ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

باز هم انصراف!!!

۱۸ فروردين ۱۳۹۳

بهترین خدمتی که احمدی‌نژاد به کشور کرد پرداخت یارانه نقدی بود. و البته این به معنی تایید نحوه انجام کار نیست. یقینا اگر احمدی‌نژاد این کار رو درست و اصولی انجام می‌داد، امروز دولت به وضعیتی نمی‌رسید که بخواد حق مردم رو ازشون دریغ کنه.  احمدی‌نژاد قسمت کمی از حق مردم از منابع زیر زمینی‌شون رو به خودشون داد و این یعنی یک قدم به سوی عدالت و مردم‌سالاری.
اما روحانی قصد داره همین قسمت کم رو از مردم بگیره و به دولت برگردونه. همون‌طور که اقدام احمدی‌نژاد تو تاریخ برجسته هست، کار روحانی هم نقطه برجسته‌ای تو تاریخ کشور خواهد بود و اثرات بسیار بدی بر آینده ما خواهد داشت. 
تو پست قبل دلیل عدم انصرافم رو ناشفافی دولت بیان کردم و به نظرم همون یک دلیل برای انصراف ندادن کافیه اما دلایل بسیار مهم دیگری هم دارم که تیتروار عرض می‌کنم. اگر علاقه داشتید درموردشون تحقیق کنید چون بحث جزییاتش تو حوصله یه پست وبلاگی نیست.

1 - اثر اجتماعی:تقسیم جامعه به دو دسته بزرگ یارانه‌بگیر و یارانه‌نگیر، شکاف اجتماعی فقیر و غنی رو تشدید می‌کنه. هر سیاستی که فقیر و غنی رو مقابل هم قرار بده باعث لطمه به انسجام اجتماعی می‌شه. مثلا دور نیست به هر پولداری بگی یه کمک به فلان دختر دم بخت بکن بگه:"پس یارانشو چه می‌کنه؟"

2 - اثر سیاسی: تحویل منابع کشور به صاحبان اصلیش یعنی مردم و اداره کشور با درآمد مالیات، اولین پایه پاسخگو کردن دولت و در نتیجه برقراری مردم‌سالاریه. احمدی‌نژاد -صرف نظر از نحوه اقدامش- اولین قدم این راه رو برداشت و روحانی قصد داره این قدم رو در نطفه خفه کنه.

3 - اثر اقتصادی: پرداخت سهم هر کس از منابع زیرزمینی اساسی‌ترین و عمیق‌ترین خصوصی سازی و در نتیجه پایه‌ی رشد اقتصادیه و در اختیار دولت بودن درآمد منابع کشور، بزرگترین دولتی سازی اقتصاد و در نتیجه بزرگ‌ترین رانت‌ساز و مخرب اقتصادخواهد بود.

4 - شکاف ملت دولت: مردم بعد از سه سال دریافت یارنه به اون عادت کردند و بعد از قطعش خواهند گفت حالا این پول کجا میره؟ اگر نیست پس این مدت از کجا می‌دادند؟ و فاصله‌شون با دولت بیشتر و بیشتر می‌شه.

5 - انتخاباتی: این اقدام روحانی نه تنها تقدیم یک برگ برنده رایگان به رقیبانش برای انتخابات بعدی خواهد بود بلکه لطمه‌ی اساسی به نحوه انتخاب مردم در تمام انتخابات بعد خواهد زد: از این به بعد رقابت اصلی کاندیداهای انتخابات، میزان یارانه پرداختی خواهد بود و دیگه کسی صحبت از برنامه و... نخواهد کرد. 


و این رو هم اضافه کنم که گمان نمی‌کنم دولت بتونه افراد جامعه هدفش رو شناسایی کنه پس امیدوارم به اطلاعاتی که مردم می‌دند اعتماد کنه و مشکلاتی شبیه طرح سبد کالا ایجاد نکنه تا دست‌کم عزت مردم خدشه‌دار نشه.


۹۳/۰۱/۱۸
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی