ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

دعوا دعوا

۲۹ دی ۱۳۹۰
امروز از مقابل بیمارستان رد می‌شدم که دیدم یک مرد میانسال وسط خیابان ترمز کرد و از ماشین پیاده شد و کتش را را درآورد و داخل ماشین انداخت و افتاد به جان یک جوان و تا می‌خورد کتکش زد. مردم جمع شدند و...
باقی ماجرا هم که تکراری است.

حسابی سورپرایز شدم. مدت­‌ها بود دعوا ندیده بودم. احساسات نوستالژیکم فوران کرد.
...
جالب نیست که هنوز آدم­‌هایی هستند که با دعوا مسایل­‌شان را حل می­‌کنند!؟ به نظرم این هم قسمتی از فرهنگ و هویت ماست؛ مثل آثار باستانی‌مان. اما نمی‌دانم چرا کسی سعی در حفظ و گسترش آن نمی‌کند! حیف است به خدا! دارد از بین می‌رودها!

۹۰/۱۰/۲۹
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۲۰)

۳۰ دی ۹۰ ، ۰۹:۱۶ مهدی حاجی زکی
تو هم چه توقع هایی داری از ادم ...
قربونت برم بهتر نیست بری بگردی فرهنگهای زیر خاکی بهتری رو از زیر آوار در بیاری و دوباره احیا کنی تا اینکه دعوا مرافه ؟!!!
من تا یادم میاد همیشه از دعوا بیزار بودم و هیچ وقت نخواستم با دعوا حقم رو بگیرم
شایدم می ترسم
اما این ترس رو خیلی دوست دارم
خود جنابعالی تا حالا چند بار دعوا کردی؟
فدات بشم اینجا فقط ادم بزرگ رفت و آمد نمی کنه که
اینجا خانواده رفت و آمد می کنه
دست بردار از این تبلیغات سو ضد بشری ...!

پاسخ:
شرمنده. یه هوس قدیمی بود. اتفاقا منم خیلی ترسو هستم. ترس امنیتش بیشره ولی بذار بچه‌ها یه کم دعوا یاد بگیرند. آخه جامعه سوسول هم خیلی مسخره میشه! نمیشه؟
خوبه خو. حال میده بری وایسی تماشا کنی. من وقتی ببینم جایی دعوا میشه نمی تونم جلو خنده ام رو بگیرم خیلی باحال میشه!!!

بعضیا کلاً زبون سرشون نمیشه
باید یه جور دیگه حالیشون کرد!!

البته من خودم نه اهل کتک کاری ام نه اهل صحبت!!!

پاسخ:
پس با اونایی که زبون سرشون نمیشه چه میکنی؟
به نظر من این دعواها از برخوردهای انی و یک لحظه ای ناشی نمیشه بلکه انرژی جمع شده در یک نفره که از شکلی به شکل دیگه تغییر میکنه و این بسته به اینه که ان روز چطور شروع شده باشه !و لذا گاهی وقت ها برای حل مساله دعوا نمی کنند بلکه اینجوری عقده های انباشته شدشون رو تخلیه می کنند حالا بدا به حال کسی که در ان روز در مسیر اینجور افراد ظاهر بشن و یا دست از پا خطا کنند!

غصه نخورید مردم پایتخت این قسمت از فرهنگ! رو زنده نگه میدارند.خصوصا موقع ترافیک.تصادف و ...

پاسخ:
ممنون خیالمو راحت کردید
منظورتون قسمتی از بی فزهتگی ماست دیگه؟
غارنشینی با لباس های مدرن؟

پاسخ:
خب نمیشه به این گفت بی فرهنگی چون به هر حال اینم یه فرهنگه. همون غارنشینی مدرن که گفتید خیلی عالیه.
سلام برادر. حال خوبه الان. بهتر شدی؟
راستی اخیرا خیلی دیر می فهمم. چی رو قراره حفظ کنیم دقیقا؟
آثار باستانی رویا دعوا و کتک کاری رو. زودتر بگو هر کدوم ضروری تره دوفوریتی تصویبش کنیم!!

پاسخ:
نه بابا آثار باستانی دیگه بسه. به نظرم خوبه مجسمه ای از دعوای دو تا خونساری اصیل درست کنید و وسط فلکه اول بذارید.
۰۱ بهمن ۹۰ ، ۱۴:۵۲ مهدی حاجی زکی
جامعه سوسول در عین مسخرگی فانتزی قشنگیه
ولی خیلی مسخره است قبول دارم
غروب بیا سر خیابون شهدا یه فصل بکوبمت ...

پاسخ:
خیلی چاکریم داداش اما چاییدی...
حانــــــــــــــــــــــــــــــــــــا . . .

بعضیارو باید بگیری مث سگ بزنی تا صدا خر بدند .

کمش جان میخوای فرهنگ زنده کنی من پایتم داشی

یه چوق دست میگیریم میام در خونتون .

پاسخ:
سعید جان فقط مرام خودتو عشق است خیلی مردی داداش
اگر من اونجا بودم صد در صد سنکوب میکردم.اون وقت بعضیا میگن چرا از مردا میترسی!چون همه مشکلاتشونو از راه دعوا حل میکنن و از این وضعیت لذت میبرن.در ضمن خیالتون راحت تا نسل شما مردا روی کره زمین هست هیچوقت این فرهنگ و هویت از بین نمیره

پاسخ:
"هیچ کدوم" از زنها مشکلاتشونو با دعوا حل نمیکنند؟
کسانی زبان وعوا و کتک کاری رو بلدند که زبان گفتگو را اصلا یاد نگرفته اند و یا از بکار بردن آن ابا دارند. وقتی که زبانی به شیرینی گفتگو هست چرا باید تلخی زبان دشنام و مشاجره رو بکار برد. تجربه اش ضرر نداره.
اما با شما موافق نیستم که این قسمتی از فرهنگ و هویت ماست. این زبان همانجور که خودتون گفتید "مدتها بود ندیده بودید" امروزه کمتر استفاده می شه و با دیدن یکی دوبار نمی تونیم اون رو به جامعه و به هویت و فرهنگمون تعمیم بدیم.

پاسخ:
یعنی شما واقعا خیال کردید من جدی گفتم که اینقدر جدی سخنان گهربار بنده رو نقد فرمودید!؟
اوی دعوا گنا بوزدین ...

پاسخ:
خیلی شهابی
۰۲ بهمن ۹۰ ، ۱۷:۵۵ مهدی حاجی زکی
نه داداش نچاییدم
امتحانش مجانیه
گفتم سر شهدا که بعدا نگی تو محل خودمون شیر شدم
راس می گی پاشو بیا همین الان ...

بحث من همه و هیچ نیست.کلی گویی هم نکردم.لطفا سوء برداشت نفرمایید.حرف من غالب هست."غالب" که تبدیل به "قالب" شده.شما چند جا در خیابون دیدید که یک نفر کتشو دربیاره و شروع به دعوا کمه و طرف دیگه سرشو بندازه پایین و سکوت کنه؟ اگر هم خانم ها باشن به نوع دیگه.خانم ها سعی میکنن بیشتر مشکلاتشونو از راه زیرآب زنی حل کنند ته کتک کاری

خوشحالم، این پست همش فارسی بود همشو فهمیدم ....

پاسخ:
اغلب پستها فارسی هستند ولی توصیه میکنم زبان ما رو هم یاد بگیرید ممکنه یه وقتایی لازمتون بشه!
اختیار داری جناب کمش
من طنز رو دیدم اما اون قسمتی که گفتین "قسمتی از فرهنگ و هویت ماست" رو جدی گرفتم!

پاسخ:
البته به نظر من این قسمتی از فرهنگ گذشته‌ی ما بوده که الان واقعا کمرنگ شده.
اساسا همین هیچ درصدی که فرمودید چطور شدند سوژه پست و آثار باستانی و جزئی از فرهنگ ما؟

پاسخ:
منظورم تابلو کردن همین قسمت کوچیک بود و حساس شدن بهش. البته باتون موافقم که دعوا هنوز تو خونمون هست اما نه به شکل درگیری فیزیکی.
سلام
آقا ظاهراَ من دیر رسیدم. دعوا تموم شده؟!

پاسخ:
شهرام دیر رسیدی اصل ماجرا رو از دست دادی.
منظورت سران حکومت ......است که فقط با کشت و کشتار...و

خیلی خب اگه لوت ندادم بگیرندت ببرندت اول همه اسم و فامیلت معلوم میشه...............

پاسخ:
حمید دست بردار. بذار یه لقمه نون کوفت کنیم....
اوی..

اگ خیلی سیاسیم بنگاشت تاییدژ نکر

پاسخ:
هلا بوا کمپوت چیشی دوس داره؟
مون ابی او از سرم بیدشتی

اما تو خیلی بد جنسه

خودد لو ندو که ندگیرنده

اما بلدنده چه کرنده

خوم اچان ریش بزیم گرید نان ازادته کران

کوفت جی بخچت نتاران مین زندونه

پاسخ:
خیلی چاکران برا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی