ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی


اون درباره‌ی من چی فکر می‌کنه؟




۹۰/۰۸/۰۱
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۱۶)

اون اصلاَ به تو فکر نمی کنه، شاید.

هم پاشنه آشیل هر رابطه ست و هم یکی از مهم ترین ابزاری که باعث میشه یادمون نره اعمال و رفتارمون چه بازخوردی میتونه داشته باشه.در واقع این جمله بیشتر از اونی که به زبونمون بیاد نواحی مرکزی مغز و قلقلک میده.نقش فعالی هم داره در به چالش کشوندن رفتار ما.شبیه همون پس گردنی که شالاپ میچسب پشت گردن آدم و حواس آدم و میاره سر جاش این فکرم میتونه حواس آدم و بیاره سرجاش تا خدای نکرده رفتار بیمورد از آدم سر نزنه.

حرف شما درست ولی این وقتی خطرناک میشه که به صورت وسواس در بیاد و شخص مورد نظر یه چیزی بشه تو مایه های دهن بین .شاید در این مورد بشه اسم سندروم مقبول واقع شدن در اذهان عامه روش گذاشت.یا وسواس فرشته بودن.وگرنه این هم مثل بقیه افکار آدم.کمش(ک با فتحه) کمه زیادش زیاد

این سوال مهمیه که ذهن همه رو درگیر خودش می کنه. البته می تونه مهم باشه یا نباشه. این دونستن و ندونستن هم خوبه هم بد. می دونید گاهی نباید مهم باشه که طرف در موردت ممکنه چی فکر کنه.مثلا تو کار اجرایی گاهی باید چشاتو ببندی و واست مهم نباشه که طرف راجع بهت چی فکر می کنه. این می تونه در تصمیم گیری هات موثر باشه. اگه همش تصورت این باشه که هر کاری می کنی باید همیشه نگاه و فکر تحسین برانگیز دیگران در مورد تو پشتش هست ممکنه به نتیجه مطلوب نرسی. مهم اینه که تو سعی کنی کاری که بهترینه رو انتخاب کنی. البته تو موارد عاطفی شاید این طور نباشه و مهم تر از خودت بیشتر طرف مقابل رو در نظر بگیری و از خیلی چیزها هم بگذری که قطعا متفاوته. این بود انشای ما!!

پاسخ:
اما در موارد عاطفی موضوع پیچیده می‌شه: اولا من چه قدر خودم باشم و چه قدر آدمی که طرفم دوست داره ببینه؟ و ثانیا از کجا بفهمم اون چه نگاهی به من داره؟ گاهی این وسط توهم جای واقعیتو می‌گیره.
این حرف در مورد آدمهایی مصداق پیدا می کنه که فرانگر باشند. به حرف دیگران خیلی اهمیت می دهند. و بقول شما در جواب به دت هاله هی می خواهند خود را بازسازی کنند. و چه خوبه که ما به نظر دیگران اهمیت بدهیم. این باعث میشه که در رفتار خودمون تجدید نظر کنیم. اما اونهایی که نظر دیگران براشون مهم نیست و مهم نیست که دیگران چه فکری در مورد آنها دارند هیچوقت تغییر نخواهند کرد و در عین خود بینی خواهند زیست و خواهند مرد. من همیشه وقتی می خواهم شخصی را محک کنم که ببینم چه نظری در مورد خودش داره ازش می پرسم نقاط منفی خودش رابگه. اگر به چیزهایی اشاره کرد، نشون میده طرف که به عیبهای خودش واقفه و ممکنه بخواد درستشون کنه. اما دیدم کسانی رو که بعد از سوال من پوزخند میزنند و میگن والا هیچی به نظرمون نمی رسه.
وقتی فکر می کنی که دیگری در مورد تو چی فکر می کنه، یعنی خیلی آماده ای که به نقاط قوت و ضعف خودت از دیدگاه دیگری پی ببری و آماده ای که درستشون کنی.
حالا من اگه جای "اون" بودم، با تنها شناخت شما از وبلاگنویسی میتونم بگم که آدمی بسیار پخته، بسیار محافظه کار، تطابق جو، انتقاد پذیر، صبور، و منتهای با پنبه سربریدن ..... و صد البته که چاه کنی بسیار با ذکاوت که میدونه کجا چاه بکنه که به آب برسه و طنابش هم پاره نشه!!!

ادامه:
ولی گاهی مواقع بقول آقای دهاقین حتما هم ضروری نیست بر طبق نظر همه رفتارتو عوض کنی. اونوقت میشه الینه.... انوقت میشه جریان ملانصرالدین و الاغش و پسرش... باید دید که چه کاری درسته و طرف تا چه حدی از من میخواد که منو عوض کنه....اما بر خلاق آقای دهاقین برای من فکر طرف مهمه اما نه اینکه حتما بخوام با فکر اون خودم رو عوض کنم مگر اینکه ببینم اون تغییر به نفع من باشه...

هر طور که می خواد فکر کنه.من باید اون طور که درسته رفتار کنم

پاسخ:
سوال دقیقا اینه که رفتار درست کدومه؟
چه جالب
می دونید پدرجان کمش این سئوالیه که من هیچوقت بهش فکر نمی کنم! یعنی بخوام روراست بگم (شما خا از خودمونید) اصلاً بهش اهمیت نمی دم که بخوام بهش فکر کنم!!!! نمی دونم چرا!! ولی اصلاً برام مهم نیست کسی در موردم چی فکر می کنه!! نمی گم شخص مغرور و خودبزرگ بینی هستم که به این مسئله فکر نمی کنم، نه خدایش دلیل اینکه به این مسئله فکر نمی کنم اینه که واقعاً برام مهم نیست!! من باید کسی باشم که خودم دوست دارم، وقتی من از خودم راضی هستم و همون چیزی هستم که می خوام دلیلی نمی بینم بخوام فکر کنم کی در موردم چی فکر می کنه. همیشه میگم بذار هرکی هرچی می خواد راجع بم فکر کنه!! و دیگر هیج ...!!!!

حواستون باشه همه اونها تعریف نبوده ها.... همچی گلی هم نیست ها!!!!

پاسخ:
می‌ذارید به روش پنبه‌سربری مردمو گمراه کنم عیوبم رو نفهمند یا نه؟
اول باید معیارها و ارزشهاتو پیدا کنی ! بعد هرچی بیشتر به سمت ارزشهای واقعی تر و دست یافتنی تر متحول بشی.
توی این مسیر هممسیرهای زیادی پیدا میکنی که سر پرتگاه و پیچ یا دستشونو میگیری یا دستتو میگیرن حتی اگه هردو بیفتید!
و رهگذرهایی که راهشون و عقیدشون کلا با تو فرق میکنه یه وقتا بهتر یه وقتا بدتر!
اگه باهوش باشی هردو رو بررسی میکنی و خوباشو توی آپشنای مسیرت اضافه میکنی!
شاید هم یه روز فهمیدی که کلا باید برگردی و از یه راه دیگه بری! و اونموقع نیاز به رمق و شهامت داری!...
ولی برای هر قدمی که برمیداری فلسفه داشته باش...

پاسخ:
همه‌ی حرفات درست و قشنگ خصوصا این جمله‌ی آخر اما اون‌قدر کلی گفتی که نفهمیدم چه ربطی به این پست داشت!
این گربیه دوبره چیشیبو از محرابد برین کرتی؟

۰۳ آبان ۹۰ ، ۱۶:۴۹ مهدی حاجی زکی
روان گرایانه و فلسفی مآب نیستم
من یک آدم آسمان جل دریایی ام که یک لا پیرهن بیشتر ندارم از دنیا
برایم مهم نیست او چه فکر در موردم می کند
تنها اهمیتی که نفس کشیدنم در این قفس استخوانی دارد این است که خوب باشم
خواه او بدم ببیند و خواه خوبم نگاه کند
اگر کسی هم بخواهد فکری درباره ام بکند؛ آدمی نیست که فوق بشر است!
یگانه هستی است که می ترسم از افکارش در باره خودم ...

پاسخ:
مغز گردو کیلویی خدا تومن می‌خوری که شعار بدی!!!؟
تو خودتم نمیدونی او در بارهی تو چی فکر میکنه ؛ انتظار که نداری من بدونم؟

پاسخ:
تو نابغه‌ای باور کن
او:

هممسیر:فکرو انتقاد صادقانه

رهگذر: 1-بهتر : فکر و انتقاد سازنده
2-بدتر : فکر و انتقاد مخرب


با توجه به ماهیت شخصی و جایگاهش میتونیم نسبت به طرز فکرش واکنش نشون بدیم!

پاسخ:
با توجه به تیتر پیداست که منظور طرف رابطه و در نتیجه یکی از مهمترین آدم‌های زندگی ماست.
سلام

با "خب دست نزن "

آپم

http://hamidhaghi.blogsky.com
خیلی ساده نوشتید و قابل فهم ولکن در تعجبم چرا نظرات اینقدر فلسفه بافی و بعضا بی ربط به انچه مطرح نمودید!شاید هم دلیلش این بوده که براشون مهم بوده شما در باره انها چی فکر میکنید!

پاسخ:
خوب شد گفتید به این نتیجه رسیده بودم که بد نوشتم. البته به هر حال هر کسی از ظن خودش مسائل رو می‌بینه شاید هم دلیلی که شما گفتید درست باشه. امیدوارم نباشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی