ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

دیشب برنامه‌ی کوتاهی درباره‌ی مشکاتیان از تلوزیون پخش شد. در این برنامه، چند ثانیه‌ای او را در حال  نواختن سنتور دیدم. البته سنتور پیدا نبود و فقط مضراب‌ها بالا و پایین می‌رفتند؛ می‌دانید که در تلوزیون ساز را نشان نمی‌دهند و ظاهرا دلیل این موضوع حرمت شرعی است.
از خودم ‌پرسیدم وقتی دیدن ساز برای من ِ بیننده اشکال شرعی دارد، در دست گرفتن و نواختن آن برای نوازنده چه حکمی دارد؟ پرسیدم مگر دلیل ساختن برنامه‌ای برای بزرگداشت مشکاتیان و اساتید دیگر موسیقی، بزرگ دانستن آن‌ها نیست و مگر این بزرگی به خاطر انس آن‌ها با ساز نیست؟ مگر آن‌ها سازی را که دیدنش برای من اشکال دارد در دست نمی‌گیرند؟ مگر آن‌ها کل عمرشان را صرف یادگیری و آموزش موسیقی نکرده‌اند؟ مگر آن‌ها بر اساس قوانین همین کشور که اسلامی هم هستند کار نکرده‌اند؟ پس بالاخره تکلیف چیست؟ موسیقی حلال است یا حرام؟ خوب است یا بد؟ اگر بد است چرا امثال مشکاتیان را بزرگ می‌داریم و اگر خوب است چرا اجازه نداریم هنرنمایی آن‌ها را ببینیم؟

۸۸/۰۷/۰۸
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۴)

شما به یک موضوع توجه نکردید: زاویه ای که دوربین صدا و سیما می گیرد به نحوی است که مهیج و تحریک کننده بیننده نیست و البته چون ایشان مرحوم شده اند اشکالی از هیچ نظر وجود ندارد!! البته این که چرا مشکاتیان را بزرگ می دارییم علتش این است که گاهی باید مردم داری کرد و البته در راستای سیاست عزاداری صدا و سیما این امر بدیهی است. چرا که مرده پرستی در کشور ما به ویژه صدا و سیما سابقه ای طولانی دارد.
راستی صدا و سیما در زمان حیات استاد مشکاتیان چند برنامه از او ساخت؟
نظامی در مخزن الاسرار می گوید:
خاک زمین جز به هنر پاک نیست
واین هنر امروز در این خاک نیست
گر هنری سر ز میان بر زند
بی هنری دست بر آن در زند
کار هنرمند به جان آورند
تا هنرش را به زیان آورند
۱۳ مهر ۸۸ ، ۰۱:۴۱ ندای همبستگی
با درودی گرم به شما
وبگاه ندای همبستگی راه اندازی شد
http://neda-hambastegi.blogfa.com/
این مطلب را در http://news.moe.org.ir/vdca.unik49ny05k14.html سایت وزارت نیرو خواندم فهمیدم خوانساری که تو یزد هست خوانسار اصل خوانسار ما بدلی است :
فاز سوم انتقال آب از چاه های خوانسار به هرات اجرا شد

9 مهر 1387 ساعت 9:41

عملیات اجرایی فاز سوم خط انتقال آب چاه های خوانسار به شهر هرات با بیش از سه میلیارد ریال اعتبار در آبانماه امسال به پایان می رسد.



به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد عملیات فاز سوم خط انتقال آب از چاه های خوانسار به هرات شامل لوله گذاری خط انتقال و احداث دو باب مخزن از ابتدای خرداد امسال آغاز شده و در حال حاضر با پایان یافتن پنج کیلومتر لوله گذاری عملیات احداث مخازن 400 و 100 متر مکعبی این خط با هدف تعدیل فشار در حال اجراء است . و...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی