ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

نوبل ادبی 2016

۲۵ مهر ۱۳۹۵

باب دیلان آخه؟ این آکادمیا مگه کمش نمی‌خونند؟ خب همین‌طوری حق آدمای گمنام خورده می‌شه دیگه! این آقا چارتا شعر دل‌رحمانه و هشتا شعر چپی گفته دیگه. خب فیس بوک ما پر از این ابراز احساساته که. خب نکنید این کارا رو. من واقعا اگه می‌دونستم قرار نیست به کوندرا و موراکامی بدند، حتما می‌رفتم استکهلم(استکهلمه دیگه؟) 

من نمی‌فهمم چرا هیچی سر جاش نیست آخه؟ خب عزیز من اگر بلد نیستی برو یاد بگیر. برو بپرس. آخه چه اصراریه نوبلم بدیم به جهانخواران؟ اینا کم خوردند؟ آخه چرا از گشنه می‌گیری می‌دی به سیر؟ آخه یهودی؟ اینا خاک فلسطین سیرشون نکرد؟ حوصله داری فردا کیهان بخونی؟

از اینا که بگذریم چرا سرچ نمی‌کنی اول؟ می‌دونی دیلان تو یکی از زبان‌های زنده‌ی دنیا بر وزن دیلاقه؟ می‌دونی این جناب دیلان با وجود قد نارشیدش، دقیقا شبیه یه آدم دیلاقه؟ این برا اعتبار آکادمی بد نیست؟  

اصلا ببینم چرا به ظریف ندادید. یه سر رفتید توییترش ببینید چه قدر قشنگ می‌نویسه؟ صلح رو که بهش ندادید اقلا ادبی رو بهش می‌دادید! مگه به چرچیل ندادید؟ خب اینم روش!

هی روزگار....

...

واقع ماجرا اینه که تعجب کردم از این انتخاب. فکر نمی‌کردم قحطی ادبیاتی خالص اومده باشه که یه اهل موسیقی انتخاب بشه. اما معروض می‌دارم که دیلان رو نمی‌شناسم. باید شعراشو بخونم ببینم واقعا اصلا حقش نبوده؟ و البته ترجیح من اینه که جوایز مهم به آدم‌حسابیای گمنام داده بشه.  این‌طوری از آشنایی با آدمای قوی بی‌رسانه محروم نمی‌شیم.




۹۵/۰۷/۲۵
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۵)

۲۵ مهر ۹۵ ، ۱۳:۴۳ شرف الدین
کمش خان من جدی جدی دارم مشکوک میشم ها!!!
خوبی شما؟!!!
پاسخ:
:)))
کاملا خوبم
نگران نباش عزیز
نکنه تصورت از من یه آدم عصا قورت داده و سنگین رنگینه؟
خیلی ها مثل شما موراکامی رو لایق گرفتن نوبل امسال میدونستن اما لابد آثار دیلن متفاوت بوده و از طرفی ترانه سرایی هم زیر شاخه ی ادبیاته
هنوز هیچی ازش نخوندم 

پاسخ:
لابد:)
منم باید بخونم.
۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۱:۵۱ سیدشهاب میرشفیعی
غصه نخور کمش جان،خودم عوض یک جایزه نوبل ادبی دوتا به شما جایزه می دم...!
مشکل اعضاء محترم آکادمی گوگوش(ببخشید نوبل)اینه که وبلاگ نمی خوانند علی الخصوص وبلاگ کمش رو...اگه می خوندند حتماً هم جایزه ادبیات نوبل رو به شما می دادند و هم جایزه نوبل صلح و ریاضی و پزشکی و اقتصاد و... رو.
بگذریم اینها زیاد مهم نیست...مهم اینه که باب دیلن که فقط چهار تا ترانه گفته رو بخاطر ابداع مضامین جدید در عرصه ادبیات آمریکا مستحق این جایزه دونستند...واقعاً مضحکه
پاسخ:
:))
بابا من فکر خودم نیستم. این عدالت چه گناهی کرده آخه؟
حالا بریم باب دیلان بخونیم ببینیم این مضامین چی هستند...
۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۹:۰۶ خمار مستی
من یکی که حسابی کفری میشم ازینکه مثلا چخوف هرگز نوبل نگرفته و یکی مثل باب دیلان امسال برنده ی این جایزه شده!
حتی با اینکه من حتی اسم دیلان را نشنیده بودم پیش ازین! (پس نمیتونم منتقد این باشم که چرا نوبل گرفته!)
اما نکته ی قابل تأمل دیگه اینکه چند نفر از سینه چاکان تلگرامی اسم برنده ی سال پیش نوبل ادبیات را تا به حال شنیده اند؟
یا مثلا نویسنده های داخلی که منتقد انتخاب امسال هستند تیراژ کتابشان در سال گذشته آیا به 500 نسخه میرسیده؟
پاسخ:
من یکی که کلا از هیچ چیزی کفری نمی‌شم:)
به نظرت لازمه‌ی نظر دادن درباره نوبل ادبی داشتن کتابه پرتیراژه؟ حتی داشتن کتاب کم تیراژ؟ 
به نظر من این کار مربوط به منتقدان ادبیات و در درجه دوم مخاطبان حرفه‌ای ادبیاته. 

۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۹:۳۹ خمار مستی
نهههههههههههههه!!!!!!!!!
به نظر من اتفاقا اصلا نظر دادن درباره نوبل ادبیات هیچ لازمه ای نداره!!! کافیه کتابخون باشی! و آشنایی با ادبیات جهان داشته باشی! اما صرفا کانال تلگرامی داشتن این مسئولیت رو واسه کسی ایجاد نمیکنه که بیاد باب دیلان رو ببره زیر سوال!!!! مواردی که من مطرح کردم واسه موقعیت طنزآمیزیه که این چندروزه کاربران ایرانی شبکه های مجازی ایجاد کردن! 
البته که مثلا آقا یا خانوم ایکس که یه کتاب مجوز گرفته با تیرااژ محدود! و به لطف اینستاگرام داره متونش رو قالب میکنه به مردم اصلا در جایگاهی نیست که بیاد جایزه ی ادبیات نوبل و بانیان و داوران و حتی خود دیلان رو ببره زیر سوال! (نمونه هاش فراوونه تو اینستا که به دلیل حق دفاع و عدم حضور اسم نمیبرم!)

با خط آخر پاسختون هم موافقم= بیگ لایک!
پاسخ:
:))
زیاد سخت نگیر دوست من. بذار ملت راحت باشند....:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی