ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

از وقتی فهمیدم برای تولید هر کیلو هندونه 300 تا 500 لیتر آب مصرف می‌شه، دستم به خریدش نرفته. تصمیم دارم مصرف هندونه رو به حداقل ممکن برسونم.

۹۴/۰۵/۰۸
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۱۲)

طبق قانون بقای آب

مقدار آب در سطح زمین ثابت است و فقط با موادی مخلوط میشود یا تغییر حالت میدهد.
پاسخ:
نمیدونم این قانون وجود داره یا نه اما بر فرض صحت هم مشکل اینه که تو زیع آب تو سطح زمین عادلانه نیست.... تو رود آمازون آب اضافه هست و تو شهرهای کویری ما کمبود آب. پس باید مصارفمون رو کم کنیم....
و نکته تاسف برانگیز ماجرا اینجاست که هندوانه با آب نایاب ایران تولید میشه و بعد به کشورهای خارجی صادر میشه
پاسخ:
دقیقا.
تو یه خبر خوندم با صدور هندونه 7 برابر سد کرخه آب صادر می‌کنیم. خیلی اسفناکه....
 اونوخت همسایه بغلی ما هنوز دوساعت زیر دوش آواز میخونه !
پاسخ:
به نظر میاد مصرف هندونه بیش از دوش گرفتن طولانی آب هدر بده و بدیش اینه که معمولا کسی این موضوع رو نمیدونه و جزء صرفه‌جویی تو آب حساب نمی‌کنه.
۱۸ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۴۲ خوانسارنامه
حالا خوبه بعضی ها با آب هندونه دوش نمی گیرن
البته من هم دستم به خرید هندونه نمی ره البته نه بخاطر مساله آب...! بلکه بخاطر قیمت کیلو 1500 تومنش
حالا دو تا سئوال جدی:
1- آیا در خونسار هم هندونه کشت میشه؟
2- وضعیت منابع آب کشاورزی و شهری خونسار امسال چطور بود؟
من امسال هنوز نیامدم خونسار
پاسخ:
-اونطوری که آدم دیسمدیسی میشه
کیلو 1500 گرونه؟ چی میخری ارزونتر از هندونه؟
1 - کشت گسترده من ندیدم اما دیدم که تک و توک کاشتند.
2 - بعد از افتتاح سد خونسار مشکل آب نداشته.
اگر همه مثل شما بودند که مملکتمان نامش خندوانه بود اینک ...
خب خربزه رو برا همین می کارند دیگه
جدیدا زیادی وشکو رو ماچ می کنی چه خبره؟ 
پاسخ:
فکر کنم خربزه هم تفاوت زیادی با هندونه نداشته باشه...
آخه لپاش خیلی نرمه:))
مگه میشه آخه تو چله تابستون از هندونه گل قرمزی تگری گذشت؟
مگه میشه؟
مگه داریم؟
پاسخ:
:)))
اگر نشه تو تابستونای پیری آب خالی هم گیرت نمیاد
۱۸ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۴۴ خوانسارنامه
1500 واسه ماه رمضان بود و الان شده کیلوئی 600 تومن...البته وانتی های گذری
من هم طبقه دوم مجتمع مسکونی هستم . تا شال و کلاه کنم بیام پائین وانتی رفته 3 تا محله اونور تر
آنقدر گفتی هندونه هندونه هوس هندونه کردم
پاسخ:
ما رو باش خواستیم فرهنگ سازی کنیم برای مصرف کمتر، باعث مصرف بیشتر شدیم
برای کمش و درنگ نامه نوشت :

چقد شماها لوس و البته جسارتا کمی بی حیا تشریف دارید ...
پاسخ:
خجالت نمیکشی برای یه ماچ قهوه خونه رو به هم میریزی مرد حسابی؟
مگه لپ نرم قحطیه که اینقدر تاقچه بالا می‌ذاری؟
دیگه دوست ندارم
سقط من عینی
وح حبیبی ...جعلت فداک ...
پاسخ:
چاکر حبیبی
۱۸ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۴۵ خوانسارنامه
دیشب جای شما خالی سر کوچه ما وانتی هندونه آورده بود کیلو 200 تومن 10 کیلو 2000 تومن...گرفتم و عجب هندونه خوب و سرخ و شیرینی بود.
از دیشب همش تو این فکر هستم که چند لیتر آب برای این هندونه ها صرف شده و کشاورز این هندونه رو کیلو چند فرستاده میدان مرکزی میوه و تره بار تهران که به دست من مصرف کننده نهائی کیلوئی 200 تومن رسیده...؟
پاسخ:
برای این 10 کیلو 4000 لیتر آب مصرف شده یعنی به اندازه مصرف یک ماه یه خانواده کوچیک....
ببین چه آبی هدر دادی؟:(((
همش مربوط به سوء مدیریت هست
پاسخ:
بله، سوء مدیریت کشاورزی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی