ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

گیرم پدر تو بود فاضل

۴ ارديبهشت ۱۳۸۹
به نظرم بزرگداشت بزرگان امری پسندیده و نیکو بوده  و چه بسا کمکی باشد به ظهور بزرگان جدید، اما آیا تا کنون در شهر ما چنین بوده؟:
شاعران معاصر خونسار هنوز اشعار قرن هفتمی می‌گویند،
خواننده‌ای که یک بار در تلوزیون خوانده باشد نداریم،
نوازنده‌ای که اسمش در یک آلبوم متوسط کشوری باشد نداریم،
فیلم‌سازی که یک فیلم کوتاهش در تلوزیون پخش شده باشد نداریم،
عکاسی که یک عکس موثر چاپ کرده باشد نداریم،
نویسنده‌ای که یک داستان متوسط چاپ کرده باشد نداریم،
بلاگری که بازدید روزانه‌اش بیشتر از صد باشد نداریم،
دانشمندی که یک کتاب علمی چاپ کرده باشد نداریم،
محققی که یک تحقیق علمی معتبر ارائه داده باشد نداریم،
دانشجویی که یک مقاله‌ی علمی به‌دردبخور چاپ کرده باشد نداریم،
...
محمودی خونساری فلان، محمودی خونساری بهمان! واقعا هنر ما چیست؟ نازیدن به مرده‌ریگمان!
می‌گویند طبل هرچه توخالی‌تر پرصداتر
ببخشید صدایم این‌قدر خش داشت.



۸۹/۰۲/۰۴
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۲۶)

۰۴ ارديبهشت ۸۹ ، ۲۰:۴۸ یک غیر خوانساری
وای وای عجب چیزایی گفتید الان به همه خوانساریها بر میخوره بخصوص خانوم مهدوی (البته ببخشید اگه فامیل شما نباشه)ببخشیدا خیلی خیلی ببخشید اما این همشهریهای شما عقده خود بزرگ بینی دارن خیلی زیاد

پاسخ:
از کامنت شما هم برمی‌آید که ادب کافی کسب نکرده‌اید.
ای با با شما از کجا میدونید.
من هم عکاس درجه یکی هستم .هم یک مقاله نوشتم که در رده کشوری مقام آورده هم....
ای بابا نمیشه که همش من کار ها رو انجام بدم .همین دوتا بسه.
تا حالا هم نگفته بودم وتوی وبلاگم هم نگذاشته بودم (مثل بقیه دوستان) که ریا نشه.

پاسخ:
خب حالا می‌ذاشتی و یه بنده‌ی خدا رو از اشتباه درمی‌آوردی! چنین ریایی مستحبه.
۰۴ ارديبهشت ۸۹ ، ۲۱:۵۹ خوساری قدیمی
البته خوانساری ها تبحر خاصی در فضولی و پشت سر مردم حرف زدن و روی اشخاص اسم و لقب ادن هستند حتی اون کسانی که بقول خودشون متمدن ترند .
خدا نکنه که مثلا فلان کس شب تو خونش یه دعوای خونوادگی بشه فرداش کسی که نمی دونه خواجه حافظ شیرازیه و در هرصورت وقتی که مانتوانیم عادات بد را از سربیرون کنیم چطور می تونیم غلامه و فاضل ودانشمند وغیره بشیم .
ولی نباید ناگفته بماند که هستند مردم شریف از خوانسار که بطور کل خود را از مسائل حاشیه ای کنار کشیدند و دنبال کسب علم وادب و معرفت هستند .
بطور کلی تا ما عادات دیرینه خود را دور نریزیم نمی توانیم فرهیخته و سایر مسائلی که شما به ان اشاره کردید باشیم .
من خودم خوانساری مقیم تهران هستم ولی زمانی که وبلاگ های خوانساریها در مورد استا محمودی را می خواندم به این مسئله برخورد کردم که چرا در این مراسم گلپایگانی ها شرکت داشتند .
مگر انها شاخ دارند که جای شما را تنگ کرده اند در کل بیائید به افکار بالا و مسائل بالاتر بیندیشم و این را اوویزه گوش خود کنیم که موفق شدن عرضه می خواهد .
با تشکر از اینکه این پست را تائید کنید .
ممنون

۰۴ ارديبهشت ۸۹ ، ۲۲:۰۷ مرجانی از مرجانها
سلام
من که نه خانم مهدوی را دیده ام نه میشناسم
ولی واقعا وجود چنین افرادی در خوانسار نیاز است
امثال خانم میراحسنی
ایشان میتواند جا پای خانم میراحسنی بگذارد .
بسوزند آنان که نمی توانند ببینند
.

پاسخ:
به نظرم لازم نیست کسی هم بسوزد.
همه این حرفها درست. اما به این نکته توجه کنید که متاسفانه اکثر خوانساری ها بیرون از خوانسار رشد می کنند چون داخل خوانسار زمینه رشد چندانی برای آنها وجود ندارد. مثال بارز آن همین استاد محمودی خوانساری و یا ادیب و همچنین یوسف بخشی. اینها هم معاصر ما هستند ولی قدرشان بیرون از خوانسار شناخته شد. قطعا دور و بر ما هستند این چنین افرادی اما ما خودمان قبولشان نداریم. بهتر است چشمهایمان را بشوییم و جور دیگری نگاه کنیم. در بسیاری زمینه های بالا قطعا حرفهای زیادی برای گفتن داریم مشکل محدودیتهایی است که در شهر است. مثلا در خصوص خواننده ای که در تلویزیون بخواند مشکل این نیست که خواننده نداریم. سیاست صدا و سیمای ما به ویژه استان اصفهان این است که فقط روی عده خاصی زوم می کند و ....

پاسخ:
موافقم که زمینه‌های لازم برای تربیت استعداد در خونسار کم است. اصل حرفم این است که خودمان را پشت دو سه نام بزرگ قایم نکنیم. آن‌ها افتخار ما محسوب نمی‌شوند. آن‌ها افتخار خودشان و جامعه‌ی بشری هستند. ما اگر به دنبال افتخاریم، خود باید کسبش کنیم. همچنین صرف‌نظر از مسایل سیاسی من تلوزیون را از نظر هنری در سطح متوسط هم نمی‌دانم اما متاسفانه در همین سطح هم چیزی ندیده‌ام.
نکته ضروری: به جان همه دوستان کامنت قبلی به نام "مرجانی از مرجانها" کار بنده نیست. تصادفاَ همزمان نوشته شده. کمش جان آی پی ها رو چک کن و دوستان را توجیه!!!!

پاسخ:
من به استناد آی‌پی‌ها شهادت می‌دهم که کار شما نبوده. مگر کسی گفته کار شما بوده؟ و اصلا به فرض هم که بوده باشد مگر حرف بدیست؟
سلام
آقای کمش فکر نمیکنید کمی بی انصافی کردید؟مردم خوانسار در اکثر زمینه هایی که فرمودید فعالیت دارند ولی بیشترشان در خوانسار نماندند.محمودی هم نماند.
در جواب یک غیر خوانساری:دوست عزیز لقبی که شما به من دادید حتما صحیح است ، اما این در مورد همشهریانم درست نیست.اگر با من مشکلی دارید بهتر است در وبلاگ خودم مطرح بفرمایید.
در جواب مرجانی از مرجان ها : دوست خوبم من کجا و خانم میراحسنی کجا.این قیاس صحیح نیست.
پایدار باشید و ماندگار

۰۵ ارديبهشت ۸۹ ، ۰۰:۳۹ خبرنامه خوانسار
سلام مطلب شما کمی بی انصافی است اگر حاضر باشید من اسامی تعدادی بیشماری از افتخارات خوانسار را فارغ از حزب سیاسی چه چپ و راست برایتان می نویسم از خوانندگان مطرح امروزی گرفته تا کارگردانان نویسندگان دانشمندان روحانیان و حتی یهودیان خوانساری و سیاستمداران و ...

پاسخ:
اصل حرفم نکوهش پنهان شدن پشت سر دیگران است با این حال به دیدن چنین فهرستی علاقه‌مندم. اگر زحمت نیست لطفا این کار را انجام دهید. و اگر می‌توانید از هر کدام نمونه‌ی کار هم بنویسید. (البته در حد و اندازه‌های ملی)
اقای کمش بهتر است اندکی واقع بینانه تر به قضیه نگاه کنید.بسیارند خوانساری هایی که در زمینه های مختلف به خصوص زمینه های علمی افتخاراتی کسب کرده اند.ممکن است این افراد الان در خوانسار زندگی نکنند اما در اینجا به دنیا امده و رشد کرده اند و باعث افتخار خوانسار هستند مگر اقای سعید مرتضوی نبودند که به عنوان اولین مخترع قلب مصنوعی در امریکا شناخته شدند. یا امثال ایشان از خوانساری های زیادی می توان نام برد که چه در ایران و چه در خارج از کشور در زمینه های علمی افتخارات زیادی کسب کرده اند.

پاسخ:
درباره‌ی مثالی که زدید هم عرض می‌کنم اختراعات و اکتشافات علمی امروز محصول یک کار گروهی و زمینه‌سازی دولتی و یا اجتماعی است و با این‌که به نام یک فرد سند می‌خورد اما اگر آن زمینه وجود نداشته باشد آن اختراع هم شدنی نیست. پس نمی توان آن را افتخار یک فرد دانست.
سلام
شما که کلاَ همه چیزو بردید زیر سوال!
مثل اینکه فراموش کردید در حال حاضر چقدر خونساری در کشور و خارج از کشور مایه مباهات همشهریانشون هستند.بخصوص در زمینه های علمی.
متاسفانه عیب ما اینه که زنده کش و مرده پرستیم.
موفق باشید.

جدا از بحث بزرگان امروز که کم هم نیستند (ازجمله:دکتر اسمعیل سعادت،استاد کابلی و...) اشکالی که من بر این اظهار نظر شما وارد می دانم اینست که شما با این بحث باعث می شوید تا از کار های ارزشمندی از جمله بزرگداشت گذشتگان (که نیاز هر جامعۀ فرهنگی است ) جلوگیری شود که من فکر می کنم ما خوانساریها هیچ موقع نتوانسته ایم این دین را به بزرگان پیشین خوانسار ادا کنیم . چه بسا بزرگانی که علی رقم معروفیت در سطح خواص کشور ،در بین مردم خوانسار ناشناس باقی مانده اند که این از کم کاری ما در این زمینه است . پس اگر انتقادی از قحط الرجال در خوانسار امروز دارید آن را با کارهای بسیار بسیار ارزشمندی از جمله بزرگداشت گذشتگان قاطی نکنید .
نکتۀ دیگر اینکه اگر شما مجلات معتبری ندیده اید که تحقیقی ارزشمند از یک خوانساری در آن چاپ نشده دلیل بر نبودنش نیست (وهمچنین است نظری که در مورد دانشجو و دانشمند )

پاسخ:
درست گفته‌اید من مجله‌ی معتبری ندیده‌ام و حرفم با استناد به انعکاس موفقیت‌ها در جامعه و وبلاگستان بود، اگر لطف کنید و آدرس بدهید ممنون می‌شوم.
آقای کمش من از پاسخ هایتان قانع شدم.بهتر است بیشتر راه بزرگان نشان داده شود تا الگو صرفا یک شعار نباشد.
پایدار باشید و ماندگار

پاسخ:
لطف دارید.
ای کاش پاسخ هایی که در نظرها دادید را در پست اصلی می نوشتید تا با خواندن ان در مورد افکاری که پشت این نوشته هاست فکر بد نکنیم.چون به نظر من اولین برداشتی که از مطالب شما می شود این است که خوانسار در حال حاضر هیچ فرد موفقی ندارد. این حرف شما که در چنین بزرگداشت هایی باید راه بزرگان نشان داده شود کاملا درست است اما اگر در بزرگداشت محمودی حضور داشتید جوانان با استعداد خوانساری را می دیدید که در راه تحصیل در رشته ی موسیقی بوده و بسیار زیبا و هنرمندانه می نواختند. انها این راه را فراگرفتند و به دنبال ان رفتند شاید در سالهای دیگر انها هم به مدارج بالا مثل محمودی برسند.در واقع برگزاری چنین مراسمی انگیزه و راهکاری برای این اینده سازان است. در مورد اطلاعاتی که در مورد مشاهیر خوانسار خواستید در وبلاگ من درباره ی تعدادی از انها توضیحاتی با ذکر منبع داده شده که می توانید به ارشیو ان مراجعه کنید. در مورد گروهی بودن اختراعات هم باید عرض کنم زمانی که در بین چندین دانشمند معروف خارجی یک خوانساری در یک اختراع مهم و بزرگ همکاری کند به نظر من اول باعث افتخار خود او و بعد مایه ی فخر شهر و همشهریانش است.

اعلام اماده باش به وبلاگ نویسهای خوانساری: همه با هم آماده حمله به کمش!!!!!!!!!!!!!!!!! DOWN WITH KOMESH!!!

پاسخ:
اون وقت که می‌گم کمش مظلوم زیست و خار چشم دشمنان بود بگید نه! اونی هم که گفتی ویت خودت!
۰۶ ارديبهشت ۸۹ ، ۰۱:۰۹ خوساری قدیمی
من هم به ژیروی از آقای دهاقین
DOWN WITH KOMESH!!!

پاسخ:
وقتی هم که اومدی حرف‌هاتو تو یه کامنت جمع کن و ششصدتا نظر نده!
۰۶ ارديبهشت ۸۹ ، ۰۱:۱۲ خوساری قدیمی
آءای کمش به من هم یاد بده ببینم چه طوری می تونی آی پی چک کنی
بابا من خودم ختم وشب هفت و غیره phdگرفتم
عزیز
گرفتم جونم

پاسخ:
به اولین بقالی‌ای که رسیدی یه سی‌دی کالکشن بگیر و نرم‌افزار آی‌پی‌یابو نصب کن.
۰۶ ارديبهشت ۸۹ ، ۰۱:۱۴ خوساری قدیمی
ولی واقعا" از بحث ها ومطالبت خوشم اومد
جدا" که سرکاری خوبیه
برای یه عده آدم بیکار وبیعار
جوانان ما رفتند سایت ناسا را هک کردند
شما هنوز در فکر انتقاد از همدیگه هستید .
۰۶ ارديبهشت ۸۹ ، ۰۱:۱۵ خوساری قدیمی
به مناسبت روز جهانی نجوم
گروه موسوم به ارتش آفتاب 9 دامنه از سایت‌های ناسا را هک کرد
خبرگزاری فارس: گروه موسوم به ارتش آفتاب 9 دامنه از سایت سازمان هوافضای آمریکا را هک کرد و بر روی این سایت نوشت: آپارتاید علمی نمی‌تواند باعث دست کشیدن ایران از پیشرفت در عرصه های علمی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به مناسبت روز جهانی نجوم گروهی که خود را ارتش آفتاب معرفی کرده است 9 دامنه از سایت های سازمان ناسا را هک کرد.
در سایت هک شده سازمان هوا فضای آمریکا به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده است: سازمان ناسا که با بودجه های کلان آمریکا حاصل از استعمار کشورهای جهان سومی نه تنها در اکثر زمینه‌های علمی حرف اول را برای گفتن دارد بلکه در بسیاری از پروژه های سیاسی از جمله پروژه جنگ ستارگان که به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان پروژه ضعیف سازی شوروی بود را رهبری و اجرا کرده است حال در برابر علم و دانش جوانان ایران، زانو می‌زند.
در ادامه آمده است: آپارتاید علمی که هر روز آمریکا و دستیارانش در بعد جهانی به فراگیری آن کمک می‌کنند هیچ وقت باعث دست کشیدن ایران از پیشرفت در عرصه های علمی از جمله انرژی هسته‌ای نخواهد شد.روز جهانی نجوم را به شما تبریک می‌گوییم.

به نقل از خبرگزاری فارس

پاسخ:
خونساری قدیمی امروز چه کاری از من پیرمرد کشیدیا!
با سلام
به نظر من دوستان دارند زورکی از خوانسار دفاع می کنند البته من هم علاقه به شهرم دارم . اما موضوع این است:
درخوانسار باشی و مطرح باشی. درخوانسار باشی و پیشرفت کنی. اگر مردید این را اثبات کنید. نه با حرف که با عمل
با تشکر از تمام وبلاگ نویسان محترم خوانسار

دوستان چه حالی دارند اینقدر نظر های بلند بلند مینویسند...احتمالا برای این است که اثبات کنند شما اشتباه فکر می کنید.
شاید هم درست فکر میکنند که اشتباه فکر میکنید.

اما من فکر میکنم درست فکر میکنید.

پاسخ:
من هم اگه چیزی برام مهم باشه حاضرم چند صفحه دربارش بنویسم.
درود بر شما
نمی خواهم در مورد پست شما نظر مخالفی بگذارم ولی در مورد این که وبلاگ های خوانساری ها(یا اهل خوانسار) روزانه کمتر از 100 نفر بازدید کننده دارند(که در قالب پرسشی مطرح نمودید) دو نکته را باید ذکر کرد
بچه های خوانسار نیازی نمی بینند در مورد همه چیز بنویسند و برای همین سعی می کنند تنها در مورد موضوعات شهر بنویسند(خوانساری های دیگر نقاط کشور را نمی دانم) و همین باعث می گردد کمتر غیر خوانساری تمایلی داشته باشد مطالب خودمانی ما را بخواند.اکثر دوستان وبلاگ نویس خوانساری(نه همه) دوستان وبلاگ نویس غیر خوانساری کمی دارند از همین رو اکثر پست ها مهجور می ماند.
نکته دوم در خوانسار خط قرمزهای نوشتن بسیار بیشتر از دیگر شهرهاست. کافی است مطلبی بنویسی تا هزار مدعی پیدا کنی و یا مورد بازخواست نهادهای...واقع شوی. خوانساری ها دوست ندارند برای سر درد نکرده شان دستمال ببندند!
یک نکته:100 نفر بازدید کننده در روز نیازمند ابزار اینترنتی می باشد.همین پست قبلی بنده که در مورد دو تصویر نگاشته شده بود ظرف یک ساعت 123 نفر بازدید کننده پیدا کرد که به لطف سرعت اینترنت و امکانات پیشرفته بلاگفا تصاویر مشکل پیدا کرد و به قول معروف باز نمی شد که بنده ناچار شدم مجددا تصاویر را آپلود کنم.امثال بنده می توانیم تعداد بازدیدکنندگان را نه به 100 که به 500 هم برسانیم منتها در این زمانه عجیب ریسک این کار را نمی پذیریم. بنده در تارنگار سابقم(آینده روشن) که بازدیدکنندگان گاهی به 300 نفر هم می رسیدندنا چار شدم به دلیل هشدار های غیبی تارنگارم را تعطیل کنم.این اتفاق در مورد خیلی های دیگر هم افتاده است. البته وبلاگ هایی که هیچ ارتباطی به مسایل از ما بهتران ندارند و بازدیدکنندگانشان 100 الی 200 نفر است وبلاگ هایی نیستند که شامل این موضوع شوند و اکثر این ها خیلی زود فراموش می شوند.

آقای کمش گرامی
زیاد نومید نباشید ندیدن خورشید در روز ابری دلیل بر نبودن خورشید نیست. آخه خوانسار که چه عرض کنم صد تا صاحب داره از دولت معظمه گرفته تا افراد محلی که شکوفایی استعدادها در خوانسار را با سختی مواجهه میکنند. من خواننده ای اصیل را سراغ دارم که در پنهان دل خودش میخواند نه کسی میداند که او چنان ضائقه ای دارد و نه قطعا کسی از او استقبال میکند. وقتی کلاس موسیقی خوانسار بخاطر یکسری افکار جای رشد ندارد و از نظر بعضی ها مضغون خانه است و کلاس عروسک سازی بت سازی است، دیگر چه انتظار دارید. میدانستید که مغز ناسا و با داشتن دکتری اتمی خوانساری بود. خدایش رحمت کند. میدانید چقدر خوانساری هم اینجا در پستهای عالی مشغول به کارند. نمی آیند از تریبون تلویزیون ایران جار بزنند که ما اینیم و نه تلویزیون ایران مایل است که آنها را معرفی کند.
مشکل این است که امروزه، آنهایی معرف هستند که در راستای اهداف دولت گام بردارند در غیر اینصورت گمنام میمانند. و من افتخار میکنم که همین گمنامان، بدرور از شائبه قدرت و افتخار کاذب به کار خود مشغولند. و همینکه خوانساری هستند افتخاری بس برای آنها که به خوانسار افتخار میکنند.
کاستی و کمی ها خوانسار دلیل بر یکجا زیر سوال بردن مرمان خوانسار نیست.


تا ببینید نظر دایی جان چیه:
البته اینها رو یک بار دیگه هم گفته بودم:
درسته دانشمند نداریم ... ولی دانش آموز که داریم
درسته نوازنده نداریم ... ولی رقاص که داریم
درسته شاعر نداریم ... ولی سعدی و حافظ که داریم
درسته پول نداریم ... ولی دسته چک که داریم
درسته پاسپورت نداریم ... ولی کارت ملی که داریم
درسته بنزین نداریم ... ولی کارت سوخت که داریم
درسته پرادوی 4در نداریم ... ولی 206 که داریم

خیلی ببخشید چی شد
من درگیر جنگ تو سرور بودم دیر رسیدم
باید بگم اگه این چرت و پرت ها رو ندارید
که ندارید
شما خودتان را دارید همین که دیدم کسی مثل کمش از این حرفا بزنه واقعا ناامید شدم.
جمع کنید این وبلاگو


سلام
همه چیز و هیچ چیز...
شادزی
۰۹ ارديبهشت ۸۹ ، ۱۶:۱۰ عبدالحمید حقی
سلام
بابا توکه همه رو به جون خودت و به جون هم انداختی
خداییش راستشو بگو میخوستی رکورد نظرات (پستها) رو بشکنی؟
اگه اینطور باشه براووو.....
.....من هم لینکتون کردم

پاسخ:
دستت درد نکنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی