ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

قالب جدید

۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۸

بند 7 این پست علی‌رضا شیرازی، مدیر بلاگفا و پارسیک را که خواندم کمی خجالت کشیدم! خصوصا آن‌جا که می‌گوید:" معتقد هستند که هر ایرانی از یک خط اینترنت ADSL با 256 KB پهنای باند برخوردار است."
آن قالب سنگین نایت اسکرین خرسی مثل پتک توی سرم خورد. یاد روزهایی افتادم که مطلب جدیدی در وبلاگ می‌گذاشتم و برای دیدنش صفحه را رفرش می‌کردم و دو ساعت و سی و نه دقیقه منتظر می‌ماندم تا بارگذاری شود! دیدم شیرازی درست می‌گوید و تصمیم گرفتم قالب سنگینم را عوض کنم.
دلیل انتخاب قالب قبلی فقط و فقط آن خرس کلاه به سر بود(همین که الآن هم این روبرو ایستاده!) که سنش به خودم می‌خورد و مثل خودم از پشت پنجره، بیرون را نگاه می‌کرد. البته گمان نمی‌کنم زاغ‌سیاه ملت را چوب می‌زد و یا به ناموس کسی کاری داشت؛ به نظرم فقط دوست داشت از پشت پنجره آن دورها را نگاه کند. آن دورها تا بالای کوه محراب و شاید هم گاهی به ابرها... 
خلاصه یکی از قالب‌های ساده و سبک بلاگفا را انتخاب کردم و کمی به آن ور رفتم و نتیجه این شد که می‌بینید. امیدوارم سبک باشد و سبک و قشنگ و سنگین(!) 
هم‌چنین به مناسبت تولد قالب جدید، از این به بعد مطالبی را که به نظرم جالب باشند، در ستون "بد نیست بخوانید" لینک می‌کنم. طبیعی است که این مطالب کمی ناشی از جوزدگی باشند مثل جوزدگی انتخاباتی. و یا مربوط به یکی از پست‌های خودم باشند، مثل لینک‌های حجاب و چه بسا گاهی هم، متناسب با مزاج دم‌دمی این‌جانب، مطلبی از وب شما یا دیگر اهالی وبلاگستان!
این کار برای من خرجی ندارد و امیدوارم به درد شما بخورد. در دبیرستان یک معلم ریاضی داشتیم که وقتی می‌گفتیم:"آقا حل این مسئله به چه‌درد ما می‌خوره؟" می‌گفت:"سردرد، کمردرد، پادرد، دل‌درد..." حالا حکایت لینک‌های من است؛ توضیح این‌که این لینک‌ها برای "فکر‌درد" و "حس‌درد" من خوب بوده اما شما را نمی‌دانم!
حرف دیگر این‌که باران امروز چه‌قدر زیبا بود! تنه‌ی خیس درختان و برگ‌های تمیز و  پرتلالوئشان حس خاصی داشت؛ حسی آمیخته از شادی، غم، دل‌تنگی... نمی‌دانم...
و دیگر ملالی نیست جز گم شدن خیالی دور که مردم به آن شادمانی بی‌سبب می‌گویند.۱

۱ - سیدعلی صالحی

۸۸/۰۲/۱۰
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۳)

نبرد با بیکاری و تورم و فقر، فرمانده می خواهد. اگر در شروع جنگ ایران و عراق یک سال تمام به دنبال یک فرمانده خلاق و شجاع برای آزادسازی خرمشهر بودیم، امروز به یک اقتصاددان خلاق و شجاع نیاز داریم که همان خرمشهر آزاد شده را این بار آباد کند. از او می خواهیم به عنوان یادگار شهدا مکتب مدیریتی آنها را ادامه دهد و به آن وفادار بماند.
لطفا این لوگو ها را در وبلاگ خود قرار دهید.
http://rezaee.ir/fa/pages/?cid=7962
یه سر بمن بزنید پشیمون نمی شید
سلام... قالب نو مبارک! راستی شما چطوره؟
پاسخ:
ممنون سلام می رسونه.
دوشنبه 14 اردیبهشت1388 ساعت: 20:39 توسط:وحید
سلام دوست خوبم
از لطف توجهت کمال امتنان و سپاسگذاری را دارم
البته چنین هست که می فرمایید و تا انجایی که بنده در مهد علم دین زندگی میکنم در بالاترین سطح خدا نیز نقد می شود اما یادمان باشد(به خودم عرض می کنم) نباید ازاد اندیشی را با هرزه گویی خلط کنیم (ان روز که سهم اخلاق و سهم منطق و سهم ازادی در کنار یکدیگر ادا شود )ما ازاد اندیش به معنای دقیق کلمه هستیم
فردی که هنوز نه از سر وجدان بلکه از سر عناد و احساسات و تعصب فکر می کند به نظر شما ازاد اندیش به معنای دقیق هست؟ کسی که حرف منطقی بشنود و از سر لجاجت عناد کند و در خلوت های شبانه خود دنبال حقیقت نباشد و خودیتش مطرح باشد ازاد اندیش هست؟
ارادتمند وحید
وب سایت پست الکترونیک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی