ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

موقعیت - شخصیت

۳۱ مرداد ۱۳۹۴

اتکینسون روانشناس اجتماعی، در تبیین "تاثیر موقعیت" از مسئله‌ای به نام "خطای بنیادین اسناد/ fandamental attribution error" نام می‌برد. این نظریه اعتقاد دارد تاثیر شخصیت و منش فرد بر اعمال او کمتر از تاثیر موقعیت است. بیش از نود آزمایشی که برای بسط و اثبات این نظریه انجام شده حاکی از آن است که افراد تحت تاثیر موقعیت‌های گوناگون اجتماعی می‌توانند خلاف شخصیت خود دست به رفتارهایی بزنند که به آن اعتقاد ندارند.

پ.ن:
پس بگو چرا من گاهی رفتارهایی می‌کنم که از خودم تعجب می‌کنم. نگو تحت تاثیر موقعیت قرار می‌گیرم. البته باید بررسی بیشتری کنم که اون کلمه "کمتر" تا چه حد در مورد من درسته چون من بیشتر وقتا بر اساس شخصیتم عمل می‌کنم و وقتی یه سری عوامل دست به دست هم می‌دند سوتی می‌دم.

۹۴/۰۵/۳۱
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی