ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

ویراسباز

۱۴ دی ۱۳۸۹

یادتان هست مدتی پیش دست به یقه شدیم که فارسی را پاس بداریم و درست بنویسیم و چه و چه؟ یادتان هست چه‌قدر بحث بیهوده کردیم و به جایی هم نرسیدیم؟ یادتان هست هر کس از راه رسید یک تودهنی به بنده نوشجانانید!؟

خب بعد که بیشتر فکر کردم دیدم حق با شما بود. این بنده‌ی علاف خدا خیال می‌کرد همه مثل خودش بیکار‌الدوله‌اند که دو ساعت بنشینند و تری‌لی‌آوت دانلود کنند و نصب کنند و یاد بگیرند و هر وقت خواستند چیزی بنویسند هفتصد ساعت وقت بگذارند و برگردند نیم‌فاصله‌ها را درست کنند و نقطه و ویرگول و گیومه و هزار و یک قرطاس‌بازی دیگر سر متن پیاده کنند که مثلا چاه‌کن علافی بگوید به‌به و چه‌چه!

خودم خنده‌ام گرفت که چه‌طور قبل از انتشار آن پست بی‌معنی این موضوع ساده به ذهنم نرسید و آن را راهی سطل آشغال گوشه‌ی دسکتاپ نکردم! آدم موجود نازنینی است؛ تا پای گور هم لازم دارد تجربه کند و بیاموزد. خدا کند در جهنم هم یک کامپیوتر و یک خط دیال آپ هامانت یا آرمان باشد تا بتوانم این تجربیات را به کار ببندم!

باری اگر جویای احوال ما هستید خدا را شکر زنده‌ایم و در گذران عمر حیران. فقط قربون آن اوقات شریفتان بشوم تا مثل من نشده‌اید بروید از فروشگاه حافظ و یا لوازم‌التحریر روبروی پل‌دختر یک دفترچه‌ی هزار برگ بخرید و تجربیاتتان را در آن بنویسید و هر از گاهی آن‌ها را مرور کنید تا خوب به ذهنتان سپرده شوند و سعی کنید همیشه آن ها را به کار ببندید. یک روز مثل من به پشت سرتان نگاه می‌کنید و می‌بینید هزار بار شتر تجربه دارید که همه آکبند بار شترها مانده‌اند بلا استفاده و حیفه‌اش را می‌خوریدها!

امیدوارم پیام اخلاقی بالا را آویزه‌ی گوش کنید تا رستگار شوید اما بنده پس از سیر و سلوک بسیار در کوچه و خیابان و این‌ور و آن‌ور، ویراسباز را پیدا کردم که می‌تواند مثل کوچه‌های آشتی کنان، کدورت بین ما را رفع کند تا مثل قدیم دست گردن هم بیاندازیم و همدیگر را هل بدهیم داخل جوب و اگر گوش شیطان کر برفی آمد، گوله برف داخل یقه‌ی هم بیاندازیم و حالش را ببریم. بنده رسما آمدم منت‌کشی؛ این شما و کرمتان، این هم ویراسباز.

 

 

۸۹/۱۰/۱۴
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۲۰)

۱۵ دی ۸۹ ، ۰۰:۳۷ حسین شفیعی
پیشگامان ورزش در خدمت همشهریان عزیز
لینکمان کنید

پاسخ:
وبلاگتان باز نشد جناب شفیعی!
۱۵ دی ۸۹ ، ۰۲:۱۶ لاله اشک
سلام
خسته نباشید.
نصایح آویزه گوش خواهند شد قربان!
این ویراسباز همچی که دیدم خودشو خسته نمیکنه. من جواب کامنت شما در وبلاگم رو ازش خواستم ویراستاری کنه. فقط فاصله یه دوتا کاما رو به جمله قبلی اش نزدیک کرد. گفتیم حالا چه میکنه؟!!
نه آقا جون خودمون بهتر ویراستاری میکنیم. همونکه خودتون اول گفتین بهتره. زیاد به این اینترنت جماعت اعتماد نکنید. بخصوص اگه آرمان یا هاما نت باشه و مال ایران هم باشه! دیزل!!!! هی مجبورم عکسها رو بکنم به کوچکترین سایز و بی ریخت تا بشه تو ایران بازش کرد!!
حالا آرمان نت بدش نیاد!!؟؟ منظورم شبکه است نه کار اونها!!

پاسخ:
برای کم حجم کردن عکس لازم نیست کوچیکش کنید. تو منوی فایل فوتوشاپ گزینه‌ای هست با عنوان save for web&... که هم خودش حجم فایل رو کم می‌کنه و هم می‌تونید تو این گزینه با انتخاب کیفیت‌های پایین، بدون این‌که تغییر محسوسی تو کیفیت ظاهری عکس بدید حجم رو باز هم کم‌تر کنید. با این ابزار حجم عکس‌های شما به کمتر از 100kb می‌رسند که با نت نفتی ما هم قابل دیدنه.
چشم .
خوانسار فقط دو تا لوازم التحریر فروشی داره ؟!انقدر بها میدید بهش اگه مرکز استان بود چه میکردید.

پاسخ:
البته حق با شماست که اهمیت هر جایی به تعداد لوازم‌التحریر فروشی‌هاست!
با نظر لاله اشک موافقم.با عرض ببخشید از کمش باید جواب علی را بدم
به علی:

اگه خوانسار لوازم التحریر فروشی هم نداشته باشه برای ما مایه افتخاره ،تا ... شود هرآنکه نتواند دید

پاسخ:
شما به دل نگیر. بالاخره هر کس یه نظری داره. مطمئن باش علی‌آقا هم اگه بیاد خونسار شیفته می‌شه.
۱۵ دی ۸۹ ، ۰۶:۲۲ لاله اشک
علی آقای گل:
اگه مرکز استان بود اونوقت میگفتیم پایتخت ایرانه! چرا نه!

پاسخ:
برای من که کل دنیا همین خونساره. (وه حس ناسیونالیستیم فول ارضا شد)
۱۵ دی ۸۹ ، ۱۲:۴۰ خرس کوچولو
‌ای بابا چه خبر بوده و ما نمی‌دونستیم. اصلا خودم می‌گذارمش تو وبلاگ. شما ناراحت نباش. برم آرشیو رو بگردم ببینم چه خبر بوده قبلا که من مطلع نشدم.

پاسخ:
کجا بودی کوچولوی بابا که باباتو کشتند!
سلام جناب کمش
واقعا از نکته بینی و نگرش راهکاری شما متشکریم هرکسی بود حالا یا با چند تا دست به یقه شده بود یا اینکه با توجه به گمنام بودنتون چند تا ازمخالفا رو ترور شخصیتی کرده بود
دم شما گرم
منتظر مطالب گهرفشان شما هستیم


پاسخ:
همچین کیف می‌کنم ازم تعریف می‌کنی. یه کیک نوشابه طلبت. البته امروزه مثل این‌که رانی مرسوم‌تره!
سلام

ابی چیشی باز

http://hamidhaghi.blogsky.com

پاسخ:
ابی هیچی فقط ویراسباز. بینان یگ کارید کره بر یا تخته کرنده!؟
۱۵ دی ۸۹ ، ۲۲:۳۰ دایی جان
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کمش عزیز
احتراماً اینجانب دایی جان به استحضار می رساند که .... آقاجان همینیو گه هو،

خدمت جناب کمش عزیز، اعلی ا... مقامه الشریف!
متاسفانه با وجود این همه روضه خوانی در باب نگارش صحیح، بعضی از دوستان به حاشیه رفتند و حتی حرمت این پست را هم رعایت نفرموده التفاتی به رعایت فرمایشات جنابعالی ننمودند. علی‌ای حال از این همه لطفی که نسبت به خط و زبان و نگارش پارسی دارید سپاسگزاریم. باشد که ما نیز از رهروان صدیق آن جناب در این راستا باشیم!
-------------------------------------------
توجه: متن فوق توسط نرم افزار ویراستار رایگان پارسی نسخه ۰/۱/۱ ویرایش گردیده و مسوولیت هر نوع ایراد نگارشی بر عهده نامبرده! می‌باشد

برگشتم و به روزم

پاسخ:
خوشحالمون کردید. خدمت می‌رسیم.
برای دوستدارن زبان پارسی به ویژه کمش عزیز:
http://www.beparsi.com/index.php

پاسخ:
البته من درباره‌ی پارسی گویی ملاحظاتی دارم که روزی درباره‌اش می‌نویسم اما سایت جالبی بود ممنون.
۱۶ دی ۸۹ ، ۱۹:۵۹ مهدی حاجی زکی
سلام بر کمش خان خودمان
آقا جان من راستش را بگو چند گرفتی تا تبلیغ لوازم التحریرهای فوق الاشاره را بکنی ؟
خدا وکیلی بگو ببینم این همه خودت را عذاب دادی کسی یاد گرفت درست نگارش کند ؟ این حقیر همان روزی که دعوا بود سر ویراستاری نرم افزارت را دانلود کردم و بعدش به سبب لطف ویروسهای از خدا بی خبر رایانه ام قات زد و مجبور شدم دوباره ویندوز عوض کنم و بعدش هم دیگر حالش نبود بخواهم نرم افزار دانلود کنم
راستش را بخواهی اصل لب مطلب است که دست پاشکسته به عرض می رسانیم بقیه اش باشد طلبتان
آنقدر درگیر حساب و کتاب قبوض خویش گشته ایم که ری‌لی‌آوت میانش گم است
اما کوله بار تجربیات را خوب آمدی بنده هم اگر اشتباه نکنم حدود 15 نفر شتر آن هم با بار ترافیکی تجربه دارم اگر خواستی بگو 5نفرش را بدهم حالش را ببری طویله ما جا کم دارد همین محرم گذشته هم مجبور گشتیم شترها هیاتمان را که هر سال در طویله خویش جای می دادیم ببریم طویله همسایه !...

پاسخ:
از این جنس شتر همه دارند اما ظاهرا به دردشان نمی‌خورد!
ممنون.
استفاده از این نرم افزار خیلی راحته. زمان زیادی هم نمی‌بره. فقط باید یادمون بمونه که ازش استفاده کنیم و نفرستیمش به آرشیو.

۱۷ دی ۸۹ ، ۰۴:۳۲ مهدی رفعتی
از شنبه در وردپرس خواهم نوشت...
چقدر برای وردپرس دلم تنگ شده است...چند روز پیش کارت شادباشی برای سال نوی میلادی از وردپرس به دستم رسید...باز هم معرفت اجنبی ها!!!دوستان نازنین، خیلی ها گلایه کردند چرا تارنگارم در بلاگر(همین تارنگاری که مشاهده می کنید) اینقدر سنگین است...گفتم موقت است .خانه دوم من است.حال دوباره به خانه اولم برمی گردم در همان وردپرس(.البته با نشانی تازه ای).امیدوارم دوباره ناچار نشوم با دلی شکسته به اینجا بیایم!(بلاگر را هم بسیار دوست دارم چون مانند وردپرس معرفت و صفا دارد و مانند سرویس های بی کیفیت و ناامنی چون بلاگفا بی چشم و رونیست!!!
نشانی تازه من در وردپرس:
http://yekmihanparast1.wordpress.com

۱۸ دی ۸۹ ، ۰۴:۴۹ لاله اشک
ممنون از راهنمایی ها
آخه آقای کمش ما بچه های رسم الخط دیروز دوباره از اول باید مکتب بریم و رسم الخط ( جای این کلمه عربی چی میشه نوشت؟) جدید یاد بگیریم. اما طوری نیست چرا که ز گهواره تا گور دانش بجوی. ما هم که هی داریم می جوئیم و می جویم!!

پاسخ:
شما خیلی لطف دارید. بجویید که جوینده یابنده است.
با ترانه مریم وفا نداره به روزم

۱۸ دی ۸۹ ، ۱۹:۴۴ عبدالحمید حقی
سلام

خوب من کمش
http://hamidhaghi.blogsky.com

پاسخ:
عشق من حقی
البته نوشتن از درست نویسی مهم تر است ولی اولویت بعد یقیناً پارسی نویسی است، خدا اموات حلقه وبلاگی ملکوتیان را بیامرزد که نخستین بار بحث درست نویسی در اینترنت را سال79 در فضای مجازی طرح کردند

پاسخ:
به نظرم پارسی نویسی خیلی سلیقه‌ای شده و صاحب‌نظران آن به نظر واحدی نرسیده‌اند. فعلا همین استاندارد ظاهری هم غنیمتی است.
سلام
ای آقا کار از این حرفا گذشته .
هرج و مرج نویسی در اینترنت چنان با سرعت داره جلو میره که بعید میدونم بشه از انتشارش جلوگیری کرد. اگه خوب دقت کنیم می بینیم که با ادبیاتی جدید روبرو شده ایم که نه میشه گفت پارسیه نه عربی و نه فرنگی.
این ادبیات رو فقط میشه ادبیات اینترنتی نامگذاری کرد.در حال حاضر به تعداد کاربران اینترنت ، سبک نگارش هم بوجود اومده.
البته تلاش شما و امثال شما قابل تقدیره.به هر حال شاید بشه این هرج و مرج رو با فرهنگ سازی کنترل کرد.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی