ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

میکسیشن

۹ اسفند ۱۳۹۱
یکی دیگه از اخلاقیات مشعشعم میکسریه! یعنی تست طعم‌های مخلوط.
از مجموعه اختلاطاتی  که انجام دادم چندتاشون رو دوست دارم:

1 - کره و پنیر. توضیح این‌که باید قبل از مالیدن روی نون کاملا مخلوط بشند نه این‌که یه تیکه کره و یه تیکه پنیر لای نون بذارید و لقمه کنید بذارید دهنتون!
2 - چای و آبلیمو و عسل که البته ساخت من نیست اما از طعمش خوشم میاد. خصوصا وقتی سرما می‌خورم بیشتر خوشم میاد.
3 - سالاد شیرازی با سس سفید. یعنی به جای آبغوره یا آبلیمو  یا سرکه، روی سالاد، سس سفید می‌ریزم. البته گاهی هم هر دو رو می‌ریزم. وقتی هم رژیم دارم ماست می‌ریزم.
4 - سرکه با ماست. البته آبلیمو و آبغوره هم جواب میده. گاهی هم ته پیاله ترشی رو خالی می‌کنم تو پیاله ماست. خیلی خوش‌مزه می‌شه.
5 - ماست و ماهی و فلفل سیاه. که البته از وقتی شنیدم اطبا دستور ناهم‌خوانی دادند ترکش کردم!
6 - شیر و چای. به قاعده یک به سه یا یک به چهار، شیرو تو چای کم شیرین می‌ریزم.
7 - موسیر و دوغ. دوغ همیشه یه چیزی کم داره: حجم نداره! وقتی موسیر توش بریزید و بذارید یه روز بمونه طعم دوغتون حجیم میشه، حتی اگر خیلی رقیق باشه!
8 - کته ماست. ماست و پلوی سفید کته شده که ظاهرا همه دوست دارند فقط دیدم لیستم تعدادش کمه نوشتم.
9 - چای آبلیمو هم که همه می‌خورند ولی برای اینکه فهرستم به ده برسه نوشتم.
10 - هیچی دیگه، صرفا جهت رند شدن تعداد!





۹۱/۱۲/۰۹
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۲۸)

شماره 1-2-8و 9 رو تجربه کردم بخصوص چای و آبلیمو رو خیلی دوست دارم

پاسخ:
پس بقیه رو هم تست کنید.
۱۰ اسفند ۹۱ ، ۰۰:۳۳ علی معصومی
بیشترش رو من هم درست مینم پس همکاریم

پاسخ:
زرشک میخواستم ثبتشون کنم حق کپی رایت بگیرم!!!
۱۰ اسفند ۹۱ ، ۰۹:۱۶ مهدی حاجی زکی
چای و آبلیمو باعث ایجاد یه واکنش شیمیایی هستند که ترکیبات سرطانی به همراه داره نخور قربونت برم نخور ...
به جاش یه بار عدس پلو با مربای هویج بخور جواب می ده
آبغوره و قره قوروت و نمک رو هم امتحان کن بد نیست
ما تو محل به اینایی که قاتی پاتی چیز میخورن می گیم "لِشــــــمه خور"
مادربزرگ خدابیامرزم وقتی منو می دید که مه چیزو قاتی می کنم می گفت: "کم شیر هندو کر!!"

فکر کنم بشه حق اختراع شیر و چای و ماست و ماهی و فلفل سیاه و بهت بدن

فقط خواهشا اسمی از خوسار موقع ثبت اختراعت نبر ، و خیل هم دم پر اطبا نگرد یه چند وقت!





دوتا پیشنهاد :
1-دم کرده آویشن با عسل
2-ترکیب سویا با ماست وکشمش (پولدار بودی یکمم کنجد یا گردو)

خواب ادی وسو وشم گنا


آهان ویسه!
اندان زنجفیل جی بیخوس مین چاییت بین چیشید گنو

این یاقا بموند






ماست و مربا را هم امتحان کنید

شماره 5 را نشنیده بودم

فکرنکن فقط خودت لشمه خوری(به قول م ح ز). ترکیب ماست و نوشابه هم خوشمزه است.تفتاله با گرتکون،گرتکون با کشمش، گوشت کوفته با البالی ترش دوباره حصه گوشت با سیرترش، کلم با ماست، گولماس جی خبو.سرکه شیدر، وح....وح هوسم کرت.دوتاتر بموند:هلکشته جی مین او خیس کر بعد دو رو ،بخور.ابی.....هان...اینن: کدی با هویج و چندرجی خوشمزو....تفتال خیسنه جی خا بلده...
اوفی....از خم یازه تا گنا....

۱۰ اسفند ۹۱ ، ۱۳:۱۹ مهدی حاجی زکی
گمونم طبع حضرت عالی خیلی گرم می زنه
حموم زیاد می ری؟


پاسخ:
بینان تو کاری تر نداره هر وقت من یا دران تو جی بیدره؟
۱۰ اسفند ۹۱ ، ۱۳:۲۵ مهدی حاجی زکی
سعادتیه قربونت برم
مگه بده؟
به جون خودت منم وقتی میام تو هستی وگرنه بی کار نیستم صبح تا شب بشینم پای نت

پاسخ:
جدی؟ پس ما با هم تله پاتی داریم! اصلا من و تو دو روحیم در یک جسم! تو همزاد منی و اینا
عسل و خیار

پاسخ:
اوه خوب شد گفتی بنکل یادم رفته بود. عسل و خیار. عسل و نیمرو حتی...
خوشم باشه ....

خیال می کردم فقط خودم اهل شکم هستم و دنبال خوردن و آشامیدن ...

خیال می کردم فقط خودم دوست دارم که تمام مزه های دنیا رو بچشم

و هر چی میبینم بخورم و طعمش رو تجربه کنم

نگو که نه بابا همه این کارند ...

حالا چند تا از تجربه های من :

پفک با نون تازه (بد جور عاشقشم ...)

چیپس پیاز جعفری با ماست موسیر

شربت آبغوره

هندونه با نمک

عدس پلو با شکر

خورشت سبزی با پیاز

ماست با فلفل سیاه

سیب زمینی کلوخ پز با ترشی

آب دوخ خیار توی مرداد ماه آتیش بارون اینجا که به جا آب یه قالب یخ میندازی توش !

لازم به توضیحه که بیشتره وقتها هم مخلوط دوست ندارم وفقط دوست دارم یک چیز بخورم وفقط مزه ی اون چیز رو به تنهای حس کنم مثلا اگه سبزی پلو با ماهی باشه اول ماهیش رو میخورم بعد برنجش رو سوا کار میل میکنم
البته که جایی خوردم که سعی کنید خیلی غذاهای جورواجور با هم نخورید که به معده فشار میاد و قاطی میکنه ...

پاسخ:
من که هنگ کردم:)))
سلام

مورد2و3و8و9رو بارها تجربه کردم اما بقیه رو نه اما الان مورد4 رو هم با ابلیمو امتحان کردم جالب نبود زیادیک طعم ..........داشت

پاسخ:
شرمنده! اگه میشه با سرکه هم امتحان کنید شاید روسفید بشم:)
ای بابا گناه ما که خوانساری بلد نیستیم چیه که کامنتهارو نمیتونم بفهمم وبخونمشون

یا خوانساری یادم بدید لطفا یا فارسی بنویسید دوستان عزیززززززززززززززززززز

پاسخ:
شرمنده. این زبون قسمتی از وجود ماست چشم من سعی میکنم فارسی بنویسم.
۱۱ اسفند ۹۱ ، ۰۰:۰۲ تا بیکران ...
و چه واژه ای زیباتر از ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام

وشکو جان خیلی از این چیزایی که شما مخلوط میکنی، تنهاییش هم ضرر داره و اطبا به خصوص اطبای سنتی با اون مخالفند؛ چه برسه به در هم و برهمش. به قول خودمون وردل میاره.

پفک با نون!
چیپس!
سیب زمینی با ترشی!

همشون سردی اند.

اما یه نکته خوبی که جناب کمش رعایت کرده، خیلی از اونایی که مخلوط میکنه با هم جور در میاند و به عبارتی نظر اطبا رو مد نظر خودش قرار داده.


خدمت جناب حاج زکی هم عرض کنم:
اگه آّبلیمو طبیعی باشه، اتفاقا مصلح چای سیاهه؛ یعنی بهتره که چای سیاه رو یا با لیمو عمانی یا با آبلیموی طبیعی نوش جان کنید. این نظر اطبای سنتیه. ظاهرا شمال کشور هم همیشه چای رو با لیمو یا آبلیمو میل میکنند.


در کل منم بسیاری از تجربه ها رو داشتم :
ماست و سالاد شیرازی

کاهو (به خصوص برگای سبزش نه مغزش) با سرکه خونگی : منو به یاد شبدر سرکه میندازه به همین خاطر خیلی دوستش دارم
پاسخ:
کاهو رو با سکنجبین خونگی دوست دارم. و شبدر رو با سرکه.
۱۱ اسفند ۹۱ ، ۰۱:۴۱ مردمان رباط
تا حالا سیب وخیار را با هم میل نموده اید .
ایا تا به اکنون سیب را با کمی نمک صرف کردید .
من اب نارنج رو با کمی شربت سکنجمین امتحن کردم فوق اعلی ملس میشه .
خوب برنامه ای داشتید همگی از تجربیات شکم پرستانه همدیگر آگاه شدیم .
پیشنهادهای وشکو بنظرم جالب باشه اگر یارانه رو بگیرم امتحان خواهم کرد لاکن وجوهات برق اب و.... چه میشود .یک شکم از عذاب در بیاوریم خدا بزرگه .موید باشید سر آل کمش.

پاسخ:
سیب رو تو سالاد دوست دارم.
مهناز درست میگه ماست با مربا خیلی خوشمزست بخصوص اگه با مربای به باشه.
اون لیمو ها که گفتین عمانی بود یا ترش؟ اگه عمانی بود من بجز تو خورش سبزی و قیمه طعمشو جای دیگه خوشم نمیاد.
اون ماست و ترشی رو هم اطبای ما (مامانم) همیشه می گفتن نخورید از نظر علمی هم فکر کنم درست باشه چون خیلی محیط معده رو اسیدی می کنه.
کته ماست و موسیر و دوغ هم عالیه. پیشنهاد هیچکس در زنجبیل و چایی رو هم دوست دارم.
دانم او بی کفت!

پاسخ:
ممنون از حضور مجدد و انرژیکتون.
ولی زونه چی ادیسو
پره ی اودو خیاری

چای با قلیون!!

پاسخ:
پسر تو هنوز ترک نکردی؟ برو کلاسای ان ای شرکت کن...
۱۱ اسفند ۹۱ ، ۱۵:۴۰ حمید امینی
خیلی دوست دارم این بخیالی تو, واقعا زندگیتو خلاصه کردی تواین مطلبهاو اینترنت ....خوشا به حالت که بی خیال بیرون هستی! خیلی خوبه شما هم مثل اقای دهاقین هستید. هرچه می خواد بشه بشه.
خوش باشی دوست عزیز

پاسخ:
این همه پستای مثبت اندیشی و درس زندگی و کار و کسب میذاشتی خودت نمیخوندی؟
این مطلبت دهن همه رو آب اینداخت و یاد خوراکی های غلط انداز
منم پیشنهاد میدم بجای کره پنیر و با حلوا ارده بخور
یه پیشنهاد دیگه : کامنتی در مورد خوراکیهای عید در خوانسار و سنتهای قدیم بذارید

حالتون که خوبه انشاا...؟!

راستی یادم رفت بگم.
یه دوستی داشتم که می گفت ما روی عدس پلو دوغ میریزیم و می خوریم! به خدا راست می گم!
در ضمن مخلوط ماست و ماهی فوق العاده ضرر داره. یه چیزی تو مایه های خربزه و عسله.

۱۲ اسفند ۹۱ ، ۱۰:۳۸ تا بیکران ...
و چه واژه ای زیباتر از ســـــــــــــــلام

این پست شما منو به فکر انداخت تا یه پست رو به این مطلب اختصاص بدم که چی رو با چی بخوریم و چی رو با چی نخوریم. البته چکیده ای از مطالبی است که در طب سنتی مطرح میشه. هنوز تکمیل نشده، به محض این که تکمیل شد، آپ میشم.

البته هر چی باشه حق ایده متعلق به شماست و باید از شما اجازه گرفت. اجازه میفرمایید؟

پاسخ:
اختیار دارید بنده چه کاره‌م؟ اتفاقا خیلی هم کار خوبیه
ماست و شیزه یاددون وانشو

چونو اندی اولیمو و ترشیجات تجویز کردین بعضی وختا مخربوااااااااااااااااا .


راستی یکی از دوستام سرطان خینژ بگفتی یعنی داژه بواژان خدا رحمتژ کرو



البت ببخشدین اشتباه تایپی به

""" ماست و شیره """




سلام
" تنوع " چیزیه که ما لازم داریم بعنوان تفریح و سرگرمی برای خودمون و خانواده.
اما....
زیاده روی و چیرهایی که میدونیم مضرن ، ممکنه جبران نشه.
دوستان
من از عادت شدن این رفتار بین مردم نگران هستم
با آرزوی سلامتی

از اینکه دوستان نگران بنده شدند بسیار ممنون و بسی شرمنده گشتم ...

لازم به ذکر است که با این گرانی ،پفک که سهل است نان خالی هم به سختی گیرمان می آید و این موادی را که اشاره نمودم مربوط به دوران ارزانی بود
و در زمان وفور نعمت نیز نه اینکه خوراک همیشگی ام این ها باشد نه ، فقط برای تغییر ذایقه آن هم ماهی یک بار...

بد نیست اشاره کنم با توجه به وضعیت متاثر کننده وضغیت سموم کشاورزی و همچنین عدم رعایت بهداشت در مواد غذایی و نیز دگرگونی تغذیه در زمانه کنونی به نظرم پفک بهترین است...

سیرابی رو با کشک و نعنا تا حالا خوردید ؟

پاسخ:
سیرابی رو نه اما کشک و نعنا و مغز گرو چرا. همون کشک مغز معروف.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی