ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

بهترین هدیه به زن

۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
تو فرهنگ ما وجود مادر ناملموسه. می‌شه گفت ناملموس‌ترین عضو خانواده. ناملموس‌ترین عضوی که اتفاقا پرزحمت‌ترین هم هست. یه چیزی شبیه آب تنگ ماهی. ماهی‌ها وقتی تو آبند وجودش رو حس نمی‌کنند اما به محض نبودنش می‌فهمند وجودش چه قدر حیاتی بوده.
به نظرم این فقط و فقط ناشی از ایثار مادره. در واقع مادر خودش رو فدا می‌کنه تا جریان زندگی ادامه داشته باشه و متاسفانه تو فرهنگ ما این موضوع به قدری عادیه که وظیفه تلقی شده. حتی خود مادرها هم پذیرفتند که مادر باید این‌طور باشه. و اگر هم نپذیرند فرهنگ اون‌ها رو مجبور به پذیرش این نقش می‌کنه.
عباراتی مثل "زن خوب"،"زن بساز"،"زن کد بانو"،"از هر انگشت یک هنر ریختن"... و در مقابلش "زن نانجیب"،"زن شتاح"،"زن بی‌خیال"،"زن دنبال قر و فر"... چنان ملاک‌های محکمی برای قضاوت زن‌ها به دست می‌دند که یک زن مجبور می‌شه برای "نرمال بودن" و "مورد پذیرش واقع شدن"  اون ایثار رو بپذیره.
به نظر من وقتی این ایثار از روی انتخاب شخصی و اختیاری نباشه دیگه اسمش ایثار نیست. این اجباره و اجبار انسان رو مستهلک و فرسوده می‌کنه. درست برعکس ایثار که به آدم اعتلا می‌ده و روح آدم رو بزرگ می‌کنه...
امروز زن‌ها کم کم دارند از زیر بار ایثار اجباری بیرون می‌رند. بعضی از اون‌ها ایثار اختیاری رو می‌پذیرند و بعضی هم نه. به نظر من این انتخاب حق زن‌هاست. اینکه این موضوع چه تاثیری بر وظایف سایر اعضای خانواده و یا چه تبعات اجتماعی و فرهنگی داره به من این اجازه رو نمی‌ده که به زن‌ها حق ندم. من به زن‌ها حق می‌دم ایثار نکنند و در خانواده برابر سایر اعضا وظیفه به عهده بگیرند.
به نظرم این حق بهترین هدیه به مناسبت و یا بی‌مناسبت به زنه. امیدوارم روزی برسه که بزرگداشت روز زن نه به نیت دادن شکلاتی به تلافی ایثار اون، که به نیت نگاهی تازه به جایگاه و مقام انسانی زن باشه.
و امید دورترم اینکه روزی برسه که نیازی به بزرگداشت روز زن نباشه. اون روز یقینا زن در جایگاه واقعی خودش قرار گرفته و نیازی به شکلات نداره.



۹۲/۰۲/۱۱
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۳۱)

۱۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۳:۵۱ شازده کوچولو
دیدگاه جالبیه.
موافقم:)

پاسخ:
ممنون:)
تازه‌گیها همه نوشته هات با آرزو ختم می‌شه، جریان چیه؟
بعدش هم کلاً بزرگداشت چیز خوبیه، چه برای زن و چه برای مرد.

پاسخ:
:))
احساس جوونی دارم و آرزو هم بر جوانان عیب نیست. شایدم میخوام یادم بره دیگه فرصتی برای آرزو کردن برام نمونده...


یه روز از روزای سال رو به احترام مقام و احترام به مادر ،به نام مادر جشن میگیریم ولی یادمون نره که مادر همیشه ی روزهای سال یک مادره
همین تعریفها شامل زن نیز می شود...

پاسخ:
دقیقا.

همشو تو گفتی!
من چی بگم؟

الهی که الهیت آمین بشه...

پاسخ:
جدی؟ خوشحالم که همه چیز گفته شده.
یا نکنه حال نداشتی حرفتو بزنی یه چیزی گفتی که دهن ما بسته شه؟:))
واقعا مردی با این تفکر تو خونسار زندگی میکنه
من که باور نمیکنم.
خب تا حالا کو سیله بینکفته ی رید. پره یا خوسارووووووووووووو. مون باید بدوینان یگ مذاکره باهم بکرمین...

پاسخ:
بابا جدی نگیر من این حرفا رو بلدم اما بحث زندگی سواست. من آخرش یه مرد واقعی ایرانی خونساری هستم:))
مرد بیرون دنبال نون
زن توی خونه خفخون:)))))
۱۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۳۷ مهدی حاجی زکی
پیرو فرمایشات حضرت عالی
و به دلیل جَو دادن به داستان
بنده هم عرض کنم که:
حدیث داریم زن حتی می تونه پول شیری رو هم که به بچه جنابعالی داده بگیره
قیمت گرفتیم گفتند لیتری 3800 تومن!!
فقط یه مشکلی این وسط هست مقدار تولید و مصرف رو هیچکس نداره


پاسخ: راست میگیا به این دقت نکرده بودم. کاش یه شیرپاک خورده ای یه گروه از مادران شیرده رو زیر نظر بگیره و یه متوسطی از وزن شیر به دست بیاره پولش رو پرداخت کنیم مدیون زنگه نباشیم. برا بچه بعدی هم حساب دستمون باشه:)))

۱۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۳۷ مهدی حاجی زکی
پیرو فرمایشات حضرت عالی
و به دلیل جَو دادن به داستان
بنده هم عرض کنم که:
حدیث داریم زن حتی می تونه پول شیری رو هم که به بچه جنابعالی داده بگیره
قیمت گرفتیم گفتند لیتری 3800 تومن!!
فقط یه مشکلی این وسط هست مقدار تولید و مصرف رو هیچکس نداره


پاسخ:
یه حرفو چند بار میگی!!!؟
دست اون مادرایی رو میبوسم که تو این روزهای سخت مثل مــــــــرد ، هم مادرند هم پدر

دیدگاهتون خیلی عالیه اما این روزا بنظرم جایگاهشون نزولی شده فقطم به این دلیل که بعضی از خانمها شان بقیه رو زیر سوال بردند کار به جایی رسیده که تو صفحات اجتماعی مثل کلوب و فیس بوک زن رو به مسخره میگیرند انگار نمیدونند چی شد به اینجا رسیدند مادر چی کشید تا تو این شدی
درسته تر و خشک با هم میسوزند اما مادر انصافا جایگاهش تو این ضرب المثل نیست

پاسخ:
خب من واقعا نمیفهمم منظورتون از این بعضی که شان مادری رو زیر سوال بردند چه کسانیه؟ اما به مادرانی که حاضر نیستند ایثار کنند و وظایف بار شده از جامعه رو بپذیرند حق میدم. این وظایف نه شرعی هستند و نه قانونی.
گل گفتید

پاسخ:
گل شنفتید
تکبیر
اما در جواب جناب حاجی زکی جالبه هر وقت از حقوق زن میگی فوری پول شیرو پیش میکشند. پول شیر دربرابر حقوقی که با همون احادیث از زن سلب شده چه ارزشی داره. بعد کدوم زنی میاد بابت شیری که به پاره تنش میده پول بگیره. درواقع اینکه مادری به فرزندش شیر میده مسئله فطریه وظیفه ای نیست که به او محول شده باشه و بخواد بابتش مزد بگیره. احتمالا اون کسی که این حدیث رو جعل کرده خیلی نگران افتادگی سینه خانوما بوده.

پاسخ: الله اکبر:)
موافقم که موضوع شیر یکی از موضوعاته و در مقابل اونها چیز زیادی نیست. زحمت مادر بسیار فراتر از اینهاست...
اما این موضوع تو احادیث هست و دلیلی هم نمیبینم که جعلی باشه. هم معقوله و هم متین. حق شیر جزو اجرت المثل زناشوییه و اتفاقا تو قانون ما و قوانین بسیاری از کشورهای پیشرفته وجود داره. و خیلی هم کارایی عملی داره مثلا:
http://www.women.gov.ir/pages/content.php?id=868



دل افگار عزیز ضمن ارادتی که به شما و آثارتون دارم تقاضا می کنم شئون صحبت کردن رو رعایت کنید درسته که هم دیگه رو نمی بینیم اما شخصیتامون با همین اسامی مجازی برای هم معلومه .نظر دادن و خندوندن خوبه اما نه به قیمت از بین رفتن حرمت ها و به کار بردن الفاظ رکیک ...

پاسخ:
رونوشت به دل افگار
ایثار اجباری مال اونیه که بویی از خدا نبرده اما اونی که ایثار میکنه آیت وجود خداست مثل مادر

پاسخ:
جسارتا به نظرم این موضوع ربطی به خدا نداره بلکه کاملا اجتماعی و انسانیه. خدا از زن نخواسته ایثار کنه و اگر کرد براش پاداش بزرگی قرار داده ولی اون رو مجبور به پذیرش این ایثار نکرده.
حرف این پست اینه که نباید این ایثار رو وظیفه زن بدونیم.
وقتی این نگاه اصلاح شد اون وقت قدرشناسی بیشتری از زنانی که این ایثار رو انجام میدند خواهد شد. و البته زنانی که حاضر به پذیرش این ایثار اجباری نباشند هم تحقیر نخواهند شد.
۱۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۲:۳۹ مردمان رباط 1
بنام مهربانی که مادر را آفرید
عرض سلام و احترام خدمت کمش گرامی
ببخشید بی مقدمه و جسورانه شروع میکنم؛ البته بدون هیچ گونه جبهه گیری و پیش داوری، لطفا تا انتهای عرض بنده رو مطالعه بفرمایید:
1- اگه تو فرهنگ ما وجود مادر نا ملموسه (که البته تا حدودی هست)، میشه بفرمایید تو کدوم فرهنگ وجود مادر ملموسه؟ تو فرهنگ غربی که بچه رو از نوزادی می برند مهد کودک و مهد نوزاد و ... تا مادر برسه بره سر کار تو کارخونه و شرکت و منشی گری و مسائلی دیگه ای که نمیشه گفت؟ اصلا ملموس بودن به چه معناست؟
2- نقش مادر یا به طور کلی زن در خانواده، درست مثل عوامل پشت صحنه یه فیلمه که شاید بیشترین زحمت رو می کشند ولی کمترین شهرت رو دارند، همیشه پشت دوربین اند و کسی او نا رو نمی بینه . اما در عوض بازیگران جلوی دوربین بیشترین شهرت رو به دست میارند و اکثر مردم فقط اونا رو در نظر میگیرند. شاید ملموس نبودن مادر به این معنا مد نظر شماست که البته سخن درستیه.
3- اما آیا برای این که مادران نیز ملموس بشند، باید بیاند جلوی دوربین؟! منظورم این که آیا میشه همه عوامل پشت صحنه بیاند بازی کنند تا مشهور بشند؟ پس کارای مربوط به پشت صحنه رو کی انجام میده؟ درسته، این ایثار زنه که از شهرت و ملموس بودن دوری میکنه تا اون کارا رو زمین نمونه.
4- برخلاف تصور شما که جبر محیط رو مهمترین عامل پشت صحنه رفتن میدونید، من همین ایثار و عاطفه زنان رو عامل این کار میدونم. مادر ارزش کار خودش رو خوب میدونه، حتی اگه مردم نخواند اونو درک کنند و ارزش کارش رو ببینند. درست مانند عوامل پشت صحنه فیلم؛ آیا مجبور شدند برند پشت صحنه؟ مسلما نه، چون خودشون ارزش کارشون رو میدونند.
5- مادران میدونند که مزد اصلی زحمتاشون رو قرار نیست مردم و جامعه بدند؛ اونا میدونند که مزد اصلی رو خدا میده و خود خدا وعده داده که میده و زنان ما هم اینو خوب میدونند.
۱۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۲:۴۲ مردمان رباط 2
6- یه مغالطه ای به کار بردید و از شکلات به عنوان هدیه روز زن و به منظور بزرگداشت زن استفاده کردید که مخاطب رو فریب میده و این باور رو القا میکنه که نگاه ما به زن درست مانند نگاه به یک کودک چند ساله است. چه کسی به عنوان روز زن به همسر یا مادرش شکلات هدیه میده؟؟؟؟!؟؟!؟!؟؟ بله شاید شیرینی میدند، اما نه به منظور بزرگداشت، بلکه به منظور شیرین کامی و شادی.
7- اصل القای این تفکر که مادران مجبور شدند برند پشت صحنه، بیشترین استهلاک و فرسودگی رو برای مادرا پیش میاره.
8- یه جمله¬ای خیلی باعث تعجب من شد!! خدا با اون عظمت و جلال رو باید تکبیر و تحمید و تسبیح کنیم، اما زن رو نباید تکریم کرد؟! اگه روزی برسه که نیازی به بزرگداشت روز زن نباشه اون روز یقینا زن در جایگاه واقعی خودش قرار گرفته؟؟!!!؟؟؟!!؟!؟!؟!؟
و اما راه حل چیست؟/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا راه حل درست اینه که مادرا هم بشند مثل پدرا؟! زنها مثل مردها بشند؟ مسلما این طور نیست. این وظیفه اخلاقی بازیگران یک فیلمه که اگه تو یه برنامه ای دعوتش کردند، از عوامل پشت صحنه اون فیلم هم تشکر کنه و یادآوری کنه که این شهرتش رو مدیون زحمات اونا هم هست. مرد نیز همیشه باید اینو مد نظر داشته باشه که موفقیت هاشو مدیون زحمت مادرش و همسرشه. وظیفه اخلاقی مرد اینه که بدونه اگه به معراج هم رفته، از دامن زن بوده.
بزرگداشت زن یعنی این که مرد به همسر یا مادرش ابراز کنه که حواسم هست که از دامن تو به معراج رفتم. البته مادرا اونقدر مهربون و بزگوارند که شاید توقع این رو هم ندارند. پای مادر رو باید بوسید. الکی نیست که بهشت زیر پای اوناست.
پس راه درست اینه که اولا خانما رو به نقش اساسی اونا تو خانواده آگاه کنیم، نقش غیر مستقیم اونا تو جامعه رو در نظر بگیریم. و در مرحله دوم اینه که از زحمتاشون تشکر و قدردانی کنیم و بهشون یاد آوری کنیم که ما زحمتای شما رو میبینیم.
زنان نیمی از جامعه و تربیت کننده نیم دیگری جامعه اند.



جسارت بنده رو عفو بفرمایید...

پاسخ:
خواهش میکنم. پاسخ همین پایین.
۱۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۶:۲۹ مهدی حاجی زکی
دل افگار؛ یه نفر تو عالم پیدا شد به فکر افتادگی باشه نمیذارین کارشو بکنه ها
بعد می گین حق و حقوق زنا پایمال می شه
به نظر من اگه برای بازگرداندن حقوق جامعه نسوان حدیث هم جعل بشه اشکالی که نداره هیچی احتیاط واجب هم هست که جعل بشه :))
کمش: اولین باره هواتو دارم به کامنت من رسیدی جلدی جواب دادی
واسه همن دو بار یه حرفو زدم که تو گوشت بره

پاسخ:

خوب برنامه منو بلدیا شیطون!
پاسخ به مردمان رباط 2 عزیز:

1 - از فحوای کلامم پیداست که این رو عیب نمیدونم بلکه یه پدیده میدونم. و نمیدونم تو جوامع دیگه این پدیده چه شکلیه.
2 - دقیقا همینطوره که گفتید.
3 - بحث جلو و پشت صحنه مطرح نیست. بحث اینه که آیا این ایثار(چه جلوی صحنه و چه پشت اون) وظیفه مادره؟ من عرض میکنم نه نیست و این موضوع صراحتا تو شرع و قوانین ما هم هست(مبحث اجرت‌المثل زناشویی رو مطالعه بفرمایید)
4 - منم موافقم که اونها ایثار میکنند اما سوال اینه که این ایثار اختیاریه یا اجباری همین.
5 - اما شرع و قانون به اونها حق داده چنین ایثاری نکنند و اگر کردند در همین دنیا اجرش رو بگیرند.
6 - من نگفتم کسی شکلات میده گفتم اون گردنبند طلا مثل شکلاتیه که به بچه بدی چرا که در مقابل ایثار مادر ناچیزه.
7 - کاملا درسته.
8 - من گفتم زن رو تکریم نکنیم!!؟ من گفتم برای تکریم نیازی به مناسبت نیست. و راه حل اینه که این تکریم باید همیشگی باشه تا نیازی به بهانه برای تکریم نباشه. و دقیقا همین که گفتید مرد قدرشناس همیشگی زن باشه.
با پاراگراف آخرتون کاملا موافقم.
ممنون از نظرتون
ی بار نوشتم اینترنت دی سی شد پاک شد. باید بگم متاسفانه مردان جامعه ما از اول یاد نگرفتند، و از وقتی که بچه هستند این دیدگاه مردسالاری ناخودآگاه در وجودشون رخنه پیدا می کنه به نظر من این وظیفه ماست که دیدگاه بچه هامون رو از ابتدا نسبت به زن عوض کنیم با آموزش های درست بدون دلسوزی های الکی و باید به همسرمون گوشزد کنیم که همیشه و در همه حال به ما احترام بگذارند تا بچه ها یاد بگیرند، با شعار و چند تا برنامه نمیشه

پاسخ: دقیقا دقیقا
وقتی میگیم موضوعی اجتماعیه دقیقا به همین معنیه که شما گفتید. هر جامعه ای فرزندان خودش رو طوری تربیت میکنه که سنتها و هنجارهاش(که میتونند غلط هم باشند) حفظ بشه.
مقام و ارزش و جایگاه والای مادر و زن بر کسی پوشیده نیست.
ولی :
ببخشید پس تکلیف ایثار مرد چی میشه؟
نکنه وظیفه مسلمه؟
پس این شریک زندگی نقشش در این شراکت چیه؟
بخوره و بخوابه و پاداش هم بگیره؟

پاسخ:
میشه بفرمایی ایثار مرد دقیقا چیه؟ اینکه کار میکنه تا تعهدات قانونی خودش درقبال خانواده رو انجام بده ایثاره؟
وقتی میگم ایثار زن وظیفه‌ای در قبال وظایف مرد دیده میشه منظورم همین نگاهه. عزیزم این نه قانونیه نه شرعی اما اگه شما مال این مملکت نیستی بحثش سواست.
دقیقا نمیدونم چه کلمه رکیکی بکار بردم جناب کمش حق دارید اگر من به کسی بی ادبی کردم کامنتم را حذف کنید

پاسخ:
منتظر بودم اطلس خودش یحث رو ادامه بده اما حالا که نیستش نظر خودم رو عرض میکنم:
1 - چنین الفاظی و حتی بسیار بدتر از اون تو فضای مجازی ایران بسیار زیاده.
2 - چنین الفاظی توی خونه‌ها و جلوی بچه‌های زیر 12 سال به راحتی مطرح و درباره جزییاتش گفتگو میشه.
3 - وبلاگ امکانیه که به دلیل مجازی بودن رابطه، زمینه زیادی برای کم کردن نگاه جنسیتی داره و تابوی جنسیت که متاسفانه بسیاری از مشکلات جامعه ما ناشی از اونه اینجا میتونه کمرنگ بشه.

با توجه به بندهای بالا من شخصا مشکلی با طرح چنین بحثهایی ندارم. خصوصا اینکه دل افگار این رو به عنوان طنز بیان کرد.
اما این رو هم قبول دارم که به دلایلی وبلاگستان خونسار محجوب‌تر از نرم فضای مجازیه و این برای شخص من قابل احترامه و معمولا تو نوشته‌های خودم چنین مسایلی رو رعایت میکنم.

دل افگار خواسته کامنتش رو حذف کنم اما حالا که خودش موضوعی برای گفتگو شد به نظرم باشه بهتره.
دل افگار: خواهرم نیازی نیست به کسی بی احترامی بشه مگه بی احترامی فقط فحش دادنه؟ با این طرز حرف زدن حد و حدودها از بین میره و خودتون اذیت میشید
مادر همیشه مادره. نمی تونم تصور کنم که مادر اجباراً تن به ایثار می ده و کاری رو از روی اجبار انجام بده. بسیاری از کارهای مادرانه در ذات و جوهره وجودی زن وجود داره و هیچ وقت قابل تغییر نیست وگنه هیچ فرقی بین زن و مرد نبود.
اما اون بخش دوم در مورد جبرهای اجتماعی قطعاً ایثار محسوب نمیشه و به نظرم ارتباطی به مرد یا زن بودن نداره. واسه مرد هم موارد مشابهی وجود داره.
مهمترین چیزی که به نظر من باید توجه کرد اینه که به زن و مرد باید درست به عنوان"زن" و "مرد" باید نگاه کرد اما این نگاه نگاه تبعیض آمیز نباید باشه. نباید به عنوان یک جنس برتر یا پست تر یا یک موجود کامل تر یا ناقص تر به اون دو نگاه کرد. باید تصور کرد که اگر وجود مکمل این دو نبود، واژه هایی به نام ایثار، محبت، عشق و ... هرگز وجود نداشت.

پاسخ:
خواهش میکنم تصور کن:)))
متاسفانه این اجبار وجود داره. اگر بشینی با چندتا زن در این باره صحبت کنی و البته بتونی به لایه های درونی ذهنشون نفوذ کنی میتونی این موضوع رو ببینی.

من قبول ندارم مرد ایثار میکنه. اگه موردی سراغ داری بگو. طبق شرع و قانون تامین معاش خونه به عهده مرده و این وظیفه هست نه ایثار اما انجام کار خونه و تربیت بچه و... وظیفه زن نیست بلکه ایثاره. آیا معقوله که در ازای وظیفه طلب ایثار کنیم؟

نمیخوام به بند اول نظرت بپردازم والا در مورد ذاتی و یا اکتسابی بودن خصوصیات مادرانه و تفاوتهای مرد و زن بحثهای علمی زیادی مطرحه که ازش میگذرم.
کی گفته من نیستم ؟
این بی پرده حرف زدن اصلن جالب نیست. این که این الفاظ در فضای مجازی هست یا نیست دلیل بر این نمیشه که هر چی خواستیم بگیم .در ادب فارسی هم آمده که البته جسارت نمی کنم :ای بی.. شوخی تورا آبرو برد . من نمیگم شوخی نباشه . اما درست نیست انقدر راحت صحبت کنیم مشکلات جامعه رو می شه درین مکان حل کرد ولی نیازی به این طرز صحبت نیست .به نظرم بهتره یاد بگیریم تا عادتمون نشه و جلو بچه های 12 ساله هم اینطور صحبت نکنیم .کامنت رو هم حذف نکنید . من به این خانم ارادت ویژه دارم ضمن اینکه با آثارشون ارتباط برقرار کردم .

پاسخ:
اطلس عزیز یه جوری درباره این موضوع حرف میزنید که انگار صحبت رکیکی انجام شده!! ضمن احترام به خط کشیهای اخلاقی شما، برای شخص من این لفظ رکیک محسوب نمیشه.
دوست عزیز من دغدغه شما رو درک میکنم. اما با پنهان کردن واقعیات جامعه موافق نیستم. به نظرم با پنهان کردن این مسایل اخلاق حاکم نمیشه(اگر اینها رو ضد اخلاق بدونیم البته).
من وقتی میبینم زنان اطرافم تو صحبتهاشون درباره افتادگی شکم و... به خاطر بارداری، افتادگی سینه به خاطر شیردهی و اصلاح اینها با لیپوساکشن و پروتز و همینطور پروتز لب و گونه و لنز رنگی و .... صحبت می‌کنند نمیتونم بیام اینجا و از یه دنیای دیگه حرف بزنم.
واقعا چند درصد زنان جامعه ما به این مسایل فکر نمی‌کنند و رهرو اسفار اربعه هستند؟ واقعیات جامعه ما چه مسایلیه؟
من اینجا درباره تمام مسایل جاری در زندگی حرف میزنم و حرف میشنوم و این رو هم غیر اخلاقی نمیدونم. هر چند ممکنه خودم حد و حدودی برای حرفهام قایل باشم که با حد و حدود شما یا دل افگار متفاوت باشه. اینجا یه آزادی نسبی حاکمه و تو این سه سال هم ندیدم موضوع نامربوطی مطرح بشه که من مجبور به حذفش بشم.
کمش عزیز چرا سعی دارید همه چیز رو جوری توصیف کنید که انگار سر جای خودش نیست ..مادری که فکر میکنه ایثارش اجباریه ارزش هاش تغییر کرده و الا هیچ زن یا مادری از ایثار گریزیان نیست .وقتی در روایت آمده که مردی که در راه معاش خانواده جون خودشو از دست میده شهیده کمتر از ایثار رو برای مرد نشون نمیده .حق واقعی مادر این نیست و شما درست میگید مقام مادر در اینه که چشم داشتی به پاداش نداره به جای دامن زدن به حواشی بهتره جلوه بهتری از موضوعات نشون بدیم تا یاد آوری بشه که ارزش اون ها فراموش نشه .این کار شما مث آخوندیه که دایم در باره جهنم میگه و مردم رو از رحمت خداوند غافل میکنه.پیشا پیش پوزش

پاسخ:
خواهش میکنم ممنون از صراحتتون
جسارتا به نظرم این بحث هم دقیقا ادامه کامنت قبله. من نمیدونم زنانی که اطراف شما هستند چه نگاهی به دنیا دارند و نظرشون درباره ایثاری که میکنند چیه اما زنانی که من دیدم همینطورند که تصویر کردم.
من موافق نیستم که ظاهر جامعه رو بر خلاف واقعش نشون بدیم به خیال اینکه ارزشها گسترش پیدا میکنند. اتفاقا برعکس؛ این موضوع خودش نوعی دروغ و ضد ارزشه و تجربه هم نشون داده مردم دروغ رو پس میزنند. جامعه رو باید اونطور که هست ببینیم و نشون بدیم این تنها راه اصلاحه.
۱۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۲۵ مهدی حاجی زکی
کدوم الاغی به اسم شرع؛ قانونی به اسم قانون تامین معاش از خودش صادر کرده؟! هان؟
هی من نمی خوام چیزی بگم هی دهن منو باز میکنن
خدایا دهن منو ببند

پاسخ:
سرت به جایی نخورده داداش!!؟؟
اینقدر عصبانی نشو از دست میریا. حیفی به خدا...
تو قانون چیزی هست به نام "نفقه" برو سرچش کن و ببین کی و چرا چنین قانونی گذاشته.
خوب بحث خوبی مطرح شده و خوشحالم که دوستان نظرات خود را کاملا مودبانه بیان میکنند و فضا فضای خوبیه برای تجربه یک جامعه ی آرمانی و ما هم که استفاده میکنیم ...!


من عقیدم اینه که متاسفانه توی این زمونه بیشتر ارزشها عوض شدند و همه یه نوع ولع شدید برا رسیدن به تجملات داریم
یه جورایی از روح انسانی خود فاصله گرفتیم و فرصت ها رو برای تصاحب فرصتها از دست داریم میدیم ...

پاسخ:
کاملا موافقم. متاسفانه درست میگید. زمونه عوض شده و معتقدم باید این عوض شدن رو درست دید و درموردش صحبت کرد تا راه درستی پیدا کنیم.
بنده با نظر وشکو موافقم در سال های اول انقلاب و دفاع مقدس همدلی بسیار زیاد بود و تجمل گرایی به عنوان یک ضد ارزش مطرح بود ولی امروز افراد ساده زیست به عنوان عقب افتاده مطرح می شوند.

پاسخ: بنده هم کاملا با شما موافقم. متاسفانه کاریه که شده و قابل برگشت هم نیست. بهتره به فکر چاره باشیم و امروزمون رو بر اساس واقعیات امروز دنیا بسازیم تا بیست سال دیگه حسرت امروز رو نخوریم.
داژانا
از تو فقط کلیشه ای نبه
وقتی که در مطبخ، پای اجاق سوختمو و پختم ، تا تو غذای سالم خانگی داشته باشی، وتو آمدی و از بوی روغن لباسم گلایه کردی، به دل نگرفتم!
وقتی که برای بدنیا آوردن فرزند ، قید زیبایی ظاهرم را زدم، و تو هربار شکمم را به سخره گرفتی، و از هیکل فلان بازیگر تعریف کردی، به رویت نیاوردم!
وقتی که تمام شب را بر بالین نوزاد بیقرار تا صبح احیا گرفتم و آنروز برای بدرقه ات تا دم در خواب ماندم، و تو مرا بی عاطفه ، تنبل و خوابالو خطاب کردی، سکوت کردم!
تو کلاس زبان رفتی، من از بچه ها مراقبت کردم.
تو به استخر رفتی، من بچه ها را تنها نگذاشتم.
تمام این روزها ، تو بالا رفتی ، و من صعودت را با شوق به نظاره نشستم.
اما امروز ادبیات تو خیلی متحول شده است!
نگاهت از زاویه بالا دست به فرودست است!
سفر آنتالیا برای روحیه ات لازم است!
شأن محافلی که می روی با سطح من جور در نمی آید!
دلت دوست اجتماعی میخواهد، تا برایش بگویی که چقدر در این زندگی هدر رفتی؟؟؟
دیگر کافیست!
سن و سالم که از گوگوش بیشتر نیست!معجزه میکند جراحی پلاستیک!
رژیم دیگر منسوخ شده، این روزها ساکشن سریع جواب میدهد!
سر راهت آمدی پیتزا یادت نرود!
من شاغلم! چطور برایت بچه بیاورم؟
به مادرت زنگ بزن بگو فردا نیاید! من نمیتوانم بخاطر تو کلاسم را کنسل کنم...

پاسخ:
هلا ابی اندی چی پیاز داغژ زیاد نکر زینب ستم کش:)))))
...
متاسفانه واقعیات تلخی رو بیان کردی که کم و بیش وجود دارند...
بوره ادی!
همون درخفته؟ :ا

پاسخ:
پره چه خبرو!!!؟ اندان پکا داربه:))
من نگفتم دروغ بگیم .من میگم نیمه خالی لیوان رو رها کنید تا زمینه تقویت ارزش ها فراهم بشه .شما تو یه مطلبی در باره روز زن به تاریخ میلادی هم سعی داشتید بگید زنان تو جامعه خیلی بد بختند .باز اونو میشد تحمل کرد چون اون تاریخ میلادی اصلن مال اعتراض بود اونم تو جوامع آفرقایی هندی و غربی .این مطلب هم همون رو میگه در غالب تاریخ شمسی و قمری با این تفاوت اصلی که ما در زیر لوای خانم فاطمه زهرا این روز رو جشن میگیریم .به کدوم دامن بزنیم بهتره ؟ما جز کدوم دسته ایم؟شان ما کدومه ؟
ما خودمونیم که ارزش ها رو با بد بخت نشون دادن جنس زن داریم تغییر میدیم . باز هم پوزش فراوان

پاسخ: اختیار دارید پوزش برای چی!؟
متاسفانه اون مطلب هم درست دیده نشد و منظور من شهید شد. مهمترین قسمت اون مطلب پ.ن بود که لازم بود دوستان سرچ کنند و اون تحقیق رو ببینند تا منظورم رو متوجه بشند...

مجموعا موافقتون نیستم. برای حل مشکلات ابتدا باید دیدشون. اینجا وبلاگ تبلیغاتی نیست که مشکلات رو بپوشونه و یا توجیه کنه. قصد من همیشه اصلاحه و در اصلاح ابتدا باید درد رو دید. و درد دقیقا نیمه خالی لیوانه. رسانه های رسمی و اعوان و انصارشون به اندازه کافی نیمه پر رو تبلیغ میکنند. تبلیغاتی که معمولا اثر معکوس داره...
۲۳ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۳۵ حسین مزینانی
مطالب خوبی بود نظرت با لینک چطوره
منتظرم سر بزن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی