ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

فیلم‌بینی۳

۸ بهمن ۱۳۹۵

Carnage جالب بود

Damage و Heat و In Time نسبتا جالب بودند

Pretty-Woman و an education  و  Angelique Marquise Des Anges و  Blindness بد نبودند.

و آه از Schindler's list. این فیلم صرفنظر از پایان زیباش خیلی تلخه! این حجم از سیاهی باور کردنی نیست برام. میتونم نازیها رو درک کنم. میتونم درک کنم کسانی به دلیل نگاه ایدیولوژیک، یک قوم رو پست بدونند و هر برخوردی باشون بکنند. حتی شاهد قرن بیست و یکمیش جلوی چشممونه؛ داعش. اما نمیتونم درک کنم یهودیها چرا چنین شرایطی رو تحمل میکردند؟ وقتی زندگی متعفن و مرگ با خفت جلوی روی آدم باشه چی باعث می‌شه شورش نکنه؟ چی باعث میشه به شرایط تن بده؟ نمی‌دونم... به نظرم می‌شه پذیرفت این فیلم سیاسیه و در خدمت مظلومنماهای اسراییلی.

 ...

جلوتر که می‌رم میبینم واقعا سخته تمام فیلمها رو با یه کلمهی «جالب» یا «عالی» یا «بد نیست» توصیف کرد. گاهی یه فیلم خوب شروع میشه و خوب پیش میره اما آخرش کم میاره. مثل an education و In Time یا فیلمی یه ایدهی خوب داره اما خوب بیانش نمیکنه مثل Blindness. و من یه کم عذاب وجدان میگیرم از کلمهای که در موردش گفتم...

از طرفی ممکنه من چیزی رو توی یه فیلم بینم که برام مهمه و اون فیلم رو خوب بدونم اما دیگری اون موضوع براش اهمیتی نداشته باشه و تعجب کنه. دنیا دنیای شخصیسازیه؛ هر کس باید خودش و علایقش رو بشناسه و تعقیب کنه. 



۹۵/۱۱/۰۸
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۲)

من که خیلی فبلمبار نیستم اما میتونم حدس بزنم که به شما چقدر داره خوش میگذره بابت دیدن اینهمه فیلم! :))

قطعا فیلم سلیقه ای هست. اما معیارهای فنی سنجش فیلمها رو نباید نادیده گرفت. مثلا هرچند ممکنه تعداد خیلی زیادی از مردم اخراجی ها رو دوست داشته باشند، اما دلیل نمیشه که فیلم خوبی هم باشه
پاسخ:
آره واقعا مشعوفم:))
خب این بحث مفصلیه و منم به جواب اثبات شده‌ای نرسیدم.
به نظرم کسی که از اخراجی‌ها لذت می‌بره لذت می‌بره هر چند به لحاظ سینمایی فیلم بی‌ارزشی باشه....
بعضیا می‌گند سلیقه‌ی هنری پرورشیه. مثلا تو جامعه‌ای که سینما برنامه روتین مردم نیست فیلمی غیراستاندارد با چندتا تیکه کلام و جوک غیرتصویری پرفروش می‌شه اما اگه سینما برنامه روتین مردم باشه با دیدن دو سه تا اخراجی‌ها خسته می‌شند و کم کم فیلمهای بهتری طلب می‌کنند. ولی خب من مثالهای نقض زیادی بر این فرضیه دیدم. مردمی که تا آخر عمر بر مدار همون سلیقه می‌مونند. مثلا مردم هند و علاقه‌ی زیادشون به سبکی که به نام فیلم هندی می‌شناسیم.
شاید یه مجموعه دلایل در این باره موثر باشند. مثلا سطح و نوع سواد، سطح مادی، اطرافیان، شغل، دل‌مشغولی‌ها و... 


۱۱ بهمن ۹۵ ، ۲۰:۳۷ سراج الدین
سلام
هیچ چیز به اندازه فیلم دیدن خستگی رو از تن من بیرون نمی کنه

ولی برادر یکم تو فیلم دیدن عقبیااااا، این فیلما که خیلی قدیمی ان

من همین جمعه یه فیلم خیلی قشنگ دیدم که دیدنش رو بهت توصیه می کنم. البته فیلم مستنده
Cartel land

پاسخ:
سلام
آره واقعا عقبم:((
سعی می‌کنم این فیلمو ببینم. ممنون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی