ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

خونسار از نگاه من

۵ مرداد ۱۳۹۴

مدتی قبل دوست عزیزم شهاب خان میرشفیعی دستور دادند نظرم رو درباره خونسار براشون بنویسم. من هم به روی تخم چشم‌گویان اطاعت کردم و با اجازشون همین‌جا در منظر عموم پاسخ می‌دم. به نظر من در یک کلام خونسار شهر خیلی خوبیه؛ بالاتر از متوسط شهرهای ایران، چرا؟ عرض می‌کنم:


از نظر آب و هوا و محیط زیست و موقعیت جغرافیایی بسیار عالیه؛
چهار فصل بودن، پوشش گیاهی بسیار زیبا، درختان سر به فلک کشیده، محصولات باغی متنوع و خوشمزه، کوه‌های خیلی قشنگ و پر از محصولات وحشی، چشمه‌های پرآب و عالی، موقعیت مکانی و دسترسی آسون به کل کشور و...
درسته این‌ها جبر جغرافیاست اما به هر حال ثمره‌ش مال ماست.

از نظر آموزش هنر کمبود‌هایی داره؛
تو خونسار مراکز آموزش هنری وجود نداره. کلاس موسیقی، عکاسی، فیلمبرداری، نقاشی و.... اما به نظرم اگر کسی واقعا طالب باشه به هدفش می‌رسه چرا که اولا اساتیدی هستند که به صورت خصوصی آموزش بدند، اون هم به قیمت کلاس‌های عمومی آموزشگاه‌های تهران و ثانیا تو اینترنت می‌شه به چنین کلاس‌هایی دست پیدا کرد. همین الآن کسانی توی شهر هستند که تو دانشگاه‌های مجازی فوق‌لیسانس می‌خونند، کلاس عکاسی و فیلم‌برداری که سهله...

از نظر فرهنگ مردم مشکلاتی داریم؛
به نظرم این مشکلات نه ناشی از ذات مردم این‌جا که ناشی از کوچکی جامعه‌ی ماست. معتقدم این مسایل بیشتر از اونچه که هستند، به نظر می‌رسند.
مثلا عموما خونساری‌ها رو بخیل و حسابرس می‌دونند اما باید بررسی علمی بشه که سطح بخل و خساست ما از کل جامعه ایران بالاتره یا نه؟ که احتمال می‌دم تفاوت زیادی با نرم جامعه ایران نداشته باشیم.
یا خونساری‌ها رو فضول و پرسشگر می‌دونیم. که این هم معلوم نیست چه قدر درسته. آیا دیگران این‌طور نیستند؟ یا اون‌ها به صورت نامرئی و زیرپوستی و حرفه‌ای فضولند و ظاهرشون نشون نمی‌ده؟
یا خونساری‌ها رو زیادی قضاوتگر می‌دونیم. آیا مثلا گلپایگونیا و اصفهانیا قضاوتگر نیستند؟...
به نظر من یکی از دلایل برجسته شدن این خصوصیات تو خونسار، کوچکی جامعه و نزدیکی و شناخت آدم‌ها از همه. مثلا من وقتی می‌بینم همسایه‌م که پدربزرگش نوکر پدربزرگ من بوده، سوناتا سواره یه جوریم میشه اما اگر تو تهران یه پورشه‌سوار هم ببینم هیچ‌جوریم نمی‌شه چون نمی‌شناسمش. وقتی می‌بینم همکلاسی خنگ دوران دبستان من که همیشه دماغش آویزون بود رفته زحمت کشده (یا زحمت هم نکشیده) و به موقعیت خوبی رسیده ته دلم حالم گرفته می‌شه. درحالی که این موضوع تو همه جا هست ولی چون آدما از هم دورند کمتر دیده می‌شه...
بعضی از مشکلات فرهنگی هم به دلیل کمبود پوله. از قدیم مردم خونسار زحمتکش بودند و با سختی روزگار می‌گذروندند و به همین دلیل برای پول ارزش زیادی قائلند که این می‌تونه به شکل خست دیده بشه. ما قبلا به این خست عادت داشتیم چرا که هممون همین‌طور بودیم اما با افزایش ارتباطات و دیدن آدمایی که مثل پغر پول خرج می‌کنند کم‌کم این خصوصیت برجسته شده. که به گمان من در حال کمرنگ شدن و نزدیک شدن به متوسط کشور هستیم.

ادارات و سازمان‌ها نسبتا خوبند؛
به گمان من در مقایسه با شهرهای بزرگ، یکی از سریع‌ترین و سالم‌ترین سیستم‌های اداری رو داریم. من تا حالا با کارمند رشوه‌گیر مواجه نشدم. البته منکر وجودش نیستم اما خیلی محدود و پنهانه. و بیشتر در جهت تسریع کاره و اگر کسی صبر داشته باشه و تو روال اداری پیگیر کارش باشه قطعا نتیجه می‌گیره. به نظر من تو این مورد انتظارات ما زیادیه. ما دوست داریم تا رفتیم شهرداری پروانه ساختمون رو بدون پرداخت پول و خیلی فوری بگیریم و تا رفتیم بانک فورا وام رو بریزند به حسابمون. باور کنید بوروکراسی اداری تو شهرهای بزرگ خیلی زمان‌برتر از این‌جاست.

مدارس خونسار دست کم در سطح ابتدایی که من برخورد داشتم بسیار خوب هستند. معلم‌هایی که تو پایه ابتدایی آموزگار دخترم بودند یک از یک بهتر و دلسوز‌تر و قابل‌احترام‌تر بودند. من شک ندارم اگر می‌خواستم توی تهران به چنین معلم‌هایی دست پیدا کنم باید هر سال چند میلیون شهریه و پول سرویس می‌دادم و هر روز هم با استرس دخترم رو از خواب بیدار می‌کردم تا به مدرسه‌ش تو اونور شهر برسه. معلمانی که من دیدم همه منطقی، متخصص، متشخص و دلسوز بودند و رابطه‌ای سالم با دانش‌آموز و اولیای دانش‌آموز داشتند. باور می‌کنید تو بعضی مدارس تهران اگر دانش‌آموز به کلاس خصوصی دبیر نره تو کلاس با مشکل مواجه می‌شه؟...
به تجربه دیدم تو شهر ما بسیاری از اولیای دانش‌آموزان تخصصی در آموزش ندارند و از معلم انتظارات غیرعلمی و غیرمنطقی دارند. مثلا توجه ویژه به دانش‌آموز اون‌ها. و یا انتظار دارند بدون کار با دانش‌آموز توی خونه، دانش‌آموزشون شاگرد اول باشه و آموزش خوبی ببینه. در حالی که تو شهرهای بزرگ اصلا از این خبرها نیست. تو شهرهای بزرگ کلاس‌ها سی و چهل نفره تشکیل میشه و معلم اصلا فرصت نداره به تک تک بچه‌ها برسه و اگر کار توی خونه و یا کلاس خصوصی نباشه دانش‌آموز رفوزه می‌شه...
فکر می‌کنم مهمترین مشکل آموزش و پرورش تو مناطق روستایی باشه که اون هم به دلیل جمعیت و مسایل خاصه. و البته نمی‌دونم تو سطوح راهنمایی و متوسطه تو سطح شهر چه خبره.

شبکه بهداشت خوبی داریم. خانه‌های بهداشت خیلی خوب عمل می‌کنند. تمام زنان باردار و نوزادان به خوبی تحت مراقبت هستند. نرسینگ بسیار خوبی داریم. تو بیمارستان خونسار تا حالا سه عمل برای خونواده ما انجام شده که هر سه عالی بودند و خدمات پرستاری بسیار خوبی هم دریافت کردیم. تنها نارضایتی من از اورژانس بود که معمولا دکتر تو اتاقش می‌نشست تا مشتری زیاد بشه بعد می‌اومد سریع همه رو ویزیت می‌کرد که این مشکل هم با مدیریت جدید حل شده و چند باری که اخیرا رفتم دکتر منتظرم نشسته بود. و البته تو همین اورژانس خدمات پرستاری بسیار عالی ارائه می‌شه. حقیقتا خدمات پرستاری این‌جا رو هیچ جای دیگه ندیدم....
مشکل اصلی شبکه بهداشت ما، کمبود متخصصه که اونم با بیست دقیقه طی مسیر و رفتن به گلپایگون حل می‌شه. مگر تو شهرهای بزرگ برای رسیدن به متخصص، کمتر از این زمان صرف می‌شه؟

وضعیت بازار و کسبه قابل قبوله؛
بازار خونسار در حد قابل قبولی محصولات کشور رو عرضه می‌کنه. فروشگاه رفاه محصولات زیادی عرضه می‌کنه که همیشه هم یه تخفیف کوچولوی قشنگ داره و فروشگاه ایلیا هم در حد خوبی کالا ارائه میده و اخیرا یکی دو فروشگاه دیگه تو این سطح راه‌اندازی شدند.
بازار میوه خونسار خوبه. همیشه میوه با بهترین کیفیت تو بازار هست و البته قدری گرونه که سه‌شنبه بازار این مشکل رو هم حل کرده.
تو لوازم خانگی هم نمایندگی مستقیم دو غول لوازم خانگی یعنی ال‌جی و سامسونگ رو داریم که در سطح شهرهای بزرگ خدمات می‌دند و برای سایر برندها هم می‌شه به مغازه‌های لوازم خانگی سفارش داد یا نهایتا از شهر‌های بزرگ تهیه کرد. مگر ما تو عمرمون چند تا تلوزیون و مبل و یخچال لازم داریم؟ هر چند سال یه بار یه توک پا می‌ریم اصفهان یا تهران هر چی لازم داریم می‌خریم.
یکی از مشکلات بازار خونسار فروشگا‌های بوتیکیه. لباس و کیف و کفش و... به نظرم این فروشگاه‌ها روش کسب و کار رو بلد نیستند... و ما مجبوریم با همون بیست دقیقه طی مسیر مشکلمون رو حل کنیم. اگر هم از گلپایگون بدمون بیاد سالی یه بار میشه بریم تهران یا اصفهان و هر چه می‌خواهد دل تنگت بخر.
...

از نظر مولفه‌های کلان هم به نظرم پیشرفتمون کمتر از میانگین کشوری نبوده. تو ده سال گذشته شهر تغییرات زیادی کرده. ایجاد شهرک‌های بزرگ، ساخت و ساز و امکانات ساختمانی مطلوب، سد و رفع نگرانی‌های آبی. تو همین یکی دو سال گذشته کل استان شاهد خشکسالی بوده اما ما هیچ مشکلی تو حوزه‌ی آب نداشتیم. دو ماه پیش می‌رفتید سد تا ببینید اون حوضچه قدیم تبدیل به یه دریاچه‌ی زیبا شده....

شهرداری خوب عمل می‌کنه. از کارهای کوچیک و مهم مثل اصلاح سرعت‌گیرها و پل‌های جدول‌ها بگیر تا کارهای بزرگ‌تر مثل تعریض خیابون‌ها و لکه‌گیری آسفالت‌ها و جمع‌آوری مناسب زباله‌ها. فقط مشکل مهم شهرداری کمبود اعتباراته که دلیلش هم روشنه: کمی جمعیت. درآمد قابل اتکای شهرداری از محل عوارض و پروانه ساخته که وقتی جمعیت کم باشه به مشکل می‌خوره و مجبوره از راه‌های دیگری کسب درآمد کنه. فعلا خیرین تا حدود قابل قبولی این مشکل رو حل کردند و برای آینده هم امیدوارم شهرداری بتونه منابع درآمدی پایداری برای شهر دست و پا کنه....

و نهایتا به نظر من تنها مشکل اساسی شهر اشتغاله. که معتقدم این مشکل هم بیش از متوسط کل کشور نیست. تقریبا تمام شهرها با این معضل دست به گریبانند و دلیلش هم ملیه نه محلی. با این وجود معتقدم اگر کسی به اندازه کافی مهارت کسب کنه و به اندازه کافی تلاش کنه و رویا‌پرداز و پرتوقع هم نباشه بیکار نمی‌مونه.

 


پ.ن:
1- حتما توجه دارید که من خونسار رو در سطح ایران شهر خوبی می‌دونم و اگر قرار بر مقایسه با سوییس و کانادا باشه احتمالا راضی‌کننده نیست.

2 - ببخشید که بدون اولویت‌بندی و درهم و برهم بود.

 

 

 

۹۴/۰۵/۰۵
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۱۳)

شهر من خوانسار ای همچون بهشت 

ای که شکلت را خدا زیبا سرشت ...

اول از همه بور جلی تا ماچد کران که خیلی دلم بخچد تنگ گنا به ...

شاید من شرایطم فرقه کرو ولی نزنان چونو خوسار واسم مثله یگ سرابی ادمونو ...!
پاسخ:


این از ماچ...
کا درده دلم تنگد گنا به؟
خوش اومیه مانی....
خوسار شما تبعیدیا با خوسار هاما فرخه کرو. نگاه شما واقعی نی. خیالیو
با مورد بیمارستان و اورژانس و تخصصشون بشدت مخالفم
پزشکان و پرستارانی ک هنوز نمیدونن دگزامتازون یعنی چی و چه خطری داره.........

برعکس شما من چندتا از عزیزانم رو تو همین بیمارستان از دست دادم، و وقتی هم اسم مسایل پزشکی خونسار میاد وحشتناک متاثر میشم....... بیماری پدر من تشخیص داده نشد خدا چندبار ب این دکترای خوب شما راه حل داد مثلا اینک تصادف کردند و طی آزمایشها باید متوجه میشدند اما نشدند کمر درد اما نشدند......... وقتی ک کار از کار گذشته بود و رفتیم تهران اونجا برامون تاسف خوردند ک کافی بود شش ماه زودتر میفهمیدید ک شما مگ کجا زندگی میکنید!!!!!!!!!!!! 
دلم نمیخواد ادامه بدم

دکتری ک ماهیانه خداتومن بگیره تا بموووووونه و مثلا خدمت کنه چه فایده! متخصص زنان و زایمان درست و حسابی نداره قشنگ نیست من اینو بگم اما خیلیارو میشناسم ک بخاطر نبود متخصص زنان خوب، میترسند باردار بشند! متخصص زنانی ک باعث شدت یافتن بیماری شد و بازهم متخصصین تهران تاسف خوردند!
من خودم با گوشای خودم از کارآموزای بیمارستان شنیدم ک مردم چطور خودشونو ب اینجا میسپارند!!!!
خوانسار ب یک متخصص زنان خوب نیاز داره و این شوخی بردارنیست!َ
خیلی ناراضیم از دستشون خیلی... امیدوارم مسولین ب این مشکل خونسار رسیدگی ویژه ای داشته باشند تا هیچکس درآینده این مسایل رو تجربه نکنه
پاسخ:
متاسفم که اتفاقات بدی براتون افتاده.
مدتی پیش ما یکی از عزیزانمون رو تو بهترین بیمارستان خصوصی تهران به دلیل تجویز غلط از دست دادیم. بیمارستانهایی در تهران هست که معروفند به قتلگاه....
من دیده‌های خودم رو گفتم و شما هم دیده‌های خودتون رو. کاش مسئولین شبکه بهداشت آماری از اشتباهات پزشکی منتشر می‌کردند و اون رو با بقیه شهرها مقایسه می‌کردند.
خانم من اینجا تحت نظر متخصص زنان بدون هیچ مشکلی زایمان داشته و کسان دیگری رو هم از دوستان و آشنایان میشناسم که همین شرایط رو داشتند. به نظرم قدری ذهنیت ما نسبت به اینجا منفیه. و تو مسایل پزشکی هم ذهنیت منفی خیلی مخربه و اعتماد آدم رو سلب می‌کنه...
۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۱:۵۳ خوانسار نامه
شهر هائی مثل دماوند در استان تهران و لاهیجان در استان گیلان و کاشان در استان اصفهان و صد البته لواسان در مجاورت تهران تقریبأ هم قد و قواره خونسار هستند و در عین حال خیلی بهتر از خونسار(مدرنتر و با امکانات تر)
قربون شکل ماه شما بروم...قیاس شمرون و خونسار از سایر جهات(بغیر از آب و هوا و چشم انداز) قیاس مع الفارقه...الهیه و زعفرانیه آپارتمان 8 سال ساخت متری 15 میلیون تومنه... خونسار متری چنده؟بهترین امکانات تو شمرونه...بهترین دکترها...شیک ترین مراکز خرید...حتی میوه بازار تجریش کلی با میوه جاهای دیگه فرق داره...آدم های شیک و با کلاس و خانه های مدرن و لوکس و...
خدائی کجای ایران با شمرون قابل قیاسه(البته لواسان داره کم کم جای شمرون رو می گیره)
البته آب و هوای خونسار از شمرون خیلی خیلی بهتره
البته احساس من به خونسار یک احساس خاص و ویژه و فراتر از تعلق خاطر بواسطه آب و هوا و شیک بودن و... این جور مسائل هستش که مفصلأ در یه مطلب بیان خواهم کرد...
پاسخ:
لواسان و دماوند حیاط خلوت تهرانند و پول بسیار زیادی توشون وجود داره. موقع تعطیلات هر تهرانی که از این دو شهر رد میشه فقط یه بستنی ازشون بخره با پولش میشه خونسار رو کوبید و از نو ساخت
کاشان و لاهیجان هم چندین برابر خونسار جمعیت دارند . نمی‌دونم چه طور با خونسار مقایسه کردی.
البته این حرف به این معنا نیست که بپذیرم اینها در مجموع از خونسار بهترند. گفته باشم
باید بررسی کنی و با آمار و دلیل و مدرک حرف بزنی. حتی اگر تو هر کدوم از این شهرها، پنج سال زندگی کنی قضاوتت رو می‌پذیرم.

- نگفتم امکانات خونسار در حد شمرونه. گفتم چرا خیال می‌کنی آپارتمان متری 15 میلیون کلاسه؟ اگر قرار به مقایسه کلاس باشه کل شمرون در برابر یه برج‌العرب هیچه....
و اضافه کردم اصلا مفهوم کلاس چیه؟ آیا این به قول شما کلاس تاثیر قابل توجهی در خوشبخت‌تر بودن و آرامش بیشتر افراد داره؟ 
چقدر احساس سبکی و خوشبختی یهویی بهم حمله ور شد :))

احتمالا قبل از نوشتن این پست یه قهوه جانانه نوش جان کردین.
خدایا ما عزیزان سفر کرده از دیار وطن را به آغوش وطن بازگردان.
البته قبلش مشکل شغلی ما حل بفرما.

فقط اینکه یکم امکانات تفریحی خصوصا تو زمستون کمه تو خونسار نیست؟
نگو که باید بریم شغال سواری که من اصلا پایه نیستم :)
پاسخ:
:))

قبول دارم زمستونای اینجا کشداره و امکانات تفریحی برای عموم مردم کلا کمه ولی به نظرم آدم میتونه برای خودش سرگرمی داشته باشه و قدری این کمبود رو جبران کنه. باید خودانگیختگیمون رو تقویت کنیم. 
از اینکه بگذریم مگه بقیه شهرهای در حد خونسار چه امکانات تفریحی دارند؟ و حتی در شهرهای بزرگ چه قدر از امکاناتشون استفاده میشه؟ چند نفر از تهرونیا سینما می‌رند؟ تاتر می‌رند؟ موزه می‌رند؟....
به نظر من کسی که واقعا نیازمند تفریح خاصیه میتونه یه توک پا بره اصفهان و تهران. باورت میشه کسی رو میشناسم که تو تهران زندگی نمی‌کنه اما اکثر موزه‌ها و جاهای دیدنی تهران رو رفته و کسی رو میشناسم که تو تهران زندگی می‌کنه و حتی یه سینما هم نرفته....

امیدوارم یه شغل خوب و یه انگیزه قوی برای اومدن به خونسار پیدا کنی....
۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۱:۵۵ خوانسار نامه
کمش جان
با این شدت و حدتی که شما از خونسار دفاع کردید باید نماینده ما تو مجلس میشدی
البته من منکر خوبی خونسار در قیاس با خیلی از شهرها نیستم ولی قبول کن که خونسار در قیاس با اغلب شهرهای استان اصفهان هم چندان شهر پیشرفته ائی نیست...شاید خونسار نسبت به فریدونشهر و افوس و بوئین میاندشت پیشرفته باشه ولی نسبت به دارون و شاهین شهر و حتی نائین و نطنز و اردستان نه ...راستی خونسار شعبه بانک های سینا و پاسارگاد و اقتصاد نوین و توسعه تعاون و...داره؟
من قصد قیاس خونسار با شمرون و دماوند و لواسون رو ندارم چون این شهر بخاطر مجاورت با تهران پر جمعیت و آباد هستند ولی آیا خونسار رو نباید با خمین و یا بروجرد یا ملایر و تویسرکان مقایسه کرد؟
قدم اول در حصول پیشرفت قبول کمبودهاست
پاسخ:
قبول نمی‌کنم. التماس نکن
من بحث پیشرفتگی نکردم (البته تعریف پیشرفتگی هم محل مناقشه هست) بحثم شهری برای زندگیه و برای زندگی نه آسمانخراشخهای مجلل اهمیتی دارند و نه ماشینهای آنچنانی و نه این کلاسهای مادی....
به نظرم مبانی قیاسمون تفاوت دارند. تو مبنای من زندگی در خونسار بسیار لذتبخش‌تر از زندگی در نیاورون و گیر کردن تو ترافیک همیشگی خیابون باهنره.
من دوست ندارم برای خریدن یک کیلو زالزالک فرد اعلا از بازار میوه وسوسه کننده تجریش اسیر جای پارک تو پل تجریش بشم و ترجیح میدم سیبهای کرموی ارگانیک خونسار رو بخورم تا میوه‌هایی که حتی اسمشون رو هم نمی‌دونم....
کلا زمونه زرق و برق‌ها رو از چشمم انداخته و خوشبختی و آرامش رو تو چیزهای دیگری می‌بینم.... 
با این اوصاف به نظر من خونسار کمبودهایی داره اما برای زندگی جای بسیار مناسبیه. دست کم بالاتر از متوسط کل کشور به همین دلیل از غرغر و شکایت از زمین و زمان بدم میاد و البته مخالف تلاش برای بهتر کردن فضای زیست شهری نیستم....
۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۱:۵۵ خوانسار نامه
عاشق این عشق پاک شما به خونسارم
ای کاش همه ساکنان خونسار مثل شما عاشق خونسار بودند و حسرت زرق و برق تهرون و اصفهون و... رو نداشتند
من هم مثل شما عاشق خونسارم ولی بنا به دلایلی فعلأ امکان مهاجرت به خونسار رو ندارم ولی اگه اجل مهلت بده خلاصه یه روز برای همیشه میام خونسار...فارغ از زرق و برق شمرون و لواسون و هر جای دیگه...
من هیچ وقت خودم رو پشت دروغ بزرگی بنام تهرونی بودن و متولد تهران بودن مخفی نکردم و همیشه به خونساری بودن خودم افتخار کردم و می کنم
پاسخ:
چاکریم....
البته اینم بگم که من احساس عاشقانه‌ای نسبت به خونسار ندارم. یه شهر معمولیه برای یه زندگی معمولی.... نه در حد ویرانه و نه در حد معشوقانه....
۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۲:۰۰ درنگ نامه
من هم با بیشتر دیدگاههای کمش موافقم . به هر حال بیشتر کمبودهای اینجا مربوط به همه ی شهرهای کوچک است . و در عین واحد خوانسار نسبت به خیلی از شهرهای کوچک مزیتهایی هم دارد که برخی از آن را کمش بیان کرده . حقیر دیگر وارد بحث نمی شوم ولی نکته ای که باید به آن اذعان کرد که در گفته های کمش کمی جا مانده ، بیان فرهنگ بالای شهرنشینی و فرهنگ شهروند بودن همین شهرنشینان نسبت به شهرهای اطراف و شهرهای خیلی بزرگتر از خوانسار است ...
در کل من که دوسش دارم
اینم تقدیم به کمش که انقد از شهرش خوب دفاع کرد و یک  آبدار
پاسخ:
دقیقا همینطوره. فرهنگ شهرنشینی خونساریا نسبتا بالاست. احتمالا یکی از دلایلش اینه که ما خونساریا خیلی به حفظ ظاهر اهمیت می‌دیم و دوست نداریم از خودمون تصویر بدی ارائه بدیم. امیدوارم روزی این ظاهر خوب ناشی از درونمون باشه....
بوس بک به شما
ترجیح دان سو کنبیله خوسار بخوران تا میوه های نخچ بیریخچی تجریش!!!
این جملد با روانمژ وازی کرت :)

ایشالام دعات جی مستجاب گنو
زمستون جی یگ کرسی بینمین درخوسمین تا عید :))
خیلیا مین تیرون با دی دا (ده تا) دیازپام جی نزننده درخوسنده، شکر خدا هاما خوساریا خو زمستونی مین ژنمونو :)
پاسخ:

"نخچ بیریخچی" دوبره چیشیبو؟
شالام که همه چی شالم گنو:))
۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۲:۰۱ خوانسار نامه
بابا دم همه بر و بچه های خونسار گرم که اینقدر هوای شهرشون رو دارند
کمش عزیز...شما هم خوب بلدی با تحریک عواطف پاک ناسیونالیستی همشهری ها کمپین به نفع خودت درست کنی ها
با توجه به اینکه قرار بود بنده مشکلات شهرستان رو شناسائی و طی گزارشی خدمت روسای قوای سه گانه جهت رفع این مشکلات مطرح کنم و علی الظاهر خونسار در حال حاضر هیچ مشکل قابل توجهی نداره لذا این موضوع از دستور کار خارج شدفردا نیاید مدعی بشید که خونسار این رو کم داره اون رو کم داره ها...از همین حالا گفته باشم
این گل و بوس هم برای کمش
پاسخ:
البته که بلدم البته تو این پست از این بلدیم استفاده نکردما

حالا شما اعصابتو خراب نکن اگر دست به دمب خری بنده یه کاری برای این فاضلاب بکن که دیگه مشکلی نداشته باشیم...
۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۲:۰۲ خوانسار نامه
اتفاقأ یکی از جاذبه های گردشگری خونسار همین جوشیدن آب فاضلاب خانه های بالادست از کف خانه های پائین دست بواسطه شیب عمومی بعضی از محلات شهر هستش(علی الخصوص محلات جنوبی و مرکزی شهر)فرض کن که وسط اتاق پذیرائی خانه آدم چشمه باز بشه...
البته در خصوص فاضلاب با چند تا از مسئولان رده بالا در ریاست جمهوری و مجلس صحبت کردم قول دادن در اولین فرصت شخص رئیس جمهور و رئیس مجلس جهت بررسی موضوع به خونسار سفر کنند و احتمالأ خود شخص وزیر نیرو با چند تا کارگر کار فاضلاب رو یکسره می کنند
آخه اگه دست من به دمب کسی وصل بود می نشستم وبلاگ می نوشتم...نه بابا می رفتم دنبال اختلاس و رانت خواری
پاسخ:


زکی ما رو باش رو دیوار کی داریم یادگاری می‌نویسیم.....
۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۲:۰۳ مهدی حاجی زکی
درود بر پیر میکده کمش خان عزیز 
جیگر طلا صاحب نظر شدی؟
با کلاس شدی؟
اعتماد به نفست تو حلقم 
چار روز من نبودم نظریه پرداز شدی؟
بیا اون ور ببینمت
پاسخ:
جدی جدی فکر کردم مردی. یه آرامش خاصی بهم دست داد
۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۲:۰۳ حمید امینی
سلام عزیز خیلی خوبی پس چرا فرو شگاه گلبرگ با این همه قدمت و معتبر را یا دتون رفت بنویسید چقدر اجناسش ارزونه مواد غذایی گلبرگ واقع در بلوار معلم خیلی...........
پاسخ:
آخ آخ دیدی یادم رفت؟
آقایون خانما اول فروشگاه گلبرگ....
میگم حمید خان کم کم به فکر باش یه دراگ استور حسابی بزن. الآن دیگه چنین فروشگاه‌هایی مد شده....
خب با یک دید کاملا مثبت نگاه کردید به خوانسار 
دارید ترغیبم می کنید یک پستی درباره خوانسار بنویسم
به نظرم وقتی خوانسار زندگی می کنی ودلت می گیره و زمستون هم هست و همه جا سوت و کوره به جای اینکه بری خیابان گردی و مال گردی کنی میری توی آرشیو فیلم هات می گردی تا چند تا فیلم خوب پیدا کنی برای دیدن، میری دنبال کتاب های مورد علاقه ات می گردی و وقتت رو با کتاب خوندن پر می کنی تا حوصله ات سر نره و پناه می بری به خواندن 
خوانسار برای خواندن و نوشتن جای فوق العاده ای هست
پاسخ:
درسته سعی کردم مثبت اندیش هم باشم. مشکلی که شما گفتید هم وجود داره و اگر به این هم مثبت نگاه کنیم میشه پیشنهادات شما:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی