ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

اندرز

۸ ارديبهشت ۱۳۹۲

یه ایمیل فورواردی برام اومد که شامل چهل اندرز حکیمانه بود. از بین اون چهل‌تا من از این نه‎تا بیشتر خوشم اومد:

 

    11- زندگی خود را با هیچ کسی مقایسه نکنید. شما نمی‌دانید بین آنها چه می‌گذرد.

    13- بیش از حد توان خود مسئولیت نپذیرید.

    14- خیلی خود را جدی نگیرید.

    15- انرژی خود را صرف کنجکاوی در امور دیگران نکنید.

    19- زندگی کوتاه‌تر از آن است که از دیگران متنفر باشید. 

    20- با گذشته خود رفیق باشید تا زمان حال خود را خراب نکنید.

    21- هیچ کس مسئول خوشحال کردن شما نیست، مگر خود شما.

    24- مجبور نیستید در هر بحثی برنده شوید. 

    30- اینکه دیگران راجع به شما چه فکری می‌کنند، به شما مربوط نیست.




  

۹۲/۰۲/۰۸
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۳۴)

خیلی زیبا و ناب بود. کاش بقیه رو هم می ذاشتین تو ادامه مطلب

پاسخ:
چشم چندتاشو همین جا تقدیم میکنم:

1- آب فراوان بنوشید.
4- بااین 3 تا E زندگی کنید:
Energy (انرژی)، Enthusiasm (شورواشتیاق)، Empathy (دلسوزی و همدلی).
6- بیشتر بازی کنید.
8- روزانه 10 دقیقه سکوت کنید و به تفکر غیرمادی بپردازید.
9- در شبانه روز هفت ساعت بخوابید.
18- گذشته را فراموش کنید.. اشتباهات گذشته کسی را به یادش نیاورید. این کار آرامش زمان حال شما را از بین می‌برد.
28- زمانی را با افراد بالای 70 سال و زیر 6 سال بگذرانید.
35- هر موقعیتی چه خوب یا بد، گذرا است.
با سلام


بسیار جالب بود هم برای من و هم برای فرزندم که امشب بر سر نمره هندسه با هم بحث کرده بودیم.

پاسخ:
پس یکیشو اختصاصی برای شما مینویسم:

27- خطای هر کسی را به خاطر هر چیزی ببخشید.
عالی بود ممنون
وبسیار نزدیک به واقعیت
اگه امکان داره لطفا"بقیه رو هم بزارید

پاسخ:
چشم اینم چندتای دیگه خدمت یک دوست عزیز:

2- مثل یک پادشاه صبحانه بخورید، مثل یک شاهزاده ناهار و مثل یک گدا شام بخورید..
12- افکار منفی نداشته باشید، در عوض انرژی خود را صرف امور مثبت کنید.
16- وقتی بیدار هستید بیشتر خیال‌پردازی کنید.
22- بدانید که زندگی مدرسه‌ای می‌ماند که باید در آن چیزهایی بیاموزید. مشکلات قسمتی از برنامه درسی هستند و به مانند کلاس جبر می‌باشند.
25- گهگاهی به خانواده و اقوام خود زنگ بزنید.
29- سعی کنید حداقل هر روز به 3 نفر لبخند بزنید.
36- مهم نیست که چه احساسی دارید، باید به پا خیزید، لباس خود را به تن کرده و در جامعه حضور پیدا کنید.
39- بخش عمده درون شما شاد است، بنابراین خوشحال باشید.
اندانی دلواپشتد گنایدان
پس کادره آموجان

خیلی هم خوب ...

به شرط اونکه بهشون عمل کنیم و سعی کنیم در زندگی روزمرومون به دانسته هامون جامه ی عمل بپوشونیم

ممنون میشم که الباقیش را نیز برامون بگی شاید به دردمون خورت

پاسخ:
قربون دل نازکد مانی
دقیقا. منم اینا رو محض ابراز وجود نوشتم و گمان نمیکنم تکرارشون اثر چندانی داشته باشه. آدم باید در عمل به اینها برسه.
اینم چندتا دیگه خدمت وشکوی عزیز:
3- بیشتر از سبزیجات استفاده کنید تا غذاهای فراوری شده.
7- بیشتر از سال گذشته کتاب بخوانید.
10- هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده‌روی کنید.
23- بیشتر بخندید و لبخند بزنید.
31- زمان بیماری شغل شما به کمک شما نمی‌آید، بلکه دوستان شما به شما مدد می‌رسانند، پس با آنها در ارتباط باشید
33- از هر چیز غیر مفید، زشت و یا ناخوش دوری بجویید.
با 14 ارتباط برقرار میکنم چون اطرافیانم زیاد اینجوریند ...

راهکارش سادست : باید زود زود رید بهشون تا خنثی بشند :)))

عذر میخوام انقدر روون گفتم ، جوری دیگه نمیتونستم توضیح بدم

پاسخ:
منم اونو خیلی دوست دارم و خیلی به کار خودم اومده.
اما پیداست مطلبو نگرفتی چون این نصایح درباره خوده نه دیگران.
من 20قبول ندارم ، اونی که گذشته خوبی نداره تنها با دوباره به دنیا اومدن و فراموش کردن گذشتش میتونه حال وآینده درستیو بسازه

پاسخ:
این بند میگه گذشته بد نمیتونه مانعی برای آینده خوب باشه. بنابراین حرفش اینه که لازم نیست گذشته رو باری روی دوشمون بدونیم. گذشته خوب و یا بد گذشته.
کمش جان اینبارو آب بستی به پست!
و از اونجا که بر اساس اندرز شماره 24 قصد برنده شدن در این بحث رو ندارم کوتاه میام و دیگه سرزنشت نمی کنم.

پاسخ:
آفرین که فقط عمل میکنی. اما جکیمی گفته: برو آب میخور مگو چیست آب که سرمایه جاودانی است آب.:))
به نظر من قسمت عمده ای از مشکلات و جنگ وجدالها بین آدما بخاطر مورد 30 و24
با مورد 21 میشه از افسردگی پیش گیری کرد
20 بخش زیادی از انرژی و خوشبختی ما بخاطر عمل نکردن به این گزینه از دست رفته
مورد 19 هروقت زلزله میاد یا خدایی ناکرده یکی رفتنی میشه به عینه بهمون ثابت شده
مورد 15 باید خصوصا توی شهرستانها جدی گرفته بشه
برای پیشگیری از سکته مورد 13و14 مناسبه
و هیچوقت به آرامش نمی رسیم مگه وقتی که 11 رو جدی بگیریم.

در نهایت ممنون-خیلی کاربردی بود

پاسخ:
قربون دهن آدم چیز فهم:)
عدم رعایت شماره 11 همیشه باعث حسادت و در نتیجه مانع رسیدن به موفقیت میشه.
و این مساله خیلی رواج داره در جامعه

پاسخ:
دقیقا دقیقا
لذت بردیم.
موید و برقرار باشید

پاسخ:
متچکرم.
با گزینه 13 مخالفم چون ما ایرانی ها ذاتا از زیربار مسئولیت شونه خالی میکنیم اینم بهمون بگند که نور علا نور میشیم!!!
ولی گزینه 14 حس خوبی بهم داد
گزینه 15 هم باید با آب طلا نوشت زد سردرب خونسار!!!!
ولی واقعا ما نمیفهمیم که زندگی چقدرکوتاهه مگر وقتی به حال مرگ می افتیم!!!
البته من هروقت ناراحتم هرچی زورمیزنم خوشحال نمیشم!!!فقط خواب خوبه مسکن واقعا عالییه!!!!

پاسخ:
راست میگید به 13 اینطور نگاه نکرده بودم!!!! بیشتر به درد ایده‌آلیستا میخوره.
خواب عالیه اما من وقتی ناراحتم خوابم نمی‌بره!!!
۰۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۲۰ مهدی حاجی زکی
میدونی داداش چون اینا رو خودت ننوشتی منم هیچ مخالفتی قاعدتا" نمی تونم داشته باشم
دوستانی هم که مخالفت کردند دلایلشون محترمه
اما کلا" چیزای خوبی رو انتخاب کردی
خوشم اومد که امانت دار خوبی هم بودی و پاراگرافهاش رو تغییر ندادی
مسلط باشی اخوی :))

پاسخ: چاکریم
مسلط!!؟؟؟:))))))



خلاصه اش میشه دنیا رو دایورت کنید رو ....

پاسخ:
:))
آره میشه ابنطورم گفت..
۰۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۵:۲۹ مهدی حاجی زکی
باز به ما رسیدی وارسیدی ها
چته تو؟
مشکلت با من چیه
خو اگه راس میگی بیا دم میدون علیگریا تا بت بگم

پاسخ:
:))))
عجب آدمی هستی تو وا
کجا زاغ سیاه منو چوب میزنی؟
۰۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۵:۳۵ مهدی حاجی زکی
ما اینیم دیگه

پاسخ:
خدا از میوند ورگیرو وچه
بسیار سپاس گذارم
ممنون از اینکه بقیه مطالب رو هم بیان کردید وای کاش مورد 2 تحقق پیدا میکرد

پاسخ:
خب اون که خیلی راحته:))
سلام
اتفاقا بعضی وقتها فکردیگران مهمه
مثلا اگه شروع کردازهوش وتوانایی های خودش تعریف کردن
مطمئن باش تو هم خیلی باهوشی هم توانا

پاسخ:
یعنی میخواد کم نیاره از خودش تعریف میکنه؟
به نظرم از خنگیشه و آدم خنگ هم تشخیصش درست نیست.:))
راحت نمیدونم من تلاش کردم براش ولی به نظرم اراده ی قوی میخواد
من مورد 25 رو خیلی خوبر وبه نحو احسن رعایت میکنم

امیدوارم همه دوستان واز خودم در رعایت وانجام همه موارد کوشا باشیم

پاسخ:
زحمت میکشی. ممنون. امیدوارم
چرا آقا جان گرفتم مطلبو ... من خو خودم اینجوری نیستم ، گفتم چند نفری رو میشناسم اینجورنید

پاسخ:
خیال میکنی نیستی... تقریبا هممون هستیم...:)))
بابا ای ول معلم اخلاق, دارید خیلی مهم میشید مو اظب خودتون باشید.
ترورتون نکنند. خدای نکرده, زبان مهدی لال شه. بی کمش بشیم.

پاسخ:
چشمممممم
چاکریم
خیلی جالب و زیبا ست.
ولی بند 30را قبول ندارم

پاسخ:
اگه قبولش نکنی زندگی برات جهنم میشه. زندگیت میشه مال دیگران و بر اساس معیارهای دیگران. ابته قبول دارم که مطلق نیست...
اینکه دیگران درباره آدم چه فکری می کنند نه تنها مهم نیست .بلکه اصلن مهم نیست .و به هیچ وجه مهم نخواهد بود .

پاسخ:
صحیح است صحیح است
اما واقعا حذف بار تفکر و در نتیجه قضاوت دیگران مشکله حتی نشدنی!
اینکه دیگران درباره آدم چه فکری می کنند نه تنها مهم نیست .بلکه اصلن مهم نیست .
فقط تفکر اون آدمی در مورد خودمون مهمه که دوستش داریم و دوستمون داره

پاسخ:
نه تنها موافقم بلکه اصلا موافقم:)
:|

پاسخ:
:)
راستی معنی این آیکون چیه؟
سلام
من فکر میکنم اگه 11 و 15 عمل بشه نصف مشکلات مردم مخصوصاً خانوما حل بشه.

پاسخ:
کاملا موافقم. البته مردها هم دست کمی از خانمها ندارند فقط خوب بلدند چه طور این خصوصیات رو مخفی کنند...
۱۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۱:۰۰ شازده کوچولو
با این جمله نه به دلیل خوانسار و ... موافقم
(انرژی خود را صرف کنجکاوی در امور دیگران نکنید...)
کلا اگه این یکیو رعایت کنیم میتونم به جرات بگم موردای 11،19،20،21،24،30به صورت کاملا خود به خودی حل میشه.
واقعا تجربه کردم
ممنون از جملات جالبناک

پاسخ: خواهش میکنم..
آره خیلی از مسایل به خاطر کنجکاوی بی مورد ایجاد میشه
این آیکون :| یعنی من کاملا دهنم بسته شد دیگه

پاسخ:
دستت درست :|
سلام

سالروز شکوفایی گل یاس نبوی و روز مادر و روز زن برشمای عزیز مبارک ...

پاسخ:
خدا مرگمیدو این مرده چیشی دوژو!!!! چه کار به زن مردم داردین آخه؟؟ به تو چه که رو مانی به من تبریکه واژه؟ مگه خو د خوا مانی نداره؟
ابی مسلمونی جی ورکفتی وح وح وح دیرشمک...
99+1 - یه گوشه ای بنشینید مثل وچه ادم و اینقدر مین دس و پا ور نیاید...خخخخخخخ

پاسخ:
زخم نشمین گرفتیم تو جواب میدی؟ بذار یه کم وول بخوریم بابا:)))
چاکر داش حمید و خانواده هم هستیم دربست به تمام نقاط کشور
چه اندرز های باحال و زیبایی ... واقعاً قشنگه....عیدتان مبارک

پاسخ:
ممنون:)
باسلام لطفا میشه کل این چهل تا نصیحت را دوباره ولی همراه با یک سوال که پاسخهاتون رو با چه دیدگاهی نوشته اید در یک پست جدیدی بذارید ت،کمش جان احتراما این نظر شخصیه منه ولی شمااختیارداریدوهرطوریکه میخواهید عمل کنید .
من وما مدیریت وبلاگ رباطیها نظر بهخصوصی در این ارتباط داریم .البته لازم میدانم بگویم این موضوع خیلی باهمییته وتاخیر ارسال نظرمنو نسبت به این پست بخاطر مداقه ی بیش
از حد برای پاسخی مناسب به پست عجیب وغریب بالائیتونه .ممنون .نظرتون در پست ایما باشید.

پاسخ: من متوجه منظور شما نشدم!
چهل نصیحت رو تو وبلاگ خودتون تقدیم میکنم و اگر نظر خاصی داشتید بفرمایید در خدمت باشم.
خواهش میکنم دلایل عجیبی و غریبی پست بالایی رو هم تو نظرات خودش بیان کنید تا موضوع بیشتر شکافته بشه.
حالا چونو اندی ناراحت گنایدین

امیدواران که شوخیدون بکرتبو

من فقط منظورم این به که عید به این خبی بدون تبرک بواژان

و رو مانی و رو زن که فقط ماله زنا نی متعلق به همیو

بعدژ جی هاما که خاطر جمع نیمین که کمش مردو یا زنو ...

پاسخ:

من چاکران برا....
جمعه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳٩٢ - ۱۱:٥٢ ‎ق.ظ
مادران زهرایی،‌روزتان مبارک باد
1- آب فراوان بنوشید. 2- مثل یک پادشاه صبحانه بخورید، مثل یک شاهزاده ناهار و مثل یک گدا شام بخورید.. 3- بیشتر از سبزیجات استفاده کنید تا غذاهای فراوری شده. 4- بااین 3 تا E زندگی کنید: Energy (انرژی)، Enthusiasm (شورواشتیاق)، Empathy (دلسوزی و همدلی). 5- از ورزش کمک بگیرید. 6- بیشتر بازی کنید. 7- بیشتر از سال گذشته کتاب بخوانید. 8- روزانه 10 دقیقه سکوت کنید و به تفکر غیرمادی بپردازید. 9- در شبانه روز هفت ساعت بخوابید. 10- هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده‌روی کنید. 11- زندگی خود را با هیچ کسی مقایسه نکنید. شما نمی‌دانید که بین آنها چه می‌گذرد. 12- افکار منفی نداشته باشید، در عوض انرژی خود را صرف امور مثبت کنید. 13- بیش از حد توان خود مسئولیت نپذیرید. 14- خیلی خود را جدی نگیرید. 15- انرژی خود را صرف فضولی در امور دیگران نکنید. 16- وقتی بیدار هستید بیشتر خیال‌پردازی کنید. 17- حسادت یعنی اتلاف وقت، شما هر چه را که باید داشته باشید، دارید. 18- گذشته را فراموش کنید.. اشتباهات گذشته کسی را به یادش نیاورید. این کار آرامش زمان حال شما را از بین می‌برد. 19- زندگی کوتاه‌تر از آن است که از دیگران متنفر باشید. 20- با گذشته خود
نویسنده: کمش
سلام
کمش محترم ...
از چهل نصیحت تنها ودر حال حاضر بیستاشون رسیده منتظرم مابقیش برسه .باتوجه به اینکه متوجه حرفم نشدید با عبارت دیگر تقاضایم را عنوان مینمایم ،بلکه تفهیم شوید .ببینید حقیر میگویم اگر میشه این چهل تا نصیحتو بصورت بکجا و طی یه پست جدید در معرض عموم قرار بده واز مراجعه کنندگان بخواه که در صورتیکه نظر دارند لطفا بنویسند با چه نگاهی به این چهل نصیحت نظر شون داده اند(اظهر من الشمس).درمورد حرف آخریتون فقط خواستم به اهم ومهم پست ها بپردازم در حالیکه در فکر پاسخ به این پستتون بودم ناگهان پست هدیه به زن چنان میخکوبم کرد که لازم دیدم ابتذا به اهم بپردازم وبعد به مهم امیدست همه مسئله تفهیم شده باشد البته شما پاسخ ان پست را هم دادید ولی منتظر جواب به پاسختان نیز باشید ممنون .

پاسخ:
پاسخ همین پایین
پاسخ به مردمان رباط:
شرمنده من تمامش رو فرستادم اما احتمالا محدودیت کاراکتر همه رو نفرستاده. بقیه رو هم تقدیم میکنم.
باز هم شرمنده که نمیتونم درخواستتون رو اجابت کنم. از نظر من مسایل طرح شد و دوستان هم نظرشون رو دادند و البته اساس موضوع خیلی هم برام مهم نبود چرا که به اعتقاد من این نصیحتهای مستقیم تاثیر چندانی نداره....
اگر شما بحثی در این زمینه دارید خوبه تو وبلاگتون انجام بدید تا من و دوستان هم نظرمون رو بگیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی