ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

وبلاگ‌های انتخاباتی

۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
تصادفا با یه جفت وبلاگ مواجه شدم که خیلی خوشحالم کرد:

وبلاگ آقای مهندس کامران میرمحمدی 

وبلاگ خانم مهندس کتایون نادری

واقعا خوشحال شدم که دیدم این دوستان گرامی از ابزار امروز برای معرفی خودشون استفاده کردند. واقعا خوشحال شدم که دیدم دو انسان امروزی و آشنا به دنیای ارتباطات نامزد شورای شهرم شدند...
معمولا نامزدهای هر انتخابات برای شناسوندن خودشون کارهای مختلفی انجام می‌دند؛ چاپ پوستر و تراکت، نصب بنر، سخنرانی و....
تو تمام این کارها هدف نهایی، توضیح برنامه‎ها و اهداف و در نتیجه جلب نظر رای‎دهندگانه. این قبیل کارها نوعی گفتگوی یک سویه و از بالا به پایینه. و به همین دلیل معمولا نتیجه کاملی به همراه نداره.
تو چنین تبلیغاتی رای‎دهنده در معرض تبلیغه اما نامزد نمی‌تونه به درستی متوجه ذهنیات رای‌دهنده بشه و در نتیجه ممکنه تفاهم لازم شکل نگیره. اما با ابزاری مثل وبلاگ امکان دیالوگ به وجود میاد. دیالوگی دو سویه و از موضع و جایگاه برابر.
من می‌تونم به وبلاگ نامزد برم و خواسته‎ها و سوالاتم رو مطرح کنم. می‌تونم سوالاتی بپرسم و بر اساس پاسخ‌هایی که می‌شنوم شخصیت نامزد مورد نظرم رو محک بزنم. می‌تونم بفهمم کسی که قراره بهش رای بدم کیه و...
و از همه مهمتر، این سوال و جواب‌ها و نظرات و ایده‌ها، تو وبلاگ ثبت می‌شه و بعدها که نامزد برنده انتخابات شد، می‎تونه ملاکی برای سنجش کارایی و صداقت نامزد باشه...
سرتون رو درد نیارم امروزه دیگه کسی نیست که اهمیت فضای مجازی رو نشناسه و نیازی نمی‌بینم بیش از این توضیح واضحات بدم. برای من این وبلاگ‌ها ابزاری هستند برای آشنا شدن با شخصیت، ایده‎ها و علایق این دوستان و این به من کمک می‎کنه با دید بهتری رایم رو داخل صندوق بندازم.

جناب آقای میرمحمدی و سرکار خانم نادری من از شما ممنونم که چنین مجالی رو فراهم کردید و با علاقه‌ی تمام نوشته‌های شما رو می‌خونم و تمام تلاشم رو می‌کنم تا از لابه‌لای کلمات و جملاتتون با ذهن و فکر شما ارتباط برقرار کنم و بیشتر بشناسمتون.
امیدوارم بقیه نامزدهای محترم شورا هم این کار رو انجام بدند. تو قرن بعد از عصر اطلاعات این کار لازمه.



پ.ن: جا داره اینجا از شورای قبل و خصوصا دوست گرامی آقای دهاقین هم تشکر کنم. هم به دلیل زحماتی که تو شورای قبل متحمل شدند هم به دلیل حضور موثرشون تو فضای مجازی.
هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که ایشون با چه سعه‌ی صدری انتقادات رو می‌شنیدند و با چه تحمل و ظرافتی پاسخ می‌دادند و مهمتر از اون با چه همتی پیگیری می‌کردند تا به نتیجه مطلوب برسه. امیدوارم حالا که نیستند، راهشون ادامه پیدا کنه.




۹۲/۰۲/۰۴
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۱۵)

اولاً ممنون از بخش پایانی مطلبتون و اظهار لطفتون در خصوص بنده.
ثانیاً بنده هم اقدام این دو عزیز در این خصوص رو می پسندم و امیدوارم که در این نوبت تلاش بیشتری از طرف مردم برای شناخت نامزدها و برنامه های اونها صورت بگیره و تعصبات محلی خیلی جایگاهی در انتخاب افراد نداشته باشه. از روی تجربه عرض می کنم عرصه شورا عرصه ای عادی نیست. میدان تصمیم گیری، برنامه ریزی و حتی قضاوتهای متعدد است و افرادی باید در این عرصه وارد شوند که دارای دانش، بینش و صداقت در عمل و گفتار و جسارت در اجرای قانون و عدالت باشند. از سویی اگر تیم شورا درست چیده نشود بهترین افراد هم در این تیم ممکن است منزوی شوند و نتیجه مطلوبی حاصل نشود. بعداً مفصل در وبلاگم در این خصوص خواهم نوشت

پاسخ: خواهش میکنم. انجام وظیفه بود که قطعا حق مطلب رو هم ادا نکرده. ما بیش از اینها به شما مدیونیم.
کاملا درست می‌فرمایید.
قطعا منتظر نوشته های شما در این زمینه هستم چرا که هیچ کس مثل شما نمیتونه در این زمینه نظر بده.
امیدوارم حالا که از حضورتون تو شورا محرومیم دست کم یه منتقد و راهنمای خوب در این زمینه باشید.

نوع نگاهت به مسئله خیلی جالبه!
تا حالا از اون لحاظ بهش فکر نکرده بودم.
خدا کنه که مردم واقعا با بینش وآگاهی انتخاب کنند.
خداکنه واسه یه بارم شده دست از هندی بازی بردارند!!!

پاسخ:
خدا کنه:)
من چنین اقداماتی رو در همین راستا ارزیابی میکنم.
همه اینا که گفتید درست.
ولی آیا بعد از انتخاب شدن هم این وبلاگ ها آپ می شند؟
آیا همچنان به این تعامل فکری ادامه خواهند داد؟
آیا... ؟

پاسخ:
شهرام جان به نظرم باید دو موضوع رو جداگانه ببینیم:
1 - تبلیغات انتخابات
2 - تعامل با رای دهنگان بعد از انتخابات
فعلا این دوستان قدم اول رو برداشتند و من در همین حد هم ازشون ممنونم. این کار دست کم در "انتخاب" به ما کمک میکنه.
امیدوارم اگر انتخاب شدند این راه تعامل با رای دهندگان رو به روی خودشون باز نگه دارند. این کانال ارتباطی یقینا برای انجام وظایف بهشون کمک خواهد کرد.
۰۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۱۸ مهدی حاجی زکی
ناقُلا قیمادوننده؟!!


در خصوص رویکرد جنابعالی در خصوص چگونگی احراز شرایط کاندیداتوری و برقراری ارتباط فی مابین نامزدنگ و مردم نیز در فواصل بعدی اظهار نظر خواهم نمود
با تشکر از وبلاگ خوبتان

پاسخ:

اندی معلیمو؟؟؟؟

خواهش میکنم. منتظر میشینم.
من هم دقیقا"با نظر آقا شهرام موافق هستم
این که از طریق دنیای مجازی تبلیغ بشه خوبه وعالی
اما این که بعد از انتخابات چقدر واصلا"آپ بشند یا نه این وبلاگ ها که امیدوارم این طور باشه خیلی زود به زود آپ بشند مهمه
این طور نیست ..................

پاسخ:
همونطور که به آقا شهرام هم عرض کردم فعلا قدم اول خوبه و به ما کمک میکنه، حتی اگر قدم بعد رو برندارند.
و البته مواقم که حضور بعد از انتخاب هم مورد انتظار و مفید خواهد بود.
۰۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۳:۵۴ مهدی حاجی زکی
می گم داداش هنوز منتظر نشستی؟!!

پاسخ:
خیلی زرنگ یا ..... مشالله میخواهی جمعتون جمع باشه اره ای نا قلا...
باشه خوش باشی رفیق

پاسخ:
آره دیگه. آدم باید فکر آینده‌ش باشه.
موفقیت همه آرزوی ماست ...

ولی به نظربنده زدن یه وبلاگ دلیلی نیست برای یک انتخاب خوب

پاسخ:
زدن وبلاگ برای شناخت مفیده. و این هم در کنار سایر راههای شناخته نه جایگزین اونها.
خیلی ذوق کش شدید ها .بابا اولین بار که نیست یکی از اعضای شورای شهر وب داره چرا این قدر ذوق زده شدید ؟ بعدش هم شاید وب ابزار لازمی برای نامزدها باشه اما کافی نیست وقتی همه چیز کنار هم درست قرار میگیره که اون اقا یا خانم محترم نامزد مسئولیتش رو به نحو احسن انجام بده . صرف داشتن وب کفایت نمی کنه حالا ملت بیاند مرتب نظر بگذارند، مسائلشون رو مطرح کنند، مشکلاتشون رو در میان بگذارند، اما در مقابل هیچ عکس العمل و تلاشی نبینند فایده ای نداره زمانی وب رسالتش رو به خوبی انجام میده که صاحب وب که از قضا صاحب منسب هم هست کارشو درست انجام بده وگرنه از این دست صاحب منسبهای وب نویس و وب دار زیادند تو این دوره زمونه . قبول دارید

پاسخ:
ذوق کش!!!؟ اصلا به من میاد یگ ایزن چیی...

قطعا داشتن وبلاگ کافی نیست. اما کسی که وبلاگ داره رو بهتر از کسی که نداره میشه شناخت. قبول ندارید؟
و دست کم راهی برای ابراز نظر وجود داره اما کسی که نداره چی؟ کسی که باید بری پشت در اتاقش و وقت بگیری و حرف بزنی چی؟
به نظر من این ابزراهای اومدند که ارتباط رو تسهیل کنند و میکنند.
۰۶ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۱:۰۹ کامران میرمحمدی
دوست عزیز
ممنون از ابراز لطف و محبت جنابعالی
ضمن اینکه مطلب پر مهر شما را خواندم نظرات زیبا و آموزنده دوستان را نیز خواندم
خوشحال شدم که با نظراتتون آشنا شدم و چیزی از بینشون یاد گرفتم
منظور من و همسر بنده از ایجاد وبلاگ تبلیغات نبوده فقط اطلاع رسانی و ارتباط بوده.
ما به نامزد شدن به دیدگاه سیاسی نگاه نکردیم اگر غیر از این بود روز اول ثبت نام ساعت 8 صبح هر دو ثبت نام نمیکردیم و منتظر میماندیم ببینیم چه کسانی نامزد میشوند .
دلسوزانه جلو آمدیم و این کار جز زحمت بیشتر بهره ای برای ما نخواهد داشت.
گر چه میدانم ممکن است عده ای باور نکنند ولی آینده همه چیز را روشن خواهد کرد
دوستدار شما
کامران میرمحمدی

پاسخ:
ممنون از نظرتون.
به نظر من تبلیغات اشکالی نداره و دقیقا همون اطلاع رسانی و ارتباطه. اونچه که مزمومه تبلیغات غیر واقعیه.
مطمئنم با این وبلاگ شما بهتر از دیگران شناخته خواهید شد(دست کم در میان اهالی وب) و این تیغ دودمه. به این ترتیب که اونهایی که وبلاگ ندارند احتمالا بتونند منویات شخصی و درونیشون رو مکتوم نگه دارند اما کسی که تو این مدت مینویسه و نظر میده یه شخصیتی از خودش به ظهور میرسونه که نسبتا قابل تشخیصه.
ضمنا حرفهایی هم که میزنید اینجا ثبت میشه و ملاکی برای سنجش عملکرد آینده.
برای من انگیزه آدمها مهم نیست بلکه تواناییها و عملکردشون مهمه چرا که شناخت انگیزه معمولا میسر نیست،
باز هم ممنونم که اومدید و امیدوارم موفق باشید.
کار جدیدی نیست .مهم اینه که ایده ریشه داشته باشه و مشکلات ریشه ای رو حل کنه .این رو هم بدونید که همه اول با انرژی وارد صحنه می شند اینکه این انرژی چقدر پایدار بمونه مهمه .تحمل عقاید مخالف هم مهمه .به هر حال ملاک خوبی نیست.

پاسخ:
پس ملاک خوب چیه؟
شما از چه راهی نامزد مورد نظرتون رو میشناسید؟
از طریق سخنرانی یا چندتا پوستر؟
یا تحقیقات محلی!:)

بابا بی خیال انگار هیچ کس عصاب نداره ها
حالا ما یه چیزی گفتیم اما تهش امیدواربودیم حداقل به ماجرا


پاسخ:

من که همیشه به همه چیز امید دارم . این بحثها هم شیرینی کاره. حتی به نظرم از اصل موضوع هم مهمتره. تو این بحثهاست که بلوغ فکری آدمها مشخص میشه.
بله بله
شیرینی اونم چه شیرنی

پاسخ:
سلام بر جناب کمش خسته نباشید
بدنیست حرفمان را با یک مزاح اغاز کنیم ،عجب تصادفی کردید اونهم با یک جفت وبلاگ خب بیشتر بگوئید که مقصر کدامتان بودید حتما در اینگونه تصادفات بجای نیروی راهنمائی ،از نیروهای فوق سری فرمانداری مقصر صحنه را شناختند ومشکل را بر طرف کردند .
برادر گرامی مهم اینست که هر کس با چه ابزاری به صحنه میاید تا تبلیغات خود را اغاز نماید ایا میشود کسی از خود تبلیغی نکند وبه صحنه بیاید چطور میشود افراد را از طریق تبلیغاتی که میکنند بتوان شناخت ملاک چه چیزی باید باشد چه کسی پیدا میشود تا از همه نقاطش در طول زندگی کاریش برای ما نقل قول کند ایا وقت آن نرسیده که به نوع تبلیغات نامزد ها ایرادگرفتایا اشکالی دارد از اینگونه افراد تعهدی اخذ شود مبنی براینکه تا مادامیکه مانند یک وظیفه شناس کار میکنید هیچ اما به مجرد اینکه از این حالت خارج شدید ویا به نظراتتان وحرفهای مردمی که شما مسئول انتقالش به دوایر دولتی هستید توجهی نشد اقدام به استعفاء نمائید ویا از شفاف سازی واطلاع رسانی به مردم نهراسید و....کمش محترم این بخشی از حرفهای مردم رباطست ما دیگر ....ممنون

پاسخ: عزیز دل برادر رسانه ها بزرگترین کنترل کننده سیاستمداران هستند. افسوس که رسانه مستقل کم پیدا میشود!!
از طریق سابقه کاری
اصالت
دینداری
شناخت اجتماع از ایشان
و مطرح بودن در همه زمینه ها
و در آخر به نظر شخصی من بومی بودن هم چاشنی خوبی میتونه باشه

پاسخ:
ملاکهای خوبی هستند. موافقم. به نظرم یکی از راههای پی بردن به خصوصیات فرد میتونه وبلاگ باشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی