ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

در خیال

۱۵ آبان ۱۳۹۰

خب احتمالا ناف مرا با دف بریده‌اند. صدای دف به طرز عجیبی تمام وجودم را پر می‌کند. انگار هر سلولم دو جفت گوش دارد و خودش به تنهایی دف را می‌بلعد. حالا اگر با ناله‌های کمانچه و صدای استاد و شعر مولانا هم همراه باشد که دیگر چه شود! و عجیب، مردانه و قدرتمند بودن تمناست؛ بدون کوچکترین شک و تردید و لکنت. و استواری کلام و موسیقی. مقابل چنین عاشقی هر معشوقی تسلیم است. آدم آرزو می‌کند جای چنین عاشقی باشد... بشنوید.

منبع

 

 

۹۰/۰۸/۱۵
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۷)

بلعیدن دف.
دو جفت گوش سلول
جالبه.
گوش کردم و لذت بردم

پاسخ:
خوشحال شدم.
۱۶ آبان ۹۰ ، ۱۸:۴۸ مهدی حاجی زکی
یعنی سلولت تو حلقم!!!
دادا یه قرار بزار یه صحبت مبسوط در خصوص اثرات مثبت موسیقی در زاد و ولد سلولهای دو گوش و تاثیر مثبت دف بر مغز چاه کن در جهت بهره وری از لحاظ کمیت حفر حلقه های بیشتر؛ به انجام برسونیم ...!

پاسخ:
صحبت مبسوط نمی‌خواد همش همین بود که گفتی: اثرش مثبته
گوش نکردم تا قضاوت نکنم.خودم به شخصه از شنیدن صدای دف خیلی عصبی میشم ولی اعتقاد دارم قبل از اینکه انسان پا به این دنیا بذاره خداوند مقداری از روح انسان رو برمیداره و با اون یک ساز میسازه.هرکسی که بخواد وارد این دنیا بشه باید وارد سرمین سازها و آواز ها بشه.قطعه گمشده خودشو پیدا کنه و بعد وارد این دنیا بشه.برای همین هر وقت در این دنیا صدای سازو آواز مورد علاقشو میشنوه احساس میکنه روحش کامل شده.این از اون باور هاییه که هیچ وقت صادق نیست ولی مهم اینه که در دنیای من معنی داره.پیشنهاد میکنم برای زیبا تر شدن زندگی باور سازی کنید.

پاسخ:
کاملا موافقم. خیلی نگاه قشنگیه. در مورد من صادقه. البته من از سازهای زیادی خوشم میاد احتمالا روح منو تیکه‌تیکه کرده و با هر تیکه‌ش یه چیزی ساخته.
صدای ساز نجوای خالص با خداست!تو چیزی از زبان خود به آن نمی افزایی! هرچه هست نیایش دل است و لغزش انگشتانت بی اختیار...

پاسخ:
این دیگه اظهار نظر کاملا تخصصی بود امیدوارم سازت همیشه کوک باشه.
کم کم داری دل میبری ها؟؟!!

پاسخ:
اختیار دارید ما بیشتر
کلاً با سازهای سنتی و اصیل ایرانی بی نهایت حال می کنم. خوشحالم که شما هم همینطور هستید. سنتور، دف ، کمانچه و ... واقعاً روح تازه ای بهم می بخشه!!

پاسخ:
یعنی اگر من این سازها رو دوست نداشتم ناراحت بودی؟
روحت شاد. روحمو جلا دادی!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی