ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

کمش حقی

۲۶ شهریور ۱۳۸۹
آن روز که عبدالحمیدخان گفت "می‌خواهم کمش بخشی را بخوانم نظرت چیست؟"، هر چه شعر را بالا و پایین کردم نفهمیدم چه طور می‌شود از آن چیز به‌دردبخوری ساخت! جوابی از سر رفع تکلیف دادم و گذشت تا امروز که دیدم کار را ساخته. اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم باز هم فقط از روی رفع تکلیف، فایل را دانلود کردم و از روی رفع تکلیف آن را روی مدیا پلیر درگ کردم.
قبل‌تر گفته بود شروع کار فضاسازی محل کار کمش است و وقتی این فضا سازی را شنیدم نگران شدم که اگر کار را دوست نداشتم چه‌طور جواب محبت حقی را بدهم اما عو عو اساسی سگ را که شنیدم به خودم آمدم و حواسم را جمع کردم. (راستش را بخواهید من از سگ خیلی می‌ترسم)
خورجینم را باز کردم و کلنگ به دست، شروع کردم. صدای کلنگم با ضرب ادامه یافت و با ریتمی که به نظرم واقعا به شعر می‌خورد شروع کرد و خواند و خواند تا به آخر رسید و با پایانی غیر قابل پیش‌بینی و زیبا تمام کرد.
همان‌طور که بر همگان واضح و مبرهن است من تخصصی در موسیقی ندارم و نمی‌توانم آن را نقد کنم اما به نظرم کار خوبی از آب درآمده. ایرادی که به ذهن من می‌رسد این است که شاید می‌شد افکت‌های مناسب‌تری پیدا کرد، مثلا صدای آبی که انتخاب شده صدای آب چاه و قنات و یا جولکه(فارسی جولکه چیه؟!) نیست اما باید بگویم سه چیز نظرم را خیلی جلب کرد:
اول وضوح در بیان شعر طوری که هر شنونده‌ی خونساری زبانی می‌تواند با یک بار شنیدن و بدون مراجعه به متن آن را بفهمد.
دوم دکوپاژ کل کار که شبیه فیلمی صوتی است.
سوم پایان بسیار زیبای کار.
دست‌مریزاد دوست عزیز، شرمنده شدیم، یک چاه دویست‌متری طلبت.
سند این اثر به نام من است و فروشی هم نیست اما عبدالحمیدخان برای دیگران هم واکینی  داده. به وبلاگش بروید و دانلود کنید و بشنوید و کیف کنید.


۸۹/۰۶/۲۶
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۱۶)

سلام خدمت شمادوست گرامی
فروش ویژه مجموعه جدیدترین فیلم های 2010 باکیفیت و قیمت استثنایی(هرفیلم فقط120
تومان،ازتمامی سایت های مشابه حداقل 5 هزارتومان ارزانترمی باشد)
The-Expendables تمام بازیگران سوپراستارهالیوود دراین فیلم ایفای نقش کردند
Prince of Persia باکیفیت عالی
Salt آخرین فیلم آنجلیناجولی باکیفیت عالی
Tekken فیلم فوق العاده زیبای تیکن3
Titanic-II کشتی تایتانیک 2
3ex and th City 2 باکیفیت فوق العاده
و94عنوان فوق العاده دیگر(لازم به ذکراست که دراین مجموعه بی نظیربرای تمامی سلایق فیلم هایی
زیباوجودداردکه بادیدن آنها لحظات خوب ومفرحی رابرای شمابوجودخواهد آورد)
می توانیداین مجموعه کمیاب وبی نظیررابه صورت پستی تهیه نماییدومبلغ آن راپس ازتحویل کالا پرداخت
نمایید.حتما حتما تشریف بیارید،خیلی خیلی خوشحال میشیم
دست شما درد نکنه که باعث شدید این آهنگ ساخته بشه وآقای حقی که بسیار زیبا اجرا کردند.

پاسخ:
من باعث نشدم، لطف بی‌حد ایشون بود.
به امید شنیدن آهنگ دایی جان از عبدالحمید...

پاسخ:
دست از این بخل خونساری بکش!
۲۶ شهریور ۸۹ ، ۱۹:۵۷ مهدی حاجی زکی
سلام کمش عزیز
دوسه روزی هست که این آهنگ رو دانلود کردم و شنیدم
دست حمید خان درد نکنه
خیلی قشنگ بود خیلی صفا کردم
همیشه حنجره ات گرم اخوی

پاسخ:
گرم باد شدید.
سلام
قبل از اینکه متن شما رو بخونم رفتم آهنگ رو گوش دادم که پیش داوری نکرده باشم.
اول اینکه ایکاش به این پستتون لینک وبلاگ آقای حقی رو داده بودید.
منم موسیقی شناس نیستم اما خیلی از این آهنگ و صدای گرم آقای حقی لذت بردم بقول شما قسمت آخرش که خیلی زیبا بود و کلی فان.
بخاطر همون واکینی و شراکت سند ما هم دانلوودش کردیم.
در آخر...
ای کاش ما هم کمش بودیم......

اضافه شود: فارسی جولکه: جویبار و انگلیسی اش هم میشه کریک اما جولکه از همه قشنگتر بود.

پاسخ:
مطمئن نیستم درست گفته باشید به نظرم جویبار یه چیز دیگه‌س. ولی ممنون.
سلام
آقا خیلی عالیه.
چشممون که به جمالتون روشن شده بود.
صداتونم که امروز شنیدیم.
دیگه چی از خدا می خواهیم؟
واقعاَ دست آقای حقی درد نکنه.
اثر خلاقانه ای بود.
موفق باشید.

۲۷ شهریور ۸۹ ، ۱۷:۵۲ بهمن بنی هاشمی
سلام
وبلاگ www.sil.blogfa.com راه اندازی شد.
۲۹ شهریور ۸۹ ، ۰۸:۳۱ عبدالحمید حقی
سلام

از اینکه کار رو پسندیدید خیلی محظوظ شدم و از اینکه یک پست از وبلاگ معروف خودتون رو به اون اختصاص دادید هم حض مضاعف بردم

البته قابل امثال کمش بیش از اینهاست

حالا......
۳۰ شهریور ۸۹ ، ۱۵:۳۳ مجید از تهران
چه کار قشنگی بود من دانلود کردم چقدر کلمه کار ترکیبی مناسب بود

اما خونساریها هم خوب هوای همدیگه رو دارند ها

پاسخ:
شما خونساری هستید؟
۳۰ شهریور ۸۹ ، ۱۸:۲۲ محمد ا (المان)
سلام کمش


http://sherwabishtar.blogspot.com

پاسخ:
سلام
۰۱ مهر ۸۹ ، ۱۰:۰۱ مجید از تهران
بله

خوساریان

خوساریا جی خیلی دوست داران

پاسخ:
هاما ویشتر
۰۲ مهر ۸۹ ، ۱۷:۳۲ خرس کوچولو
رخصت میدین؟
۰۴ مهر ۸۹ ، ۱۰:۲۵ مرتضی اسدی
درود بر بخشی

سلام بر کمش و حقی

ایول به خودم

پاسخ:
جدا ایول به خودت.
کمش کمه کمش چیه اسم روستاست
به وبلاگ من هم یک سری بزن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی