ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــکُمِـشـــــــــــــــــــــــــــ

بایگانی

خوب یا برعکس

۱ فروردين ۱۳۸۹
خانمم گفت سمنو بخر.
گفتم برا چی؟ گفت برای سفره‌ی هفت سین. گفتم ما که می‌ریم مسافرت، سفره نمی‌خوایم. گفت چرا می‌خوایم؛ ممکنه هر سال بریم مسافرت پس دخترمون کی سفره هفت سین داشته باشه؟
راست می‌گفت. خریدم. سفره چید. دخترم کلی کیف کرد.


این هم عادتی شده که شب عید، سال گذشته را بد معرفی می‌کنیم و امیدوار خواهیم بود سال بعد سال خوبی باشد. اما من چنین اعتقادی ندارم. به نظرم اگر شکست‌های هر سال بیش از پیروزی‌هایش باشد هم نمی‌توان آن را سال بدی دانست. معتقدم چگونگی نگاه به پیروزی و شکست مهم است نه اصل آن.
سال 88 سال خوبی بود. به نظرم دعواهای سیاسی، که بعضی مایوسانه آن را دلیل بر بد بودن سال، و برخی فاتحانه آن را دلیل بر خوب بودن سال می‌دانند، باعث بالا رفتن فهم سیاسی و محکم شدن اتحاد اجتماعی مردم شد. به نظرم کمتر کسی در تاریخ ایران به اندازه‌ی ما تحولات سیاسی و اجتماعی دیده باشد.
احتمالا یک روز کنار کرسی احتمالا هسته‌ای می‌نشینید و از زیر کرسی یک اسپرسو برای خودتان می‌ریزید و به پنجره خیره می‌شوید و شروع می‌کنید به تعریف خاطرات سال 88. احتمالا اولین کلامتان مناظره‌ی معروف خواهد بود و بعد هم بقیه‌ی مسائل. احتمالا حرفتان که تمام شد به LED روی دیوار خیره می‌شوید و منتظر عکس‌العمل بچه‌ها و نوه‌ها، چند لحظه‌ای ساکت می‌مانید. امیدوارم آن روز بتوانید موضع امروزتان را برای آن‌ها توجیه کنید. ممکن است نوه‌ها بگویند چه پدر بزرگ یا مادر بزرگ فهیمی داریم و یا برعکس.

همیشه رفتارها و کنش‌های ما همین‌طور هستند: خوب و یا برعکس. امیدوارم برعکس نباشید هیچ وقت.



افتو بیژخوسی، لحافا پس کرمین. نالیا جمع کرمین. ناشتا کرمین، راکمین کی این و اون.
رزا پر وشکو گنو. وشند خبی بومی. سال خبیو. دماغدون چاق و عیددون مبارک.

۸۹/۰۱/۰۱
ــ ـکمشـــ

نظرات  (۱۲)

سلام. نوروزتان مبارک.این که بشر سالی را بد یا حتی خوب می داند به خاطر شکست ها و پیروزی هایش نیست.بیشتر به خاطر ناکامی در پل زدن بین شکست و پیروزی یا به قول گذشتگان "عبرت"گرفتن است.همه می دانند انسان طالب پیروزی است و تا به آن نرسد دست از تلاش برنمیدارد ولی گاهی به دلیل عدم تقویت قوه اراده دست از تلاش برداشته و نا امید می شود و به همین دلیل به چتر خرافات و نام گذاری بر وقایع پناه میبرد. سال هاست مردم عید و نوروز را بهانه کرده اند تا مرز مشخصی میان خوبی ها و بدی های سال هاشان ترسیم کنند. یکی دوماه اول سال را با این تفکر سپری می کنند و بعد میبینند این سال هم مانند سال گذشته است و تفاوتی ندارد و باقی سال را به امید آمدن سال آینده تلاش می کنند. این قانونی نا نوشته است که نه تنها در دل آریایی ها بلکه در ذهن تمامی مردم جهان نوشته شده است و همین بقای بشر را تضمین می کند.ببخشید اگر طولانی گفتم.
سربلند باشید


عید شما هم مبارک.

خیلی خوشحال شدم که شماهم چند جمله ای رو به زبان خوانساری نوشتید.
موفق باشید وسال خوبی هم داشته باشید.


سلام
عیددون مبارِک بو ایشالا سال خبی داربدین

ما در سال 88 لا اقل بیست سال جلو رفتیم الان فکر کنم برای ما سال 89 نیست سال مثلا 1408 باشیم
الهام خانم فکر میکنم شما سال 88 برعکس وایساده بودید که بیست سال رفتید جلوووووووووووو
سلام
سال نو مبارک
امیدوارم سالی خوب همرا با موفقیت پیشرو داشته باشید
پ ن: منظور از ژدر همون پدره!!!
سلام. سال 89 را از شمال کشور خدمت شما و خانواده محترم تبریک عرض می کنم. ما هم فکر می کنم چند سالی میشه که سفره هفت سینمون یا خونه ژدرمون پهنه یا پدر خانممون! امیدوارم سال 89 هم به خیر و خوبی و خوشی بگذره مثل امسال!!!
سلام سال نوی شما مبارک امیدوارم سال خوب و خوشی داشته باشید همراه با شادی و سلامتی
سلام سال نو مبارک
من شمارو لین کردم.اگر خواستید شماهم لینکم کنید
عیدتون مبارک. سال خوبی را در کنار کرسی هسته ای و اسپرسو داغ و مرغ بریان چاق برایتان آرزو مندم
از عید متنفرم.................درحد مرگ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی