن نوستالژیک نیست. این سرودها نه منو یاد چیزی می‌ندازند و نه خاطره‌ای رو زنده می‌کنند. افسوس و یا حسرتم رو هم برنمی‌انگیزند؛ موسیقیشون رو دوست دارم. حس و حالشون رو دوست دارم. زنده بودنشون رو دوست دارم... وقتی بهشون گوش می‌کنم به چیزی فکر نمی‌کنم. فقط و فقط گوش می‌دم و دل می‌سپرم و لذت می‌برم...
تا اینجا که نوشتم صبر کردم و  فکر کردم واقعا هیچ خاطره‌ای رو زنده نمی‌کنند که دیدم چرا پیش میاد که خاطره‌ای رو هم زنده کنند و از اون خاطرات هم لذت ببرم و یا افسوس بخورم اما لذت اصلی ربطی به این خاطرات نداره...
...
امروز داشتم رادیو گوش می‌دادم که "الله الله تو پناهی بر ضعیفان" رو پخش کرد. به نظرم این سرود یکی از سرودهای خاص و خیلی زیبای انقلابه. با اشتیاق حواسم رو بهش دادم اما هر چی جلوتر رفت بیشتر احساس غریبگی کردم. عجیب بود؛ من این سرود رو خیلی دوست داشتم چه طور شد که الآن خوشم نیومد؟
یه کم که دقت کردم فهمیدم مشکل کجاست. سرود اصل نبود. بازخوانی بود! یاللعجب! کدوم سلیقه‌ی شیش در چاری تصمیم گرفته همچین سرود زیبایی رو بازخوانی کنه اونم به این افتضاحی!؟ حیف پول نیست که این‌طور دور می‌ریزند؟
...
خونه که رسیدم اینترنتو شخم زدم و همه سرودها رو پیدا کردم. این‌جاست، می‌تونید هر وقت دلتون خواست برید و گوش کنید. یا اگر خیلی دوست داشتید دانلود کنید و یه گوشه بذارید برا روز مبادا...
اینم الله الله اصلی و مورد علاقه‌ی من که از نسخه آدرس قبل کامل‌تره. یه دو سه بار گوش کردم و حالم که خوب جا اومد نشستم و این پست رو نوشتم...



پ.ن: اینم یه کار خوب برید ببینید به کارتون میاد:

مؤسسه فرهنگی صراط، مجری طرح ازدواج آسان در خوانسار
با عالی‌ترین خدمات و نازل‌ترین
قیمت
انجام مراسم عقد و عروسی با کمترین هزینه
برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.mehreserat.blogfa.com مراجعه و یا با شماره‌های 03712226268 و یا 09139722686 تماس حاصل فرمایید.





۹۱/۱۱/۱۷
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۱۱)

خدا خیرت بده و خدا خیرش بده.

پاسخ:
پس آستیناتو بالا زدند...
سلام
الحق که موسیقی های صدر انقلاب از یه پختگی و اصالت خاصی برخوردارند.
ولی اینکه می گید زیاد واستون نوستالژیک نیست متعجبم. مگه اینکه بیرون از ایران زندگی کرده باشید!
آخه مگه میشه بچه ایران باشید و از این آهنگا خاطره نداشته باشید؟ دیگه کم کمش که باید خاطرات دوران تحصیل و دهه های فجر و جشن های مدرسه و تلویزیون واستون زنده بشه.
این دیگه از اون حرفا بودا: "این سرودها نه منو یاد چیزی می‌ندازند و نه خاطره‌ای رو زنده می‌کنند."

منم سرود الله الله دوست دارم
ولی بیشتر بخاطر همون نوستالژیک بودنش.
سرودهای انقلابی از نظر روانشناسی خیلی خوب روش کار شده، هیچی بهتر از قلیان احساس نمیتونست اینطور نتیجه ایه داشته باشه.
ماهم که ملت احساساتی

پاسخ:
هنوز هم هستیم و هنوز هم میخوایم یه شبه ره صد ساله بریم....
از اون روزها متنفرم.

پاسخ:
اون روزها هم قسمتی از ماست. اگر نپذیریمشون خودمون رو انکار کردیم و چه بسا بیست سال دیگه هم رفتار امروزمون رو انکار کنیم...
دقیقامنم یادخاطرات دوران مدرسه میوفته.دهه فجر درس و مدرسه روهوابود.هرروز جشن مال یه کلاس بود.یاد اولین کارگردانی ام توی گروه تئاترمدرسه و کارتون چاق ولاغر...کلا چون ماه تولدمه دوسش دارم.دهه فجرو سرودهاش.تاحالابه سروداش فکرنکردم.ولی جالبن.روحیه حماسی والایی دارن

بیییی خیااااال...

پاسخ:
تو تا حالا چیزی رو دوست نداشتی؟
اتفاقاً پستو کامل خوندم و از لینکی هم که معرفی کردی کلی آهنگ خاطره انگیز دانلود کردم.
بی خود تهمت نزن. مشکل از شماست که دو پهلو می نویسید.

۱۷ بهمن ۹۱ ، ۱۷:۱۶ مهدی حاجی زکی
یادش بخیر
سال 42 بود این آهنگو تو لاله زار گذاشته بودند ده نفر ریختند سر ما اون موقع هم ده نفر خیلی بود
همشونو زدم لت و پار کردم جون داداش
اون زمونا رفقا به ما لطف داشتن به من می گفتن آق میتی پاشنه طلا

۱۷ بهمن ۹۱ ، ۱۸:۱۶ هادی افسرولایی (کلثوم ننه)
واقعا خیلی از این استعدا دا وهنرا از همین انقلاب باقی موندند
منظورم اینه که اگه این جشن سالگرد پیروزی نبود دیگه ما شاهد جشنواره فجر نبودیم یا تئاتر وفیلم و...
میگید چرا
چون دیگه مناسبت شادی تو تقویم بعد انقلابمون نداشتیم واین بهانه ای بود برای نشان دادن هنر ها همراه با انقلاب

۱۷ بهمن ۹۱ ، ۲۱:۰۵ واژه بیدار
ما که اون موقع نبودیم اما همین اهنگها و فیلمهای به جا مونده اونقدر با خلوص آغشته اند که هیچوقت تازگیشون رو ازدست نمی دند .

پاسخ:
درسته کار با اخلاص و بدون انتظار مزد و مرحمت معمولا خوب درمیاد. و اوایل انقلاب هم کل جامعه چنین روحیه‌ای داشت...
یاد باد آن روزگاران یاد باد...

پاسخ:
یاد باد...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی